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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-120 분
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연령
4+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Alek Erickson
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아티스트
-
인원
게임 소개
베네디션은 두 명의 플레이어를 위한 조합 추상 전략 게임입니다. 이 게임은 뒤집을 수 있는 체커와 스톤이 있는 세 개의 격자무늬 육각형 보드에서 진행된다. 게임의 목적은 적의 왕 한 명을 잡거나 친근한 왕 한 명을 축복하는 것이다.
플레이어는 육각 그리드의 반대쪽 코너에서 킹으로 시작한다. 선수들은 출발지에 인접한 모든 포인트가 포함된 자신의 구역을 남성으로 채운다. 남성은 체커 또는 체커 스택으로 정의됩니다. 기본적으로 남성은 스택 크기가 1 체커로 시작합니다. 남자들은 움직이는 스택이나 하위 스택의 크기까지 거리를 두고 직선으로 어느 방향으로든 움직입니다. 스택은 점유된 지점을 점프하지만 블록 위로 이동하거나 블록 위로 점프할 수 없습니다. 캡처는 체스에서와 같이 대체하여 발생합니다. 캡처는 스택 크기에 따라 달라지지 않습니다(작은 스택은 큰 스택을 캡처할 수 있으며 그 반대의 경우도 마찬가지). 새로운 남자는 스택을 병합하고 분할하여 만들 수 있습니다(아래에 정의되어 있습니다. 기본적으로, 남자들은 체커를 두 개 이하로 높이 쌓는 것으로 제한됩니다. 체커를 두 개 이상 높이 쌓으려면 적벽과 상호 작용하여 적어도 한 개 이상의 스택을 축복받아야 합니다.
복음의 주요 메커니즘은 축복, 저주, 왕이다. 복된 사람은 어떤 친절한 사람과도 한 번 합쳐질 수 있다. 사람을 축복하는 힘이 있는 적벽의 지점은 그리드의 각 라인(포털과 같은)을 통해 보드의 반대쪽 끝에 인접해 있다. 적벽을 넘어 이동하면 전방 및 대각선 방향 이동을 통해 기판을 가로질러 조각이 이동하게 된다. 적벽을 통과하면 복이 온다. 아군들의 사슬이 연결된 성벽과 적군의 성벽을 연결한다면 저주받은 이들을 제외하고 모두 복이 됩니다. 무더기가 쪼개지면 저주가 되는 저주받은 사람은 복을 받을 수 없고 복된 사람과 합칠 수밖에 없다. 마지막으로, 선수들은 왕이 있다. 어떤 출발지점에 도착하거나 왕과 합치는 사람은 자동적으로 왕이 된다. 왕은 왕과 합칠 수 없고, 왕은 저주를 받을 수 없기 때문에 플레이어가 더 이상 모든 왕을 방어할 수 없을 때까지 왕의 수가 증가할 수 있습니다.
플레이어는 한 턴에 두 가지 동작을 번갈아 한다(12* 프로토콜). 가능한 다섯 가지 조치는 다음과 같습니다. 이동, 놓기, 차단, 병합, 분할. 이러한 작업은 다음과 같이 정의됩니다.
이동 = 맨을 빈 점(또는 캡처)으로 이동합니다. 이번에도 움직일 순 없지만 합병이나 분열은 가능해 적의 성벽을 통과한다면 축복해 주시오.
= Merge man 또는 하위 스택을 연락 가능한 친숙한 남성으로 이동합니다. 만약 어떤 남자가 합병하는 과정에서 적의 벽을 뚫고 나아간다면, 축복해 주세요. 병합을 완료하기 전에 관련된 조각에 대한 축복/저주를 제거하십시오.
분할 = 하위 스택을 빈 지점(또는 캡처)으로 이동합니다. 두 결과 스택을 모두 저주합니다. 만약 서브스택이 적의 벽을 통과한다면, 대신 그 서브스택을 축복하라.
드롭 = 당신의 구역의 빈 지점에 새로운 사람을 드롭합니다. 그는 이번 차례는 움직일 수 없지만 합류할 수는 있다.
블록 = 빈 곳에 검은 돌을 놓는다. 블록을 인접한 점이나 동일한 그리드 선의 반대쪽 끝에 배치할 수 없습니다. 남자는 블록 위로 점프/이동할 수 없습니다.
