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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-90 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ryan Spangler
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아티스트
Wyn Tiedmers
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인원
게임 소개
당신의 새로운 인식이 한꺼번에 나타납니다. 자신의 존재를 알아차리기도 전에 바로 알게 되지 모든 걸 소모하는 배고픔 말이야 배고픔과 또한 지옥. 공포요? 왠지 당신은 혼자가 아니니까요 이 즉각적인 추진력 뒤에는 뭔가 더 깊은 것, 불꽃, 기쁨, 희망이 있습니다. 글리, 분열을 위한 대담함 네 자신을 쐐기로 박고 둘로 만들려는 거야 그리고 두 번째를 통해 무한함.
유기체는 1-6명의 플레이어를 위한 성장, 증식, 투쟁의 게임입니다. EAT/GROW/MOVE/CORNL의 간단한 동작을 휘두르면 최소 규칙 집합이 최대로 통합되고 촘촘하지만 무한한 의사결정 공간이 생성된다. 수없이 미묘하고 속상하지 않은 방식으로 규칙을 확장하는 돌연변이 카드 세트로 증폭된 이 게임은 정말이지 한 박스 안에 있는 진실로 지칠 수 없는 관련 게임들의 제품군이다.
각 플레이어는 세 가지 요소로 구성된 유기체를 통제합니다: 먹기, 이동, 성장. 처음에, 각 유기체는 당신의 유기체가 살기 위한 요건인 각각의 요소들 중 하나를 포함한다. 만약 유기체가 회전이 끝날 때 이 세 가지 요소 중 하나를 잃으면, 그것은 죽습니다.
플레이어는 돌아가면서 음식을 먹거나, 새로운 위치로 이동하거나(다른 유기체와 접촉하거나, 심지어 분리된 유기체로 분열), 새로운 요소를 키우거나, 유기체 내에서 음식을 순환시킨다. 대립하는 유기체의 어떤 요소라도 만나면, 그 충돌은 이사회에서 하나 이상의 요소를 제거함으로써 해결된다. 특정 수의 상대 플레이어’s 요소를 캡처하거나(또는 보드에서 완전히 제거) 차례가 끝날 때 세 개의 분리된 유기체를 획득하면 게임에서 승리할 수 있으며, 이 경우 유기체는 전 세계로 퍼져나갈 수 있습니다.
—출판사의 설명
유기체는 1-6명의 플레이어를 위한 성장, 증식, 투쟁의 게임입니다. EAT/GROW/MOVE/CORNL의 간단한 동작을 휘두르면 최소 규칙 집합이 최대로 통합되고 촘촘하지만 무한한 의사결정 공간이 생성된다. 수없이 미묘하고 속상하지 않은 방식으로 규칙을 확장하는 돌연변이 카드 세트로 증폭된 이 게임은 정말이지 한 박스 안에 있는 진실로 지칠 수 없는 관련 게임들의 제품군이다.
각 플레이어는 세 가지 요소로 구성된 유기체를 통제합니다: 먹기, 이동, 성장. 처음에, 각 유기체는 당신의 유기체가 살기 위한 요건인 각각의 요소들 중 하나를 포함한다. 만약 유기체가 회전이 끝날 때 이 세 가지 요소 중 하나를 잃으면, 그것은 죽습니다.
플레이어는 돌아가면서 음식을 먹거나, 새로운 위치로 이동하거나(다른 유기체와 접촉하거나, 심지어 분리된 유기체로 분열), 새로운 요소를 키우거나, 유기체 내에서 음식을 순환시킨다. 대립하는 유기체의 어떤 요소라도 만나면, 그 충돌은 이사회에서 하나 이상의 요소를 제거함으로써 해결된다. 특정 수의 상대 플레이어’s 요소를 캡처하거나(또는 보드에서 완전히 제거) 차례가 끝날 때 세 개의 분리된 유기체를 획득하면 게임에서 승리할 수 있으며, 이 경우 유기체는 전 세계로 퍼져나갈 수 있습니다.
—출판사의 설명
Your new awareness emerges all at once. You know immediately, before you even recognize your own existence, an all-consuming hunger. Hunger and also…. fear? Because somehow you know, you are not alone. Beneath these immediate drives lies something deeper, a spark, a joy, a hope. The glee, the audacity to split, to drive a wedge in your very self and become two. And through two, infinity.
ORGANISM is a game of growth, multiplication, and struggle for 1-6 players. Wielding the simple actions of EAT / GROW / MOVE / CIRCULATE the minimal ruleset is maximally integrated and generates a tight yet boundless decision space. Amplified by a set of mutation cards which expand the rules in countless subtle and not-so-subtle ways, it is really a family of related games in a single box that can never be truly exhausted.
Each player controls an Organism composed of three elements: EAT, MOVE, and GROW. In the beginning, each organism contains one of each element, which is a requirement for your organism to live. If an organism lacks one of these three elements at the end of the turn, it dies.
Players take turns either eating food, moving into new positions (possibly coming into contact with other organisms or even dividing into separate organisms), growing new elements, or circulating food within their organism. When any elements of opposing organisms meet, the conflict is resolved by removing one or more elements from the board. You win the game if you capture a certain number of the opposing player’s elements (or just eliminate them entirely from the board), or if you attain three separate organisms at the end of your turn, in which case they are well on their way to spreading across the globe.
—description from the publisher
ORGANISM is a game of growth, multiplication, and struggle for 1-6 players. Wielding the simple actions of EAT / GROW / MOVE / CIRCULATE the minimal ruleset is maximally integrated and generates a tight yet boundless decision space. Amplified by a set of mutation cards which expand the rules in countless subtle and not-so-subtle ways, it is really a family of related games in a single box that can never be truly exhausted.
Each player controls an Organism composed of three elements: EAT, MOVE, and GROW. In the beginning, each organism contains one of each element, which is a requirement for your organism to live. If an organism lacks one of these three elements at the end of the turn, it dies.
Players take turns either eating food, moving into new positions (possibly coming into contact with other organisms or even dividing into separate organisms), growing new elements, or circulating food within their organism. When any elements of opposing organisms meet, the conflict is resolved by removing one or more elements from the board. You win the game if you capture a certain number of the opposing player’s elements (or just eliminate them entirely from the board), or if you attain three separate organisms at the end of your turn, in which case they are well on their way to spreading across the globe.
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