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BGG랭킹
BGG전체 : 23661
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인원
1-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Nolan Bushnell, Zai Ortiz
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아티스트
-
인원
게임 소개
최초의 음성 제어 살인 미스터리 보드 게임인 세인트 노이어 &NDASH에서 탐정이 되어보세요.
세인트루이스의 작은 마을에서 살인 사건이 발생했다. Noire – 그리고 살인자가 다시 공격하겠다고 약속했습니다! 시간이 다 돼서 살인자가 도망치기 전에 수수께끼를 풀 수 있겠나? 단서를 찾고 용의자를 심문하고 아무도 믿지 마 누군가 거짓말을 하고 있어요, 그리고 당신이 사건을 해결하려면, 당신은 누가 당신의 행동을 알아내야 해요, 형사님.
세인트 누아르(St. Noire)는 알렉사가 지원하는 물리적 보드게임이다. 그러므로 당신은 그 게임을 하기 위해 알렉사 장치가 필요합니다.
살인 사건이 일어났다는 점에서 게임의 전제는 클루와 유사하며, 플레이어들은 살인자의 신원과 무기, 위치를 추론하려고 시도하고 있다.
그러나 실행과 역학은 "에서 볼 수 있듯이 클루와는 상당히 다릅니다.아래의 출판사 게임 방법&인용문 섹션.
놀런 부슈넬은 세인트루이스의 공동 설계자 중 한 명이다. Noire, 또한 아타리 주식회사를 공동 설립했다(Pong, Atari 2600, et.al). 그는 또한 게임이 배우기 쉽고 마스터하기 어렵다면 보상을 받을 것이라고 가정하는 부슈넬의 법칙을 인정받고 있다.
게시자 사이트에서 재생 방법:
주의 깊게 살펴봐. 사건을 해결하려면 7시가 끝날 때까지만 하면 돼.
살인범이 누구인지 추측하기 위해, 적절한 살인 무기를 찾기 위해 마을 곳곳을 탐색하고, 살인 당일 밤 용의자의 행방을 확인합니다.
살인 사건 당일 밤 어디에 있었는지, 누구를 봤는지를 물었을 때 모두가 정직하게 대답하지는 않을 것이다. 용의자’의 답을 비교하고 누가 진실을 말하고 누가 거짓말을 하는지 알아내기 위해 불일치를 찾아보세요. 조심하세요. 거짓말쟁이는 항상 거짓말을 하겠지만, 모든 거짓말쟁이가 살인자는 아닙니다! 그들이 하는 말은 믿을 수 없어!
다음 중 하나를 선택할 수 있습니다.
위치에서 증거를 검사합니다.
살인 당일 밤 마을 사람들에게 그들이 어디에 있었는지, 누구를 봤는지 질문할 것을 선택하세요.
용의자를 고발하다.
게임에서 이기려면, 7번째 밤이 끝나기 전에 정확한 용의자를 찾고 고발하세요. 살인자는 잡혔습니다. 네가 마을을 구해라.
저녁 7시가 끝날 때 두 번의 잘못된 고발을 하거나 잘못된 고발을 함으로써 게임에서 져라. 살인자는 마을을 피한다.
—출판사의 설명
세인트루이스의 작은 마을에서 살인 사건이 발생했다. Noire – 그리고 살인자가 다시 공격하겠다고 약속했습니다! 시간이 다 돼서 살인자가 도망치기 전에 수수께끼를 풀 수 있겠나? 단서를 찾고 용의자를 심문하고 아무도 믿지 마 누군가 거짓말을 하고 있어요, 그리고 당신이 사건을 해결하려면, 당신은 누가 당신의 행동을 알아내야 해요, 형사님.
세인트 누아르(St. Noire)는 알렉사가 지원하는 물리적 보드게임이다. 그러므로 당신은 그 게임을 하기 위해 알렉사 장치가 필요합니다.
살인 사건이 일어났다는 점에서 게임의 전제는 클루와 유사하며, 플레이어들은 살인자의 신원과 무기, 위치를 추론하려고 시도하고 있다.
그러나 실행과 역학은 "에서 볼 수 있듯이 클루와는 상당히 다릅니다.아래의 출판사 게임 방법&인용문 섹션.
놀런 부슈넬은 세인트루이스의 공동 설계자 중 한 명이다. Noire, 또한 아타리 주식회사를 공동 설립했다(Pong, Atari 2600, et.al). 그는 또한 게임이 배우기 쉽고 마스터하기 어렵다면 보상을 받을 것이라고 가정하는 부슈넬의 법칙을 인정받고 있다.
게시자 사이트에서 재생 방법:
주의 깊게 살펴봐. 사건을 해결하려면 7시가 끝날 때까지만 하면 돼.
