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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-45 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mason Crawford
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아티스트
Elaine Slezewski
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인원
게임 소개
론더는 플레이어가 세탁한 돈과 히트로 대표되는 FBI의 관심을 모두 관리해야 하는 단독 돈세탁 게임이다.
플레이어는 보스 자산 카드(불법 고용주를 대표함)와 빌딩 카드나 개인 자산 카드를 구입하기 위해 사용하는 약간의 더티 머니로 게임을 시작한다.
매 턴마다 플레이어는 이벤트 카드를 뽑고 FBI 트랙을 해결한다. FBI 트랙은 일반적으로 가장 유명한 자산에 히트를 추가하여 플레이어를 방해하는 경향이 있다.
활성화 단계에서 플레이어는 자산을 활성화할 수 있습니다. 대부분의 자산은 플레이어가 다양한 숫자의 수입 주사위를 굴릴 수 있지만, 다른 자산은 활성화 자산을 새로 고치거나 다른 자산 간에 열을 이동하거나 더 독특한 동작을 취할 수 있습니다. 수입 주사위의 결과에 따라 자산은 클린 머니 또는 더티 머니(Dirty Money), 히트(Heat) 또는 위의 여러 가지를 생성할 수 있습니다.
자산이 5개 이상의 히트를 획득하면 플레이에서 삭제되고 FBI 트랙을 한 칸 이동합니다. 예외적으로 보스 자산은 플레이에서 폐기되지 않습니다(그러나 여전히 FBI 트랙을 발전시킵니다).
그런 다음 플레이어는 자신의 돈(깨끗한 돈 또는 더러운 돈)을 사용하여 추가 자산을 구입할 수 있으며, 투자해야 할 돈과 저축해야 할 금액을 신중하게 저울질할 수 있습니다.
턴이 끝날 때 플레이어가 클린 머니를 충분히 축적한 경우, 자신의 인용구를 충족하고 게임에서 승리합니다. 그러나 12턴이 끝날 때까지 할당량을 채우지 못하면 상사가 시멘트 신발 한 켤레와 짧은 부두에서 한참을 걸어 내려오며 그들의 실패를 보상한다.
플레이어는 보스 자산 카드(불법 고용주를 대표함)와 빌딩 카드나 개인 자산 카드를 구입하기 위해 사용하는 약간의 더티 머니로 게임을 시작한다.
매 턴마다 플레이어는 이벤트 카드를 뽑고 FBI 트랙을 해결한다. FBI 트랙은 일반적으로 가장 유명한 자산에 히트를 추가하여 플레이어를 방해하는 경향이 있다.
활성화 단계에서 플레이어는 자산을 활성화할 수 있습니다. 대부분의 자산은 플레이어가 다양한 숫자의 수입 주사위를 굴릴 수 있지만, 다른 자산은 활성화 자산을 새로 고치거나 다른 자산 간에 열을 이동하거나 더 독특한 동작을 취할 수 있습니다. 수입 주사위의 결과에 따라 자산은 클린 머니 또는 더티 머니(Dirty Money), 히트(Heat) 또는 위의 여러 가지를 생성할 수 있습니다.
자산이 5개 이상의 히트를 획득하면 플레이에서 삭제되고 FBI 트랙을 한 칸 이동합니다. 예외적으로 보스 자산은 플레이에서 폐기되지 않습니다(그러나 여전히 FBI 트랙을 발전시킵니다).
그런 다음 플레이어는 자신의 돈(깨끗한 돈 또는 더러운 돈)을 사용하여 추가 자산을 구입할 수 있으며, 투자해야 할 돈과 저축해야 할 금액을 신중하게 저울질할 수 있습니다.
턴이 끝날 때 플레이어가 클린 머니를 충분히 축적한 경우, 자신의 인용구를 충족하고 게임에서 승리합니다. 그러나 12턴이 끝날 때까지 할당량을 채우지 못하면 상사가 시멘트 신발 한 켤레와 짧은 부두에서 한참을 걸어 내려오며 그들의 실패를 보상한다.
Launder is a solo money laundering game that requires the player to manage both the money they've laundered and the attention of the FBI, which is represented by Heat.
The player begins the game with a Boss Asset card (representing their illicit employer) and a small amount of Dirty Money, which they use to purchase Building or Person Asset cards.
Each Turn, a player advances the current Month, draws an Event card, and resolves the FBI track, which generally tends to hinder the player by adding additional Heat to their most high-profile Assets.
In the Activation Phase, the player can activate their Assets. Most Assets allow the player to roll a variable number of Income Dice, though others allow the player to Refresh Activated Assets, move Heat between different Assets, or take more unique actions. Depending upon the result of the Income Dice, the Asset might generate Clean or Dirty Money, gain Heat, or some combination of the above.
If an Asset gains 5+ Heat, it is discarded from play and advances the FBI Track by one space. The exception to this is the Boss Asset, which is not discarded from play (but still advances the FBI Track).
The player can then use their money (Clean or Dirty) to purchase additional Assets, weighing carefully just how much money should be invested and how much should be saved away.
If the player has accumulated enough Clean Money at the end of a Turn, they meet their quote and win the game. If they have not met their quota at the end of 12 Turns, however, their boss rewards them for their failure with a pair of cement shoes and a long walk off a short pier.
The player begins the game with a Boss Asset card (representing their illicit employer) and a small amount of Dirty Money, which they use to purchase Building or Person Asset cards.
Each Turn, a player advances the current Month, draws an Event card, and resolves the FBI track, which generally tends to hinder the player by adding additional Heat to their most high-profile Assets.
In the Activation Phase, the player can activate their Assets. Most Assets allow the player to roll a variable number of Income Dice, though others allow the player to Refresh Activated Assets, move Heat between different Assets, or take more unique actions. Depending upon the result of the Income Dice, the Asset might generate Clean or Dirty Money, gain Heat, or some combination of the above.
If an Asset gains 5+ Heat, it is discarded from play and advances the FBI Track by one space. The exception to this is the Boss Asset, which is not discarded from play (but still advances the FBI Track).
The player can then use their money (Clean or Dirty) to purchase additional Assets, weighing carefully just how much money should be invested and how much should be saved away.
If the player has accumulated enough Clean Money at the end of a Turn, they meet their quote and win the game. If they have not met their quota at the end of 12 Turns, however, their boss rewards them for their failure with a pair of cement shoes and a long walk off a short pier.
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