—디자이너의 설명
플레이어는 육각 그리드의 반대쪽 코너에서 킹으로 시작한다. 선수들은 출발지에 인접한 모든 포인트가 포함된 자신의 구역을 남성으로 채운다. 남성은 체커 또는 체커 스택으로 정의됩니다. 기본적으로 남성은 스택 크기가 1 체커로 시작합니다. 남자들은 움직이는 스택이나 하위 스택의 크기까지 거리를 두고 직선으로 어느 방향으로든 움직입니다. 스택은 점유된 지점을 점프하지만 블록 위로 이동하거나 블록 위로 점프할 수 없습니다. 캡처는 체스에서와 같이 대체하여 발생합니다. 캡처는 스택 크기에 따라 달라지지 않습니다(작은 스택은 큰 스택을 캡처할 수 있으며 그 반대의 경우도 마찬가지). 새로운 남자는 스택을 병합하고 분할하여 만들 수 있습니다(아래에 정의되어 있습니다. 기본적으로, 남자들은 체커를 두 개 이하로 높이 쌓는 것으로 제한됩니다. 체커를 두 개 이상 높이 쌓으려면 적벽과 상호 작용하여 적어도 한 개 이상의 스택을 축복받아야 합니다.
복음의 주요 메커니즘은 축복, 저주, 왕이다. 복된 사람은 어떤 친절한 사람과도 한 번 합쳐질 수 있다. 사람을 축복하는 힘이 있는 적벽의 지점은 그리드의 각 라인(포털과 같은)을 통해 보드의 반대쪽 끝에 인접해 있다. 적벽을 넘어 이동하면 전방 및 대각선 방향 이동을 통해 기판을 가로질러 조각이 이동하게 된다. 적벽을 통과하면 복이 온다. 아군들의 사슬이 연결된 성벽과 적군의 성벽을 연결한다면 저주받은 이들을 제외하고 모두 복이 됩니다. 무더기가 쪼개지면 저주가 되는 저주받은 사람은 복을 받을 수 없고 복된 사람과 합칠 수밖에 없다. 마지막으로, 선수들은 왕이 있다. 어떤 출발지점에 도착하거나 왕과 합치는 사람은 자동적으로 왕이 된다. 왕은 왕과 합칠 수 없고, 왕은 저주를 받을 수 없기 때문에 플레이어가 더 이상 모든 왕을 방어할 수 없을 때까지 왕의 수가 증가할 수 있습니다.
플레이어는 한 턴에 두 가지 동작을 번갈아 한다(12* 프로토콜). 가능한 다섯 가지 조치는 다음과 같습니다. 이동, 놓기, 차단, 병합, 분할. 이러한 작업은 다음과 같이 정의됩니다.
이동 = 맨을 빈 점(또는 캡처)으로 이동합니다. 이번에도 움직일 순 없지만 합병이나 분열은 가능해 적의 성벽을 통과한다면 축복해 주시오.
= Merge man 또는 하위 스택을 연락 가능한 친숙한 남성으로 이동합니다. 만약 어떤 남자가 합병하는 과정에서 적의 벽을 뚫고 나아간다면, 축복해 주세요. 병합을 완료하기 전에 관련된 조각에 대한 축복/저주를 제거하십시오.
분할 = 하위 스택을 빈 지점(또는 캡처)으로 이동합니다. 두 결과 스택을 모두 저주합니다. 만약 서브스택이 적의 벽을 통과한다면, 대신 그 서브스택을 축복하라.
드롭 = 당신의 구역의 빈 지점에 새로운 사람을 드롭합니다. 그는 이번 차례는 움직일 수 없지만 합류할 수는 있다.
블록 = 빈 곳에 검은 돌을 놓는다. 블록을 인접한 점이나 동일한 그리드 선의 반대쪽 끝에 배치할 수 없습니다. 남자는 블록 위로 점프/이동할 수 없습니다.
—디자이너의 설명
Benediction is a combinatorial abstract strategy game for two players. The game is played on the points of a tri-gridded hexagonal board, with flippable checkers and stones. The objective of the game is to capture one enemy king, or bless one friendly king.
