-
BGG랭킹
BGG전체 : 17048
-
-
인원
2-20 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Hasbro와 NBC(예스, 미국 텔레비전 회사)가 출시한 경마 게임은 3M 플라스틱 "랩-어라운드" 보드와 거의 동일한 포맷이다.
홈 스트레치는 경마 게임입니다. 선수들은 경마의 주인과 기수, 그리고 경주에 돈을 거는 사람들을 대표한다.
게임을 시작하기 위해, 각 선수들은 일정 금액의 현금을 받는다. 이 돈은 말 입찰에 사용된다. 각각의 말은 " 인용구로 표현된다.소유 카드&인용;말의 이름을 보여주는 마구간과 "속도". 속도는 "를 얻을 가능성을 결정하는 데 사용된다.레이스 중 장점"을 인용합니다. 각 말의 입찰은 3라운드로 진행되며 높은 입찰자가 말을 획득합니다.
말이 배정되면 출발 위치가 결정되고 소유권 카드가 "에 배치된다.Machine"을(를) 읽습니다. 이것은 카드를 고정하는 트레이이며 움직임을 결정하는 데 사용됩니다. 모든 말들이 쟁반에 담긴 후에야.Ods Cards"는 각 소유권 카드 아래에 있습니다. 오즈 카드는 각 말의 실제 움직임을 결정할 것입니다.
플레이어들은 이제 그들이 선택한 어떤 말에 내기를 할 수 있다. 내기는 말 수에 상관없이 할 수 있으며, 윈, 플레이스, 쇼용으로 할 수 있다. 플레이어가 "에 베팅한 내용을 기록한다.베팅 슬립&인용;을 보드에 엎드린 후 베팅 총액을 지불합니다.
레이스를 진행하기 위해 스피너는 난수를 생성하는 데 사용된다. 이 숫자는 이동된 공간 수와 "를 결정하기 위해 Readout Machine에서 사용됩니다.각 말의 대각선 허용치". 각 오즈 카드에는 총 이동을 나타내는 숫자 열과 대각 허용량을 나타내는 두 번째 열이 있습니다. 대각 허용량은 말이 대각선 방향으로 움직일 수 있는 횟수이며, 따라서 말이 차선을 변경할 수 있는 횟수이다. 말은 모든 움직임을 사용해야 하지만, 허용된 모든 차선 변경을 사용할 필요는 없다. 스피너의 난수에 따라 현재 오즈 카드의 어떤 줄의 숫자가 트랙을 따라 말을 이동시키는 데 사용될지 결정됩니다.
때때로 스피너는 "를 나타낼 것이다.장점". 이 경우 어드밴티지 카드를 뽑습니다. 어드밴티지 카드는 각각 말 한 마리의 이름을 보여주며, 그 말은 대각선 허용 2마리와 함께 6마리의 자유로운 이동이 허용된다. 다른 말들은 움직이지 않을 수도 있습니다. 말의 속도가 빠를수록 갑판에 더 많은 어드밴티지 카드를 가지고 있습니다.
모든 말들이 결승선을 통과할 때까지 경주는 계속된다. 같은 턴에서 둘 이상의 말이 선을 통과하면 결승선을 지나 가장 멀리 이동한 말이 승자가 된다. 2위 말과 3위 말이 같은 방식으로 결정된다.
모든 말이 결승선을 통과하면 베팅 슬립이 공개되고 우승 내기가 지급된다. 그 후 선수들은 다음 경주를 위해 말과 판독기를 설치했다. 말의 소유권은 그대로지만 출발 순서와 오즈 카드가 바뀐다.
총 6개의 경주가 운영된다. 6개 레이스 모두 마지막에 가장 많은 현금을 가진 선수가 우승자입니다.
이건 아주 좋은 게임이에요. 선수들은 경기 시작 시 최고의 말을 사기 위해 많은 돈을 쓸 수 있지만, 그러면 내기할 수 있는 현금이 줄어든다. 한편, 다른 선수들은 어쨌든 그들의 말에 돈을 걸 수 있다. 또한 어드밴티지 카드 출현의 무작위성은 좋은 말이 나쁜 성적을 낼 수 있고 가장 느린 말이 역전승할 수 있다는 것을 의미한다. 승부에 영향을 미치기 위해 다른 말에 베팅하고 나쁜 경주를 하는 것을 막을 수 있는 것은 없지만, 다른 선수들이 같은 행동을 하고 있을 수 있고, 6경주가 달린다는 것은 (6경주로 보일지라도) 한 번 이상 시도하지 않을 가능성이 있다는 것을 의미한다. 아주 재미있는 게임.
홈 스트레치는 경마 게임입니다. 선수들은 경마의 주인과 기수, 그리고 경주에 돈을 거는 사람들을 대표한다.
