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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Jonas Lidström Isegrim
-
아티스트
Jonas Lidström Isegrim
-
인원
게임 소개
Tabula Trivium은 추상적이고 조합적인 2인용 게임이다. 플레이어는 각자의 색깔로 폰과 스톤을 번갈아 움직이게 된다. 목표는 상대편의 폰이나 스톤을 모두 제거하거나 상대편의 폰 움직임을 차단하는 것입니다.
플레이어는 각자의 색깔로 폰과 스톤을 번갈아 움직이게 된다. 각 턴마다 먼저 졸을 옮기고 돌멩이 하나를 옮깁니다.
돌을 옮기기 전에 전당포부터 움직여야 합니다.
돌을 옮기기 전에 전당포부터 움직여야 합니다.
만약 잡으랬더니 졸개를 움직일 수 있을 때 이동해야 한다. 폰을 옮긴 후 스톤을 옮길 수 있는 경우 턴을 통과하기 전에 스톤을 옮겨야 합니다.
길을 따라 돌지 않고 직선으로만 이동할 수 있습니다. 노드 간에 폰을 이동합니다(보드의 단면).
당신은 당신의 폰을 한 두 발짝 움직입니다.
원하는 만큼 스톤을 움직여 직선을 따라 이동할 수 있습니다.
점유된 노드(단면)에서 이동을 종료할 수 없습니다.
플레이어가 이동하려는 폰에 근접한 폰이나 스톤이 있을 경우, 반대편에 착륙할 장소가 있는 한 이를 뛰어넘어 포획하여 플레이에서 제거할 수 있다. 게임 피스를 제거하기 위해 점프하는 것은 턴의 폰 움직임으로 간주됩니다. 자신과 상대편의 폰과 스톤을 뛰어넘어 플레이에서 제거할 수 있습니다.
플레이어가 스톤이 부족하거나, 마지막 폰을 잃거나, 자신의 차례 동안 폰을 전혀 움직일 수 없게 되면, 이 플레이어는 게임에서 지게 된다.
—디자이너의 설명
플레이어는 각자의 색깔로 폰과 스톤을 번갈아 움직이게 된다. 각 턴마다 먼저 졸을 옮기고 돌멩이 하나를 옮깁니다.
돌을 옮기기 전에 전당포부터 움직여야 합니다.
돌을 옮기기 전에 전당포부터 움직여야 합니다.
만약 잡으랬더니 졸개를 움직일 수 있을 때 이동해야 한다. 폰을 옮긴 후 스톤을 옮길 수 있는 경우 턴을 통과하기 전에 스톤을 옮겨야 합니다.
길을 따라 돌지 않고 직선으로만 이동할 수 있습니다. 노드 간에 폰을 이동합니다(보드의 단면).
당신은 당신의 폰을 한 두 발짝 움직입니다.
원하는 만큼 스톤을 움직여 직선을 따라 이동할 수 있습니다.
점유된 노드(단면)에서 이동을 종료할 수 없습니다.
플레이어가 이동하려는 폰에 근접한 폰이나 스톤이 있을 경우, 반대편에 착륙할 장소가 있는 한 이를 뛰어넘어 포획하여 플레이에서 제거할 수 있다. 게임 피스를 제거하기 위해 점프하는 것은 턴의 폰 움직임으로 간주됩니다. 자신과 상대편의 폰과 스톤을 뛰어넘어 플레이에서 제거할 수 있습니다.
플레이어가 스톤이 부족하거나, 마지막 폰을 잃거나, 자신의 차례 동안 폰을 전혀 움직일 수 없게 되면, 이 플레이어는 게임에서 지게 된다.
—디자이너의 설명
Tabula Trivium is an abstract, combinatorial two-player game. Players will take turns moving pawns and stones of their own colour. The goal is to either remove all of the opponent’s pawns or stones or to block the opponent’s pawn movement.
Players will take turns moving pawns and stones of their own colour. Each turn, you first move one of your pawns and then one of your stones.
You must start your turn with a pawn movement before you move any stone.
You must start your turn with a pawn movement before you move any stone.
If you are able to move a pawn you must move. If you can move any of your stones after you have moved a pawn you must move a stone before passing the turn.
You may only move in a straight line, no turns along the path. You move your pawns from node to node (the cross-sections on the board).
You move your pawn one or two steps.
You move your stones as far as you like and are able to along a straight line.
You may not end your movement on an occupied node (cross-section).
If a pawn or stone is adjacent to the pawn this player is about to move, the player may jump over it, capture it and remove it from play, as long as there is a place to land on the other side. This jumping to remove a game piece is considered as pawn movement of the turn. You could jump over both your own and your opponent’s pawns and stones, removing them from play.
If a player is out of stones, loses its last pawn or is unable to move any pawns at all during its own turn, this player loses the game.
—description from the designer
Players will take turns moving pawns and stones of their own colour. Each turn, you first move one of your pawns and then one of your stones.
You must start your turn with a pawn movement before you move any stone.
You must start your turn with a pawn movement before you move any stone.
If you are able to move a pawn you must move. If you can move any of your stones after you have moved a pawn you must move a stone before passing the turn.
You may only move in a straight line, no turns along the path. You move your pawns from node to node (the cross-sections on the board).
You move your pawn one or two steps.
You move your stones as far as you like and are able to along a straight line.
You may not end your movement on an occupied node (cross-section).
If a pawn or stone is adjacent to the pawn this player is about to move, the player may jump over it, capture it and remove it from play, as long as there is a place to land on the other side. This jumping to remove a game piece is considered as pawn movement of the turn. You could jump over both your own and your opponent’s pawns and stones, removing them from play.
If a player is out of stones, loses its last pawn or is unable to move any pawns at all during its own turn, this player loses the game.
—description from the designer
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