Players begin with a king on their starting point in opposite corners of the hex grid. Players fill their zone, which includes all points adjacent to the starting point, with men. Men are defined as a checker or stack of checkers. By default, men start with a stack size of 1 checker. Men move in any direction in a straight line, distance up to size of the moving stack or sub-stack. Stacks jump occupied points, but may not move onto or jump over blocks. Captures happen by replacement (like in chess). Capturing does not depend on stack size (small stacks can capture large stacks, and vice versa). New men can be created by merging and splitting stacks (which are defined below). By default, men are limited to making stacks no higher than two checkers high. To create stacks taller than two checkers high, at least one of them must be blessed, by interacting with enemy walls.
The main mechanisms of Benediction are blessings, curses and kings. Blessed men can merge once with any friendly man. Points on enemy walls, which have the power to bless men, are adjacent to the opposite end of the board via each line of the grid (like a portal). Movement across enemy walls results in teleportation of pieces across the board via forward and diagonal-forward movement. If a man moves past enemy walls, he is blessed. If you connect your wall to the enemy wall with a connected chain of friendly men, they all become blessed, except those that are cursed. Cursed men, which become cursed when stacks split apart, cannot be blessed and can only merge with blessed men. Finally, players have kings. Men that land on any starting point, or that merge with a king, automatically become kings. Because kings cannot merge with kings, and kings cannot get cursed, the number of kings can increase until a player is no longer able to defend them all.
Players alternate turns of two actions per turn (12* protocol). The five possible actions include: Move, Drop, Block, Merge, Split. These actions are defined as follows:
Move = Move man to an empty point (or capture). He can't move again this turn, but he can merge or split. If he moves past enemy walls, bless him.
Merge = Move man or sub-stack onto a reachable friendly man. If a man is moving through enemy walls in the process of merging, bless him. Before completing the merge, remove any blessings/curses on the pieces involved.
Split = Move sub-stack to empty point (or capture). Curse both resulting stacks. If the sub-stack moves past enemy walls, bless that sub-stack instead.
Drop = Drop a new man on an empty point in your zone. He can't move this turn, but he can merge.
Block = Put black stone on an empty point. Blocks cannot be placed on adjacent points or on opposite ends of the same grid-lines. Men can’t jump / move onto blocks.
—description from the designer
Players begin with a king on their starting point in opposite corners of the hex grid. Players fill their zone, which includes all points adjacent to the starting point, with men. Men are defined as a checker or stack of checkers. By default, men start with a stack size of 1 checker. Men move in any direction in a straight line, distance up to size of the moving stack or sub-stack. Stacks jump occupied points, but may not move onto or jump over blocks. Captures happen by replacement (like in chess). Capturing does not depend on stack size (small stacks can capture large stacks, and vice versa). New men can be created by merging and splitting stacks (which are defined below). By default, men are limited to making stacks no higher than two checkers high. To create stacks taller than two checkers high, at least one of them must be blessed, by interacting with enemy walls.
The main mechanisms of Benediction are blessings, curses and kings. Blessed men can merge once with any friendly man. Points on enemy walls, which have the power to bless men, are adjacent to the opposite end of the board via each line of the grid (like a portal). Movement across enemy walls results in teleportation of pieces across the board via forward and diagonal-forward movement. If a man moves past enemy walls, he is blessed. If you connect your wall to the enemy wall with a connected chain of friendly men, they all become blessed, except those that are cursed. Cursed men, which become cursed when stacks split apart, cannot be blessed and can only merge with blessed men. Finally, players have kings. Men that land on any starting point, or that merge with a king, automatically become kings. Because kings cannot merge with kings, and kings cannot get cursed, the number of kings can increase until a player is no longer able to defend them all.
Players alternate turns of two actions per turn (12* protocol). The five possible actions include: Move, Drop, Block, Merge, Split. These actions are defined as follows:
Move = Move man to an empty point (or capture). He can't move again this turn, but he can merge or split. If he moves past enemy walls, bless him.
Merge = Move man or sub-stack onto a reachable friendly man. If a man is moving through enemy walls in the process of merging, bless him. Before completing the merge, remove any blessings/curses on the pieces involved.
Split = Move sub-stack to empty point (or capture). Curse both resulting stacks. If the sub-stack moves past enemy walls, bless that sub-stack instead.
Drop = Drop a new man on an empty point in your zone. He can't move this turn, but he can merge.
Block = Put black stone on an empty point. Blocks cannot be placed on adjacent points or on opposite ends of the same grid-lines. Men can’t jump / move onto blocks.
—description from the designer
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