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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    10-30 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

중세 제국을 건설하려는 유명한 용병으로서, 그 예언은 한동안 평민들의 이야깃거리가 되어 왔소. 용의 비늘이 10개를 모으면, 인간의 지배자가 된다는 말이오!” 하지만 당신이 황량한 땅에 도착한 것은 두 가지 고난을 안겨주었소. 첫째, 용은 자신의 비늘을 기꺼이 포기하지 않습니다. 둘째로, 예언을 들은 사람은 당신뿐만이 아닙니다.

게임 플레이는 플레이어들이 드래곤과 서로 싸울 수 있는 독특한 손을 만들면서 카드 제도에서 시작된다. 10개의 드래곤 스케일로 라운드를 끝내거나 건강 토큰이 1개 이상 남은 유일한 플레이어가 될 때까지 일련의 라운드로 플레이한다.

드래곤 비늘은 드래곤을 물리치는데 힘을 보태거나 드래곤을 약탈하거나 다른 플레이어의 힘을 빼앗아 얻는다(다른 플레이어를 죽이면 드래곤 비늘을 모두 얻는다).

각 라운드에는 3상이 있습니다.
1단계: (매 라운드마다)
선수들은 동시에 손에서 아래로 카드를 댑니다. 그러면 모든 카드가 표시되고 미리 정해진 계층 구조(드래곤에서 시계 방향으로 동일한 계층 구조의 카드)에서 해결됩니다.
단계 2: (특정 단계 1 카드에만 트리거됨)
1단계의 반복으로, 그러나 1단계의 특정 카드를 사용한 선수만 참가할 수 있다.
3단계: (매 라운드마다)
드래곤 전투 및 전리품 배포. 선수들이 힘을 합쳐 용을 물리치려 한다. 드래곤 플레이어는 드래곤 덱에서 상위 3장의 카드를 뽑아 다른 플레이어와 대결한다. 드래곤 카드는 드래곤의 기본 체력을 증가시키거나 감소시키며 종종 목표한 능력*을 추가한다. 드래곤이 패배하면 모든 기여 플레이어가 드래곤 비늘을 가져갑니다. 무패일 경우 모든 플레이어가 드래곤으로부터 1개의 데미지를 입습니다. 약탈자들은 승패에 상관없이 드래곤으로부터 전리품(용의 비늘 또는 물건)을 얻는다.

모든 비핵심 카드는 버려지고 드래곤의 역할은 한 명의 플레이어를 왼쪽으로 이동시킨다(용병들은 다음 라운드에서 목표를 잡을 수 없게 된다. 새로운 라운드가 시작되고, 승자가 결정될 때까지 이 방식으로 라운드를 계속한다.


2~3명이 함께 하는 라운드에서는 드래곤이 자동화된다. 이 경우 드래곤 덱의 상단 카드가 선택되며 목표 능력은 모든 플레이어에게 영향을 미칩니다.


독특한 게임 요소로는 카드 드래프트, 동시 플레이, 준협업, 경쟁 전술이 혼합되어 있으며 드래곤과 드래곤 공격수로 플레이할 수 있다.

—디자이너의 설명
As a famed mercenary seeking to establish your medieval empire, the prophecy has been commoner's talk for a while now: “Of dragon scales gather up 10, and so become the ruler of men!” But your arrival in the desolate lands has presented two hardships. Firstly, dragons don’t give up their scales willingly. And second, you’re not the only one who’s heard the prophecy.

Game play begins with card drafting as players create a unique hand to battle dragons and each other. Play continues in a series of rounds until 1 player wins by ending a round with 10 dragon scales or being the only player with at least 1 health token remaining.

Dragon scales are gained by contributing strength to defeat a dragon, looting from the dragon, or stealing from other players (if you kill another player you gain all of their dragon scales).

Each round has 3 phases.
Phase 1: (every round)
Players simultaneously play cards from their hand face-down. All cards are then revealed and resolved in a predetermined hierarchy (cards of the same hierarchy resolve clockwise from the dragon).
Phase 2: (triggered only by specific phase 1 cards)
A repeat of phase 1, however only players who have used specific cards during phase 1 can participate.
Phase 3: (every round)
Dragon combat and loot distribution. Players combine their strength in an attempt to defeat the dragon. The dragon player draws the top 3 cards from the dragon deck selecting one to play against all other players. The dragon card increases or decreases the dragon's base strength, often adding targeted abilities*. If the dragon is defeated, all contributing players take dragon scales. If undefeated, all players take 1 damage from the dragon. Looters acquire loot (dragon scales or items) from the dragon irrespective of the outcome.

All non-core cards are discarded before and he role of dragon then shifts one player to the left (their mercenary becomes untargetable for the following round). A new round will then begin, rounds continue in this manner until a winner is determined.


In a round with 2 or 3 players, the dragon becomes automated. In this case the top card of the dragon deck is chosen and targeted abilities affect all players.


Unique game elements include a mix of card-drafting, simultaneous-play, semi-cooperative and competitive tactics, and playing as both the dragon and dragon attacker (in different rounds).

—description from the designer

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