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BGG랭킹
BGG전체 : 4515
STRATEGY : 1786
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
75-90 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.97 / 5
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디자이너
Adrian Adamescu, Daryl Andrews
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아티스트
Sabrina Miramon
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인원
게임 소개
주사위 테마파크는 주사위 조작 보드 게임으로 박람회장 명소가 있는 나만의 공원을 만들고 운영하는 것이 전부입니다.
다이스 테마 파크에서는 여러분이 공원 관리자로서 이 지역에서 가장 성공적인 테마 파크를 만들기 위해 최선을 다해서 여러분의 고객들이 최대한 많은 놀이기구를 타도록 합니다! 게임에서 주사위는 고객을 나타내고, 육각 타일은 공원에서 놀이기구를 나타냅니다. 고객이 한 번 탑승을 즐긴다면 독특한 “Dice-cascade” 정비공을 고용하여 주사위 값은 낮아지지만, 0으로 하락할 때까지 테마 파크에서 더 많은 탑승을 즐길 수 있습니다. 이것은 여러분이 가장 보람 있는 놀이기구를 활성화시키기 위해 주사위를 더 효율적으로 움직일수록, 더 많은 포인트와 돈을 받는다는 것을 의미합니다!
주사위 테마파크에는 카드 기반의 턴 이니셔티브 메카닉이 있는데, 이 메카닉은 당신의 특별 액션 역할 카드(값 1-6)에 의해 결정되며, 플레이어들은 각 턴마다 두 개의 카드를 선택한다. 가장 낮은 총계는 고객의 주사위 초안을 먼저 선택하고 그 라운드에 타일을 타게 됩니다. 라운드가 끝나면 해당 카드는 왼쪽에 있는 플레이어에게 전달됩니다.
다이스테마파크는 다이스병원보다 상호 작용성이 뛰어나고 조금 더 복잡하기 때문에 더 많은 득점과 게임 방법으로 더 도전적인 경험을 원하는 사람들에게 적합하며, 게임을 할 때마다 같은 매력적이고 만족감을 유지한다.
—출판사의 설명
다이스 테마 파크에서는 여러분이 공원 관리자로서 이 지역에서 가장 성공적인 테마 파크를 만들기 위해 최선을 다해서 여러분의 고객들이 최대한 많은 놀이기구를 타도록 합니다! 게임에서 주사위는 고객을 나타내고, 육각 타일은 공원에서 놀이기구를 나타냅니다. 고객이 한 번 탑승을 즐긴다면 독특한 “Dice-cascade” 정비공을 고용하여 주사위 값은 낮아지지만, 0으로 하락할 때까지 테마 파크에서 더 많은 탑승을 즐길 수 있습니다. 이것은 여러분이 가장 보람 있는 놀이기구를 활성화시키기 위해 주사위를 더 효율적으로 움직일수록, 더 많은 포인트와 돈을 받는다는 것을 의미합니다!
주사위 테마파크에는 카드 기반의 턴 이니셔티브 메카닉이 있는데, 이 메카닉은 당신의 특별 액션 역할 카드(값 1-6)에 의해 결정되며, 플레이어들은 각 턴마다 두 개의 카드를 선택한다. 가장 낮은 총계는 고객의 주사위 초안을 먼저 선택하고 그 라운드에 타일을 타게 됩니다. 라운드가 끝나면 해당 카드는 왼쪽에 있는 플레이어에게 전달됩니다.
다이스테마파크는 다이스병원보다 상호 작용성이 뛰어나고 조금 더 복잡하기 때문에 더 많은 득점과 게임 방법으로 더 도전적인 경험을 원하는 사람들에게 적합하며, 게임을 할 때마다 같은 매력적이고 만족감을 유지한다.
—출판사의 설명
Dice Theme Park is a dice manipulation board game, all about creating and running your own park of fairground attractions.
In Dice Theme Park, you are the park managers, trying to create the most successful theme park in the area, by getting your customers on the most rides possible! The dice in the game represent the customers, with hex tiles representing the rides in your park. Employing a unique “Dice-cascade” mechanic once a customer has enjoyed a ride, their dice value is reduced, but they can still continue to enjoy more rides in the theme park until their value drops to 0 where they exit. This means the more efficiently you can move your dice around to activate the most rewarding rides, the more points and money you receive!
Dice Theme Park also features a card based turn initiative mechanic, decided by your special action role cards (with values 1-6), with players selecting two cards each turn. The lowest total will gain first choice of the customer dice draft and ride tiles that round. At the end of the round those cards will then be passed to the player on your left.
Dice Theme Park is more interactive and slightly more complex than Dice Hospital, so it’s perfect for those looking for a more challenging experience with more ways to score and play, whilst still keeping that same engaging and satisfying feel every time it is played.
—description from the publisher
In Dice Theme Park, you are the park managers, trying to create the most successful theme park in the area, by getting your customers on the most rides possible! The dice in the game represent the customers, with hex tiles representing the rides in your park. Employing a unique “Dice-cascade” mechanic once a customer has enjoyed a ride, their dice value is reduced, but they can still continue to enjoy more rides in the theme park until their value drops to 0 where they exit. This means the more efficiently you can move your dice around to activate the most rewarding rides, the more points and money you receive!
Dice Theme Park also features a card based turn initiative mechanic, decided by your special action role cards (with values 1-6), with players selecting two cards each turn. The lowest total will gain first choice of the customer dice draft and ride tiles that round. At the end of the round those cards will then be passed to the player on your left.
Dice Theme Park is more interactive and slightly more complex than Dice Hospital, so it’s perfect for those looking for a more challenging experience with more ways to score and play, whilst still keeping that same engaging and satisfying feel every time it is played.
—description from the publisher
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