살인범이 누구인지 추측하기 위해, 적절한 살인 무기를 찾기 위해 마을 곳곳을 탐색하고, 살인 당일 밤 용의자의 행방을 확인합니다.
살인 사건 당일 밤 어디에 있었는지, 누구를 봤는지를 물었을 때 모두가 정직하게 대답하지는 않을 것이다. 용의자’의 답을 비교하고 누가 진실을 말하고 누가 거짓말을 하는지 알아내기 위해 불일치를 찾아보세요. 조심하세요. 거짓말쟁이는 항상 거짓말을 하겠지만, 모든 거짓말쟁이가 살인자는 아닙니다! 그들이 하는 말은 믿을 수 없어!
다음 중 하나를 선택할 수 있습니다.
위치에서 증거를 검사합니다.
살인 당일 밤 마을 사람들에게 그들이 어디에 있었는지, 누구를 봤는지 질문할 것을 선택하세요.
용의자를 고발하다.
게임에서 이기려면, 7번째 밤이 끝나기 전에 정확한 용의자를 찾고 고발하세요. 살인자는 잡혔습니다. 네가 마을을 구해라.
저녁 7시가 끝날 때 두 번의 잘못된 고발을 하거나 잘못된 고발을 함으로써 게임에서 져라. 살인자는 마을을 피한다.
—출판사의 설명
Be the detective in ST. NOIRE – the first voice-controlled murder mystery board game
There’s been a murder in the small town of St. Noire – and the killer has promised to strike again! Can you solve the mystery before time runs out and the killer gets away? Find the clues, question suspects and trust absolutely no one. Someone is lying, and if you’re going to crack the case, you’ll need to figure out who…your move, Detective."
St. Noire is an Alexa-enabled physical board game. Therefore you will need an Alexa device to play the game.
The premise of the game is similar to Clue in that a murder has been committed, and the players are attempting to deduce the identity of the murderer, the weapon, and the location.
However, the execution and mechanics are significantly different than Clue as seen in the "How to Play" section below from the publisher.
Of note, Nolan Bushnell, one of the co-designers of St. Noire, also co-founded Atari Inc. (Pong, Atari 2600, et.al). He is also credited with Bushnell's Law which posits games will be rewarding if they are "easy to learn and difficult to master."
How to play, from the publisher's site:
"Pay close attention… You only have 'til the end of night seven to solve the case.
To deduce who the killer is, explore the different locations in town to find the right murder weapon, and confirm suspects' whereabouts on the night of the murder.
Not everyone will give an HONEST answer when asked where they were or who they saw the night of the murder. Compare suspect’s answers and look for inconsistencies to figure out who is telling the truth and who is lying. Be careful -- liars will always lie, but not all liars are the killer! Nothing they say can be trusted!
On every turn you can choose to either:
Examine a location for evidence.
Choose to question a townsperson about where they were and who they saw on the night of the murder.
Accuse a suspect.
To win the game, identify and accuse the correct suspect before the end of night seven. The killer is caught. You save the town.
Lose the game by making two incorrect accusations or making an incorrect accusation at the end of night seven. The killer skips town.
—description from the publisher
There’s been a murder in the small town of St. Noire – and the killer has promised to strike again! Can you solve the mystery before time runs out and the killer gets away? Find the clues, question suspects and trust absolutely no one. Someone is lying, and if you’re going to crack the case, you’ll need to figure out who…your move, Detective."
St. Noire is an Alexa-enabled physical board game. Therefore you will need an Alexa device to play the game.
The premise of the game is similar to Clue in that a murder has been committed, and the players are attempting to deduce the identity of the murderer, the weapon, and the location.
However, the execution and mechanics are significantly different than Clue as seen in the "How to Play" section below from the publisher.
Of note, Nolan Bushnell, one of the co-designers of St. Noire, also co-founded Atari Inc. (Pong, Atari 2600, et.al). He is also credited with Bushnell's Law which posits games will be rewarding if they are "easy to learn and difficult to master."
How to play, from the publisher's site:
"Pay close attention… You only have 'til the end of night seven to solve the case.
To deduce who the killer is, explore the different locations in town to find the right murder weapon, and confirm suspects' whereabouts on the night of the murder.
Not everyone will give an HONEST answer when asked where they were or who they saw the night of the murder. Compare suspect’s answers and look for inconsistencies to figure out who is telling the truth and who is lying. Be careful -- liars will always lie, but not all liars are the killer! Nothing they say can be trusted!
On every turn you can choose to either:
Examine a location for evidence.
Choose to question a townsperson about where they were and who they saw on the night of the murder.
Accuse a suspect.
To win the game, identify and accuse the correct suspect before the end of night seven. The killer is caught. You save the town.
Lose the game by making two incorrect accusations or making an incorrect accusation at the end of night seven. The killer skips town.
—description from the publisher
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