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BGG랭킹
BGG전체 : 3973
ABSTRACTS : 243
STRATEGY : 1706 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.13 / 5
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디자이너
Reiner Knizia, Jeff Tidball
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아티스트
Kevin Childress
-
인원
게임 소개
베오울프: 무비 보드 게임은 라이너 니지아의 킹덤을 재실행한 것이다. 그것 또한 같은 작가의 베어 울프: 와 혼동하지. 레전드래전드. 로버트 저메키스가 연출한 영화를 소재로 한 추상적인 전략입니다. 플레이어의 목표는 격자 모양으로 배열된 정사각형으로 구성된 보드에 영리한 타일 및 피규어 배치를 통해 가장 많은 승리 점수를 얻는 것입니다. 게임의 배치가 바뀌었는데, 게임을 그릴 수 있는 약간 다른 타일 세트를 특징으로 하는 세 개의 장으로 나누었다. (타일과 피규어의) 기발한 손 관리 또한 게임 전체에서 단 한 번만 사용할 수 있기 때문에 중요하다. 게임플레이는 다음과 같다.
1. 경기자는 자신의 차례에 타일(음수 또는 양수일 수 있고, 특별한 힘을 나타내거나 그렇지 않은 경우)을 두거나 보드에 조각상을 둘 수 있다. 플레이어가 패를 놓기를 원할 경우 패를 두 개 손에 하나 더하고 세 개 중 하나를 놓을 수 있다. 이러한 타일의 특별한 힘으로는 피규어 교체, 플레이어의 손에서 피규어 교체, 다른 피규어 차단, 같은 행/열에 있는 피규어 힘 증가, 타일 위의 양수 취소, 보드 위의 두 개의 타일이 있다.
2. 타일과 조각상을 배치함으로써, 플레이어들은 열과 열을 형성합니다. 판이 다 차면 각 조각상의 가치가 계산된다. 각각의 조각상은 1-4의 값을 가집니다. 이 값은 해당 행과 열에 있는 타일의 모든 타일 값 합계에 곱합니다. 여기에는 (인형의 힘이 커지거나 막히는 등) 특별한 기와의 힘이 적용될 수 있다. 플레이어는 보드에 있는 자신의 모든 피규어를 평가하고 자신의 가치와 동일한 점수를 획득합니다.
이 게임은 전작과 상당히 다르다 (이들 모두가 2012년에 출시된 판타지 플라이트 게임즈의 세 번째 영어 에디션에 적용되는 것은 아니다).
1. 킹덤에서는 3막이 모두 같은 보드에서 일어났다. 여기, 보드는 양면이고, 세 개의 다양한 격자를 가지고 있습니다.
2. 이 게임에는 부정적인 타일보다 긍정적인 타일이 더 많기 때문에 플레이어가 피규어로 인해 점수를 잃는 경우가 훨씬 적습니다.
3. 여기서, 한 선수가 세 개의 타일로 된 손을 관리합니다. 킹덤에서 플레이어는 손이 없었다. 대신 보드에 올려야 하는 타일 하나를 그렸다.
4. 특별한 힘을 가진 타일이 더 많아. 더 많은 타일을 교환할 수 있고, 심지어 조각상들도 위치를 바꿀 수 있습니다. 왕국에서는 없었던 일입니다.
1. 경기자는 자신의 차례에 타일(음수 또는 양수일 수 있고, 특별한 힘을 나타내거나 그렇지 않은 경우)을 두거나 보드에 조각상을 둘 수 있다. 플레이어가 패를 놓기를 원할 경우 패를 두 개 손에 하나 더하고 세 개 중 하나를 놓을 수 있다. 이러한 타일의 특별한 힘으로는 피규어 교체, 플레이어의 손에서 피규어 교체, 다른 피규어 차단, 같은 행/열에 있는 피규어 힘 증가, 타일 위의 양수 취소, 보드 위의 두 개의 타일이 있다.
2. 타일과 조각상을 배치함으로써, 플레이어들은 열과 열을 형성합니다. 판이 다 차면 각 조각상의 가치가 계산된다. 각각의 조각상은 1-4의 값을 가집니다. 이 값은 해당 행과 열에 있는 타일의 모든 타일 값 합계에 곱합니다. 여기에는 (인형의 힘이 커지거나 막히는 등) 특별한 기와의 힘이 적용될 수 있다. 플레이어는 보드에 있는 자신의 모든 피규어를 평가하고 자신의 가치와 동일한 점수를 획득합니다.