게임을 시작하기 위해, 각 선수들은 일정 금액의 현금을 받는다. 이 돈은 말 입찰에 사용된다. 각각의 말은 " 인용구로 표현된다.소유 카드&인용;말의 이름을 보여주는 마구간과 "속도". 속도는 "를 얻을 가능성을 결정하는 데 사용된다.레이스 중 장점"을 인용합니다. 각 말의 입찰은 3라운드로 진행되며 높은 입찰자가 말을 획득합니다.
말이 배정되면 출발 위치가 결정되고 소유권 카드가 "에 배치된다.Machine"을(를) 읽습니다. 이것은 카드를 고정하는 트레이이며 움직임을 결정하는 데 사용됩니다. 모든 말들이 쟁반에 담긴 후에야.Ods Cards"는 각 소유권 카드 아래에 있습니다. 오즈 카드는 각 말의 실제 움직임을 결정할 것입니다.
플레이어들은 이제 그들이 선택한 어떤 말에 내기를 할 수 있다. 내기는 말 수에 상관없이 할 수 있으며, 윈, 플레이스, 쇼용으로 할 수 있다. 플레이어가 "에 베팅한 내용을 기록한다.베팅 슬립&인용;을 보드에 엎드린 후 베팅 총액을 지불합니다.
레이스를 진행하기 위해 스피너는 난수를 생성하는 데 사용된다. 이 숫자는 이동된 공간 수와 "를 결정하기 위해 Readout Machine에서 사용됩니다.각 말의 대각선 허용치". 각 오즈 카드에는 총 이동을 나타내는 숫자 열과 대각 허용량을 나타내는 두 번째 열이 있습니다. 대각 허용량은 말이 대각선 방향으로 움직일 수 있는 횟수이며, 따라서 말이 차선을 변경할 수 있는 횟수이다. 말은 모든 움직임을 사용해야 하지만, 허용된 모든 차선 변경을 사용할 필요는 없다. 스피너의 난수에 따라 현재 오즈 카드의 어떤 줄의 숫자가 트랙을 따라 말을 이동시키는 데 사용될지 결정됩니다.
때때로 스피너는 "를 나타낼 것이다.장점". 이 경우 어드밴티지 카드를 뽑습니다. 어드밴티지 카드는 각각 말 한 마리의 이름을 보여주며, 그 말은 대각선 허용 2마리와 함께 6마리의 자유로운 이동이 허용된다. 다른 말들은 움직이지 않을 수도 있습니다. 말의 속도가 빠를수록 갑판에 더 많은 어드밴티지 카드를 가지고 있습니다.
모든 말들이 결승선을 통과할 때까지 경주는 계속된다. 같은 턴에서 둘 이상의 말이 선을 통과하면 결승선을 지나 가장 멀리 이동한 말이 승자가 된다. 2위 말과 3위 말이 같은 방식으로 결정된다.
모든 말이 결승선을 통과하면 베팅 슬립이 공개되고 우승 내기가 지급된다. 그 후 선수들은 다음 경주를 위해 말과 판독기를 설치했다. 말의 소유권은 그대로지만 출발 순서와 오즈 카드가 바뀐다.
총 6개의 경주가 운영된다. 6개 레이스 모두 마지막에 가장 많은 현금을 가진 선수가 우승자입니다.
이건 아주 좋은 게임이에요. 선수들은 경기 시작 시 최고의 말을 사기 위해 많은 돈을 쓸 수 있지만, 그러면 내기할 수 있는 현금이 줄어든다. 한편, 다른 선수들은 어쨌든 그들의 말에 돈을 걸 수 있다. 또한 어드밴티지 카드 출현의 무작위성은 좋은 말이 나쁜 성적을 낼 수 있고 가장 느린 말이 역전승할 수 있다는 것을 의미한다. 승부에 영향을 미치기 위해 다른 말에 베팅하고 나쁜 경주를 하는 것을 막을 수 있는 것은 없지만, 다른 선수들이 같은 행동을 하고 있을 수 있고, 6경주가 달린다는 것은 (6경주로 보일지라도) 한 번 이상 시도하지 않을 가능성이 있다는 것을 의미한다. 아주 재미있는 게임.
Horse racing game released by Hasbro and NBC (Yes, the US Television company) in a format nearly identical to the 3M plastic "wrap-around" boards.
The Home Stretch is a horse racing game. The players represent the owners and jockeys of the horses in the race and the people betting on the race.
To start the game, each player is given a certain amount of cash. This money is used to bid on horses. Each horse is represented by an "Ownership Card" which shows the horse's name, stable and "Speed". Speed is used to determine the likelihood of gaining an "Advantage" during the race. Bidding for each horse lasts three rounds and the high bidder gets the horse.
