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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rey Alicea
-
아티스트
Juliet Alicea
-
인원
게임 소개
개미 길
10세 이상
한 명은 붉은 개미 타일을 가지고 다른 한 명은 검은 개미 타일을 가지고 논다.
한쪽에 육각 6개가 있고 개미 타일이 검은색과 빨간색으로 공급된 육각 보드. 다음 단위 12개 식품 보너스 타일, 각각 3점짜리 4개, 2점짜리 4개, 1점짜리 4개.
세우다
그 보드는 두 선수 사이에 놓여 있다. 다음으로, 12개의 보너스 타일을 섞어서 보드의 인접하지 않은 셀(경계 셀 제외)에 무작위로 아래로 향하게 배치한다.
보너스 타일이 모두 배치되면 뒤집습니다. 개미 타일은 양쪽 플레이어가 접근할 수 있는 위치에 놓입니다.
놀다
검은색이 먼저 움직인다. 돌아가면 교대한다.
턴은 플레이어가 자신의 색깔의 개미 2마리를 보드 위에 올려놓고 친근한 개미 흔적을 따라 음식 보너스 타일을 옮기는 것으로 구성된다.
개미 타일 배치
1) 경계 셀 또는 다른 셀에 친근한 개미 배치
2) 친근한 개미를 정확히 다른 친근한 개미 옆에 놓거나
3) 개미들 사이에 개미를 배치함으로써 두 개의 친근한 개미 길의 끝에 연결하세요.
4) 친근한 개미 자취의 양쪽 끝을 고리 모양으로 연결시키기 위해 개미를 놓으세요. 루프는 확장할 수 없습니다.
개미들은 항상 빈 공간에 놓여있습니다. 그리고 그들은 다른 색깔의 개미 옆에 있을지도 모릅니다.
개미는 친근한 개미를 앞에 두고 뒤에 하나를 가질 수 있지만, 그 이상은 안 된다: 개미 자취는 가지를 치지 않는다.
푸드 보너스 타일
개미가 보너스 타일에 인접할 경우 개미를 집어서 인접한 개미 타일 위에 배치할 수 있습니다.
보너스 타일 채점
때까지 경계 세포에서의 마지막 개미에 도달하기 위해 보너스패 점수를 올리기는 움직이는 선수는 다음에 그 길을 따라 보너스 한 개미의 위에서 차례 한 걸음에 타일로 이동해야 합니다. 턴 중 원하는 수의 트레일(trail)을 따라 임의의 수의 보너스 타일을 클레임할 수 있습니다.
보너스 타일이 트레일의 마지막 개미에게 도달하면 게임 점수를 매기기 위해 가져가고 보관된다.
차례를 지키지 못하는 선수가 패스를 합니다. 두 선수가 차례로 패스하면 경기는 끝납니다.
채점수
게임이 종료되기 전에 가져가지 않은 보너스 타일은 점수가 매겨지지 않습니다.
플레이어들은 가장 긴 길의 개미들을 세고 그들이 가지고 있는 보너스 타일을 더합니다.
가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
10세 이상
한 명은 붉은 개미 타일을 가지고 다른 한 명은 검은 개미 타일을 가지고 논다.
한쪽에 육각 6개가 있고 개미 타일이 검은색과 빨간색으로 공급된 육각 보드. 다음 단위 12개 식품 보너스 타일, 각각 3점짜리 4개, 2점짜리 4개, 1점짜리 4개.
세우다
그 보드는 두 선수 사이에 놓여 있다. 다음으로, 12개의 보너스 타일을 섞어서 보드의 인접하지 않은 셀(경계 셀 제외)에 무작위로 아래로 향하게 배치한다.
보너스 타일이 모두 배치되면 뒤집습니다. 개미 타일은 양쪽 플레이어가 접근할 수 있는 위치에 놓입니다.
놀다
검은색이 먼저 움직인다. 돌아가면 교대한다.
턴은 플레이어가 자신의 색깔의 개미 2마리를 보드 위에 올려놓고 친근한 개미 흔적을 따라 음식 보너스 타일을 옮기는 것으로 구성된다.
개미 타일 배치
1) 경계 셀 또는 다른 셀에 친근한 개미 배치
2) 친근한 개미를 정확히 다른 친근한 개미 옆에 놓거나
3) 개미들 사이에 개미를 배치함으로써 두 개의 친근한 개미 길의 끝에 연결하세요.
4) 친근한 개미 자취의 양쪽 끝을 고리 모양으로 연결시키기 위해 개미를 놓으세요. 루프는 확장할 수 없습니다.
개미들은 항상 빈 공간에 놓여있습니다. 그리고 그들은 다른 색깔의 개미 옆에 있을지도 모릅니다.
개미는 친근한 개미를 앞에 두고 뒤에 하나를 가질 수 있지만, 그 이상은 안 된다: 개미 자취는 가지를 치지 않는다.
