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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 4-4 명
  • 게임시간

    15-90 분

  • 연령

    5+

    BGG추천: 21 and up+
  • 게임 난이도

    3.50 / 5

게임 소개

펜타가메는 우연 요소가 없는 추상 전략 게임이다. 그것은 100개의 원형 정류장을 보여주는 펜타그램 별에서 연주된다. 오각형의 5개의 모서리와 5개의 교차점은 (흰색, 파란색, 빨간색, 녹색, 노란색) 색이다. 두 명, 세 명, 네 명이 함께 플레이할 수 있습니다. 그것은 약간 오각형의 루도처럼 보이지만, 정말로 다릅니다. 예를 들어, 기회는 없고 조각은 이기지 않는다. 대신 이동, 교환, 경로 및 영역과 관련된 모든 것이 중요합니다.

모든 플레이어는 한 모양씩 5개의 조각을 플레이합니다. 예를 들어, 고양이와 폰을 상대합니다. 모든 플레이어는 흰색, 파란색, 빨간색, 초록색, 노란색 피스를 하나씩 가지고 있습니다. 모든 조각은 각각의 색깔의 모퉁이에서 경주를 시작한다. 목표는 한 사람의 조각 중 세 개를 모서리에서 색깔의 교차점으로 가져오는 것입니다.

다섯 개의 검은 블록이 중립 조각입니다. 처음에는 중앙의 교차로에 있습니다. 조각들이 목표에 도달할 때 게임으로 들어오는 다섯 개의 회색 블록이 있습니다.

자유로가 있는 한 별이나 고리의 어떤 방향으로도 움직일 수 있다. 하지만 뛰지 못한다. (1) 그냥 빈 공간으로 이동할 수도 있고, (2) 검은 블록을 쳐서 자리를 잡고 다른 프리 스톱에 재배치할 수도 있고, (3) 이웃하는 두 조각을 교환할 수도 있는데, 하나는 자신의 피스가 되어야 한다.

고법칙으로 당장 같은 행보가 반복될 수 없다.

목적지 교차로에 도달한 조각이 보드에서 제거됩니다. 따라서 선수가 성공적으로 피스를 이동하면 어떤 프리 스톱에도 위치할 수 있는 회색 블록을 얻게 된다. 이러한 회색 블록도 중립 조각이지만, 두들겨 맞으면 다시 배치되지 않고 다시 제거된다.

그 게임은 곧 매우 복잡해진다. 그럼에도 불구하고 2인 경기는 20분 미만, 3인 경기는 45분, 4인 경기는 90분 정도 소요된다. 물론 그것은 선수들이 얼마나 오래 생각하느냐에 따라, 혹은 생각을 할 수 있느냐에 달려 있다.

—디자이너의 설명
Pentagame is an abstract strategy game without chance element. It is played on a pentagram star that shows 100 round stops. The 5 corners and the 5 crossings in the pentagram are colored (white, blue, red, green, yellow). It can be played with 2, 3 or 4 players. It looks a bit like a pentagonal ludo, but it is truly different. For example, there is no chance and pieces don't get beaten. Instead, it is all about moving, swapping, about paths and about areas.

Every player plays 5 pieces of one shape, e.g. cats against pawns or whatever. Every player has one white, one blue, one red, one green and one yellow piece. All pieces start the race on the corners of their respective colors. The goal is to bring three of one's pieces from their corners to the crossing of matching color.

There are five black blocks that are neutral pieces. At the beginning they are on the crossings in the center. There are five gray blocks that come into the game as pieces reach their goals.

One can move in any direction on the star or the ring, as far as there is a free path. But one cannot jump. One can either (1) just move to an empty space, (2) beat a black block, taking its place and re-position it on another free stop somewhere, (3) swap two neighboring pieces, one of which must be one's own piece.

As Ko-rule, immediate repetition of the same move is not allowed.

A piece that reaches its destination crossing is removed from the board. A player thus moving a piece out successfully gains a gray block that she can position on any free stop. Such gray blocks are also neutral pieces, but when they get beaten, they are removed again rather than re-positioned.

The game becomes very complex very soon. Nevertheless, a two player game takes often under 20 minutes, a 3-player maybe 45 minutes, a 4-player some 90 minutes. That of course depends on how long players think, or are allowed to think.

—description from the designer

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