Once the horses have been assigned their starting positions are determined and the Ownership Cards are placed in the "Readout Machine". This is a tray which holds the cards and will be used to determine movement. After all the horses are in the tray "Odds Cards" are placed below each Ownership Card. Odds Cards will determine the actual movement of each horse.
Players may now make wagers on any horse they choose. Wagers may be made on any number of horses and may be made for Win, Place or Show. The player records their bets on a "Betting Slip" and places it face down on the board, then pays the total amount of the bets.
To run the race the spinner is used to generate a random number. This number is used on the Readout Machine to determine the number of spaces moved and the "Diagonal Allowance" for each horse. Each Odds card has a column of numbers for total movement and a second column for Diagonal allowance. The Diagonal Allowance is the number of diagonal moves the horse may make and is therefore the number of times the horse can change lanes. The horse must use all of its movement but does not have to use all of its allowed lane changes. The spinner's random number determines which row of numbers on the Odds cards will be used in the current round for moving the horses along the track.
Sometimes the spinner will indicate "Advantage". When this happens an Advantage card is drawn. Advantage Cards each show the name of one horse and that horse is allowed a free move of 6 with a diagonal allowance of 2. Other horses may not move. The better a horse's speed, the more Advantage Cards that horse has in the deck.
The race continues until all of the horses have crossed the finish line. If more than one horse crosses the line in the same turn the horse which moves the furtherest past the finish line is the winner. The second and third place horse is determined the same way.
Once all the horses have crossed the finish line the betting slips are revealed and winning wagers are paid. The players then set up the horses and the Readout Machine for the next race. Ownership of the horses remains the same but the starting order and Odds Cards change.
A total of six races are run. The player with the most cash at the end of all six races is the winner.
This is a very good game. Players can spend a good deal of money buying the best horses at the start of the game, but they then have less cash to place bets with. Meanwhile, other players can bet on their horses anyway. Also, the randomness of the appearance of the Advantage Cards mean that a good horse can have a bad showing and the slowest horse may come from behind to win. There is nothing to prevent a player from betting on another horse and racing theirs badly to influence the outcome but the other players may be doing the same thing and the fact that six races are run means that no one is likely to try it more than once (though it may show up as a race 6 strategy). A very interesting game.
The Home Stretch is a horse racing game. The players represent the owners and jockeys of the horses in the race and the people betting on the race.
To start the game, each player is given a certain amount of cash. This money is used to bid on horses. Each horse is represented by an "Ownership Card" which shows the horse's name, stable and "Speed". Speed is used to determine the likelihood of gaining an "Advantage" during the race. Bidding for each horse lasts three rounds and the high bidder gets the horse.
Once the horses have been assigned their starting positions are determined and the Ownership Cards are placed in the "Readout Machine". This is a tray which holds the cards and will be used to determine movement. After all the horses are in the tray "Odds Cards" are placed below each Ownership Card. Odds Cards will determine the actual movement of each horse.
Players may now make wagers on any horse they choose. Wagers may be made on any number of horses and may be made for Win, Place or Show. The player records their bets on a "Betting Slip" and places it face down on the board, then pays the total amount of the bets.
To run the race the spinner is used to generate a random number. This number is used on the Readout Machine to determine the number of spaces moved and the "Diagonal Allowance" for each horse. Each Odds card has a column of numbers for total movement and a second column for Diagonal allowance. The Diagonal Allowance is the number of diagonal moves the horse may make and is therefore the number of times the horse can change lanes. The horse must use all of its movement but does not have to use all of its allowed lane changes. The spinner's random number determines which row of numbers on the Odds cards will be used in the current round for moving the horses along the track.
Sometimes the spinner will indicate "Advantage". When this happens an Advantage card is drawn. Advantage Cards each show the name of one horse and that horse is allowed a free move of 6 with a diagonal allowance of 2. Other horses may not move. The better a horse's speed, the more Advantage Cards that horse has in the deck.
The race continues until all of the horses have crossed the finish line. If more than one horse crosses the line in the same turn the horse which moves the furtherest past the finish line is the winner. The second and third place horse is determined the same way.
Once all the horses have crossed the finish line the betting slips are revealed and winning wagers are paid. The players then set up the horses and the Readout Machine for the next race. Ownership of the horses remains the same but the starting order and Odds Cards change.
A total of six races are run. The player with the most cash at the end of all six races is the winner.
This is a very good game. Players can spend a good deal of money buying the best horses at the start of the game, but they then have less cash to place bets with. Meanwhile, other players can bet on their horses anyway. Also, the randomness of the appearance of the Advantage Cards mean that a good horse can have a bad showing and the slowest horse may come from behind to win. There is nothing to prevent a player from betting on another horse and racing theirs badly to influence the outcome but the other players may be doing the same thing and the fact that six races are run means that no one is likely to try it more than once (though it may show up as a race 6 strategy). A very interesting game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
582
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
451
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
386
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
354
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18