푸드 보너스 타일
개미가 보너스 타일에 인접할 경우 개미를 집어서 인접한 개미 타일 위에 배치할 수 있습니다.
보너스 타일 채점
때까지 경계 세포에서의 마지막 개미에 도달하기 위해 보너스패 점수를 올리기는 움직이는 선수는 다음에 그 길을 따라 보너스 한 개미의 위에서 차례 한 걸음에 타일로 이동해야 합니다. 턴 중 원하는 수의 트레일(trail)을 따라 임의의 수의 보너스 타일을 클레임할 수 있습니다.
보너스 타일이 트레일의 마지막 개미에게 도달하면 게임 점수를 매기기 위해 가져가고 보관된다.
차례를 지키지 못하는 선수가 패스를 합니다. 두 선수가 차례로 패스하면 경기는 끝납니다.
채점수
게임이 종료되기 전에 가져가지 않은 보너스 타일은 점수가 매겨지지 않습니다.
플레이어들은 가장 긴 길의 개미들을 세고 그들이 가지고 있는 보너스 타일을 더합니다.
가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
Ant Trails
Ages 10+
Two players, one plays with the red ant tiles and the other with the black ant tiles.
A hex board having 6 hexes to a side and supply of ant tiles black and red. 12 food bonus tiles in the following denominations, 4 that are worth 3 points each, 4 that are worth 2 points each, 4 that are worth 1 point each.
Setup
The board is placed between the two players. Next, the 12 bonus tiles are shuffled and placed randomly face down on nonadjacent cells of the board (with the exception of border cells).
Once all the bonus tiles have been placed flip them over. The ant tiles are placed at the reach of both players.
Play
Black moves first. Turns then alternate.
A turn consists of a player placing 2 ants in his color on the board and moving food bonus tiles along friendly ant trails.
Placing an ant tile
1) Place a friendly ant on a border cell or else
2) Place a friendly ant adjacent to exactly one other friendly ant or
3) Join the ends of two friendly ant trails by placing an ant between the ants at their ends or
4) Place an ant to join both ends of a friendly ant trail into a loop. Loops cannot be extended.
Ants are always placed on empty spaces. And they may be next to ants of the other color.
An ant may have a friendly ant in front of it and one behind it, but no more than that: ant trails don't branch.
Food bonus tiles
When an ant is adjacent to a bonus tile you have the option of picking it up and placing it on top of the adjacent ant tile.
Scoring bonus tiles
In order to score bonus tiles, the moving player must move bonus tiles one step per turn from the top of one ant to the next along the trail until it reaches the last ant at a border cell. Any number of bonus tiles along any number of trails during a turn can be claimed in this manner.
Once a bonus tile reaches the last ant of the trail it is taken and kept for endgame scoring.
A player unable to take his turn passes. If both players pass in turn the game ends.
Scoring
Bonus tiles that are not taken before the game ends are not scored.
Players count the ants in their longest trail and add up any bonus tiles that they have.
The player with the highest score wins.
Ages 10+
Two players, one plays with the red ant tiles and the other with the black ant tiles.
A hex board having 6 hexes to a side and supply of ant tiles black and red. 12 food bonus tiles in the following denominations, 4 that are worth 3 points each, 4 that are worth 2 points each, 4 that are worth 1 point each.
Setup
The board is placed between the two players. Next, the 12 bonus tiles are shuffled and placed randomly face down on nonadjacent cells of the board (with the exception of border cells).
Once all the bonus tiles have been placed flip them over. The ant tiles are placed at the reach of both players.
Play
Black moves first. Turns then alternate.
A turn consists of a player placing 2 ants in his color on the board and moving food bonus tiles along friendly ant trails.
Placing an ant tile
1) Place a friendly ant on a border cell or else
2) Place a friendly ant adjacent to exactly one other friendly ant or
3) Join the ends of two friendly ant trails by placing an ant between the ants at their ends or
4) Place an ant to join both ends of a friendly ant trail into a loop. Loops cannot be extended.
Ants are always placed on empty spaces. And they may be next to ants of the other color.
An ant may have a friendly ant in front of it and one behind it, but no more than that: ant trails don't branch.
Food bonus tiles
When an ant is adjacent to a bonus tile you have the option of picking it up and placing it on top of the adjacent ant tile.
Scoring bonus tiles
In order to score bonus tiles, the moving player must move bonus tiles one step per turn from the top of one ant to the next along the trail until it reaches the last ant at a border cell. Any number of bonus tiles along any number of trails during a turn can be claimed in this manner.
Once a bonus tile reaches the last ant of the trail it is taken and kept for endgame scoring.
A player unable to take his turn passes. If both players pass in turn the game ends.
Scoring
Bonus tiles that are not taken before the game ends are not scored.
Players count the ants in their longest trail and add up any bonus tiles that they have.
The player with the highest score wins.
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