이 게임은 전작과 상당히 다르다 (이들 모두가 2012년에 출시된 판타지 플라이트 게임즈의 세 번째 영어 에디션에 적용되는 것은 아니다).
1. 킹덤에서는 3막이 모두 같은 보드에서 일어났다. 여기, 보드는 양면이고, 세 개의 다양한 격자를 가지고 있습니다.
2. 이 게임에는 부정적인 타일보다 긍정적인 타일이 더 많기 때문에 플레이어가 피규어로 인해 점수를 잃는 경우가 훨씬 적습니다.
3. 여기서, 한 선수가 세 개의 타일로 된 손을 관리합니다. 킹덤에서 플레이어는 손이 없었다. 대신 보드에 올려야 하는 타일 하나를 그렸다.
4. 특별한 힘을 가진 타일이 더 많아. 더 많은 타일을 교환할 수 있고, 심지어 조각상들도 위치를 바꿀 수 있습니다. 왕국에서는 없었던 일입니다.
Beowulf: The Movie Board Game is a reimplementation of Reiner Knizia's Kingdoms. It's also not to be confused with the same author's Beowulf: The Legend. It's an abstract strategy clothed in a theme based on the movie directed by Robert Zemeckis. The players' goal is to score the most victory points by clever tile and figurine placement on the board, composed of squares arranged in a grid. Its layout is changed, as the game is divided into three chapters that feature slightly different sets of tiles that can be drawn. Clever hand management (of tiles and figurines) is also important in the game, as some of them can be used only once throughout the entire game. Gameplay is as follows:
1. On his or her turn, a player may either place a tile (which can be a negative or a positive number, feature a special power or not) or a figurine on the board. If the player wishes to place a tile, he/she can add one to his/her hand of two and place one of the three tiles. Special powers of these tiles may be: displace a figurine, swap a tile from the board from the one from a player's hand, block other tiles, increase the power of figurines in the same row/column, cancel positive numbers on tiles, swap two tiles on the board.
2. By placing tiles and figurines, players will form rows and columns. After the board is full, the value of each figurine is calculated. Each figurine has a value of 1-4. This value is multiplied by the sum of values of all tiles from tiles that are in its row and column. Special powers of tiles may apply here (like the increasing of figurines' power or blocking). Players evaluate all their figurines on the board and gain points equal to their value.
This game differs considerably from its predecessor (not all of these may apply to the third English edition by Fantasy Flight Games released in 2012):
1. In Kingdoms, all three acts took place on the same board. Here, the board is two-sided, with three varying grids.
2. There are more positive tiles than negative ones in this game, therefore situations when players lose points for their figurines are much less frequent.
3. Here, a player manages a hand of three tiles. In Kingdoms, the players had no hand. Instead, he/she drew a single tile which had to be placed on the board.
4. There are more tiles with special powers. More tiles can be swapped, even figurines can change their position, which didn't happen in Kingdoms.
1. On his or her turn, a player may either place a tile (which can be a negative or a positive number, feature a special power or not) or a figurine on the board. If the player wishes to place a tile, he/she can add one to his/her hand of two and place one of the three tiles. Special powers of these tiles may be: displace a figurine, swap a tile from the board from the one from a player's hand, block other tiles, increase the power of figurines in the same row/column, cancel positive numbers on tiles, swap two tiles on the board.
2. By placing tiles and figurines, players will form rows and columns. After the board is full, the value of each figurine is calculated. Each figurine has a value of 1-4. This value is multiplied by the sum of values of all tiles from tiles that are in its row and column. Special powers of tiles may apply here (like the increasing of figurines' power or blocking). Players evaluate all their figurines on the board and gain points equal to their value.
This game differs considerably from its predecessor (not all of these may apply to the third English edition by Fantasy Flight Games released in 2012):
1. In Kingdoms, all three acts took place on the same board. Here, the board is two-sided, with three varying grids.
2. There are more positive tiles than negative ones in this game, therefore situations when players lose points for their figurines are much less frequent.
3. Here, a player manages a hand of three tiles. In Kingdoms, the players had no hand. Instead, he/she drew a single tile which had to be placed on the board.
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