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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Chris Huntoon
-
아티스트
-
인원
게임 소개
드래곤 게이트의 목표는 드래곤 중 한 명을 보드를 넘어 적의 관문을 통과하는 첫 번째 플레이어가 되는 것입니다. (한자로 표시된 구석 공간은 명목상 대문 기둥이다.)
드래곤은 빈 공간에 대각선 또는 수직으로 한 걸음씩 앞으로 나아갑니다. 드래곤은 또한 친근한 드래곤 한 마리를 넘어 바로 너머의 빈 공간으로 날아갈 수도 있다. 하지만 그것은 적 드래곤 위로 날아가지 않을 수도 있습니다.
드래곤은 적들을 철수시켜 잡습니다. 이것은 용이 적의 드래곤을 바로 앞에 두고 회전을 시작하면, 반대 방향으로 바로 뒤의 빈 공간으로 한 걸음 뒤로 물러설 수 있다는 것을 의미한다.(용의 머리를 뒤로 쳐들어 불을 뿜는 모습을 상상해보라.) 그런 다음 적 드래곤을 보드에서 제거합니다.
일반적인 돌파/달성의 게임에는 보통 두 가지 기본 요소가 있다: 1. - 플레이어는 자신의 말을 전체적으로 전진시키려고 한다. 2. – 플레이어는 같은 행동을 하지 못하도록 상대방의 말을 공격한다. 역방향 캡처는 이 두 가지 모두에 동시에 영향을 미치는 기계입니다. 자신의 진격을 지연시키는 대가를 치러야만 상대편과 상대편 중 하나를 제거할 수 있습니다.
-디자이너의 설명
드래곤은 빈 공간에 대각선 또는 수직으로 한 걸음씩 앞으로 나아갑니다. 드래곤은 또한 친근한 드래곤 한 마리를 넘어 바로 너머의 빈 공간으로 날아갈 수도 있다. 하지만 그것은 적 드래곤 위로 날아가지 않을 수도 있습니다.
드래곤은 적들을 철수시켜 잡습니다. 이것은 용이 적의 드래곤을 바로 앞에 두고 회전을 시작하면, 반대 방향으로 바로 뒤의 빈 공간으로 한 걸음 뒤로 물러설 수 있다는 것을 의미한다.(용의 머리를 뒤로 쳐들어 불을 뿜는 모습을 상상해보라.) 그런 다음 적 드래곤을 보드에서 제거합니다.
일반적인 돌파/달성의 게임에는 보통 두 가지 기본 요소가 있다: 1. - 플레이어는 자신의 말을 전체적으로 전진시키려고 한다. 2. – 플레이어는 같은 행동을 하지 못하도록 상대방의 말을 공격한다. 역방향 캡처는 이 두 가지 모두에 동시에 영향을 미치는 기계입니다. 자신의 진격을 지연시키는 대가를 치러야만 상대편과 상대편 중 하나를 제거할 수 있습니다.
-디자이너의 설명
The goal of Dragon's Gate is to be the first player to get one of your own Dragons across the board and through the enemy’s gate. (The corner spaces marked with Chinese characters are nominally the posts of the gate.)
A Dragon moves forward by taking a single step, either diagonally or vertically, onto an empty space. A Dragon may also fly (jump) forward over a single friendly Dragon to the empty space just beyond. But it may not fly over an enemy Dragon.
A Dragon captures enemy pieces by withdrawal. This means if a Dragon begins its turn with an enemy Dragon adjacent and just in front of it, it may take a single step backwards, in the opposite direction, to the empty space just behind it.(Imagine a Dragon rearing its head back to breathe fire.) The enemy Dragon is then removed from the board.
In a typical game of breakthrough/attainment there are usually two basic elements: 1. - The player is trying to advance his own pieces across the board. 2. – The player attacks his opponent’s pieces to prevent him from doing the same. Backwards captures is a mechanic that affects both of these simultaneously. You can remove one of your opponent’s pieces only at the cost of delaying your own advancement.
-description from designer
A Dragon moves forward by taking a single step, either diagonally or vertically, onto an empty space. A Dragon may also fly (jump) forward over a single friendly Dragon to the empty space just beyond. But it may not fly over an enemy Dragon.
A Dragon captures enemy pieces by withdrawal. This means if a Dragon begins its turn with an enemy Dragon adjacent and just in front of it, it may take a single step backwards, in the opposite direction, to the empty space just behind it.(Imagine a Dragon rearing its head back to breathe fire.) The enemy Dragon is then removed from the board.
In a typical game of breakthrough/attainment there are usually two basic elements: 1. - The player is trying to advance his own pieces across the board. 2. – The player attacks his opponent’s pieces to prevent him from doing the same. Backwards captures is a mechanic that affects both of these simultaneously. You can remove one of your opponent’s pieces only at the cost of delaying your own advancement.
-description from designer
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