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BGG랭킹
BGG전체 : 5292
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.08 / 5
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디자이너
Steve Finn
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아티스트
Ossi Hiekkala, David Sookochoff
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인원
게임 소개
1926년 뉴욕시: 두 범죄 집안은 금지 기간 동안 지역 사업체를 갈취하고 영혼의 뒷문 유통을 통제하기 위해 영토를 두고 싸운다. 비록 그것이 라이벌을 물고기들과 자도록 보내는 것을 의미할지라도, 각 가정은 술상자의 소유권을 얻기 위해 할 수 있는 모든 것을 하면서 더러운 싸움을 한다. 당신은 이 가족 중 하나의 "카포데치나"입니다. 심복들에게 상자들을 모으고, 적들을 제거하고, 점을 드러내고, 상대방에 대한 검사들을 귀띔하여 뉴욕시에서 우위를 점하도록 명령하십시오. 당신은 당신의 가족이 카포데이카피가 되기 위해 필요한 자질을 가지고 있나요?
MOB: 빅 애플에서 매 라운드마다, 플레이어들은 돌아가면서 두 개의 주사위를 굴리고, 결과를 어떻게 실행할지 결정한다. 각 롤마다 플레이어는 두 개의 게임 보드에 심복들을 할당하고 위치까지 운전할 심복들을 차에 싣고, 밀수품 상자를 싣고, 경쟁자의 점을 드러내고, 지방 검사를 따돌리는 등 다양한 비열한 작업을 수행할 수 있다.
더 자세히 말하자면, 각 라운드마다 뉴욕의 6개 주요 지역이 경쟁하는데, 절반은 블랙 다이, 절반은 화이트 다이이다. 각각의 주사위를 차례로 굴리면 주사위 값이 상호작용할 수 있는 위치와 얼마나 많은 심복이 그 특정 위치로 이동할 수 있는지를 나타냅니다. 흰색 주사위는 그 위치로, 검은색 주사위는 심복의 수를 나타냅니다. 매 턴마다 플레이어는 최소한 한 명의 심복들을 보내서 액션 보드에 특정한 임무를 수행하도록 해야 한다.
일단 두 플레이어가 모든 심복들을 할당하고 나면, 각 장소에서 전투가 벌어지며 생존자들은 밀수품을 지키기 위해 남는다. 세 번째이자 마지막 라운드가 끝난 후, 카포데치나가 가장 많은 밀수품 상자를 소유한 쪽이 빅애플의 지배권을 얻는다!
MOB: 빅 애플에서 매 라운드마다, 플레이어들은 돌아가면서 두 개의 주사위를 굴리고, 결과를 어떻게 실행할지 결정한다. 각 롤마다 플레이어는 두 개의 게임 보드에 심복들을 할당하고 위치까지 운전할 심복들을 차에 싣고, 밀수품 상자를 싣고, 경쟁자의 점을 드러내고, 지방 검사를 따돌리는 등 다양한 비열한 작업을 수행할 수 있다.
더 자세히 말하자면, 각 라운드마다 뉴욕의 6개 주요 지역이 경쟁하는데, 절반은 블랙 다이, 절반은 화이트 다이이다. 각각의 주사위를 차례로 굴리면 주사위 값이 상호작용할 수 있는 위치와 얼마나 많은 심복이 그 특정 위치로 이동할 수 있는지를 나타냅니다. 흰색 주사위는 그 위치로, 검은색 주사위는 심복의 수를 나타냅니다. 매 턴마다 플레이어는 최소한 한 명의 심복들을 보내서 액션 보드에 특정한 임무를 수행하도록 해야 한다.
일단 두 플레이어가 모든 심복들을 할당하고 나면, 각 장소에서 전투가 벌어지며 생존자들은 밀수품을 지키기 위해 남는다. 세 번째이자 마지막 라운드가 끝난 후, 카포데치나가 가장 많은 밀수품 상자를 소유한 쪽이 빅애플의 지배권을 얻는다!
New York City, 1926: Two crime families battle for territory to extort local businesses and control backdoor distribution of spirits during Prohibition. Each family fights dirty, doing all they can to seize ownership of alcohol crates, even if that means sending rivals to sleep with the fishes. You are the "Capodecina" for one of these families. Command your henchmen to gain the upper hand in New York City by collecting crates, eliminating rivals, exposing moles, and tipping off the DA on your opponent. Do you have what it takes for your family to become Capo dei Capi?
Each round in MOB: Big Apple, players take turns rolling two dice, then decide how to execute the results. Each roll allows players to allocate henchmen to the two game boards and perform various dastardly tasks, such as loading cars with henchmen to drive to locations, loading crates of contraband, revealing their rival's moles, and eluding the District Attorney.
In more detail, six key locations of New York City are contested each round, with half being represented by a black die and half by a white die. You roll one of each die on a turn, and the die values denote which locations may be interacted with, and how many henchmen may travel to that specific location, with the white die serving as the location and the black die the number of henchmen or vice versa. During every turn, a player must send at least one henchmen to perform a specific task on the action board, which can help command cars, expose moles, move crates, and influence the District Attorney to move in on their rival’s family.
Once both players have allocated all of their henchmen, the round ends, then a battle takes place at each location, with the survivors remaining to guard the contraband. After the third and final round, whichever Capodecina owns the most crates of contraband gains control of the Big Apple!
Each round in MOB: Big Apple, players take turns rolling two dice, then decide how to execute the results. Each roll allows players to allocate henchmen to the two game boards and perform various dastardly tasks, such as loading cars with henchmen to drive to locations, loading crates of contraband, revealing their rival's moles, and eluding the District Attorney.
In more detail, six key locations of New York City are contested each round, with half being represented by a black die and half by a white die. You roll one of each die on a turn, and the die values denote which locations may be interacted with, and how many henchmen may travel to that specific location, with the white die serving as the location and the black die the number of henchmen or vice versa. During every turn, a player must send at least one henchmen to perform a specific task on the action board, which can help command cars, expose moles, move crates, and influence the District Attorney to move in on their rival’s family.
Once both players have allocated all of their henchmen, the round ends, then a battle takes place at each location, with the survivors remaining to guard the contraband. After the third and final round, whichever Capodecina owns the most crates of contraband gains control of the Big Apple!
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