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BGG랭킹
BGG전체 : 3413
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인원
3-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.85 / 5
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디자이너
Muneyuki Yokouchi (横内宗幸)
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아티스트
Osamu Inoue (井上磨)
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인원
게임 소개
박스 안의 고양이(Cat in the Box)는 양자역학의 아이디어를 바탕으로 한 일본의 트릭 테이킹 카드 게임이다. 플레이어들은 다른 가치를 가진 그들의 손에서 카드를 놉니다. 하지만 카드가 재생될 때까지 카드의 색은 결정되지 않고, 고양이는 박스에서 내려진다.
3명에게는 3라운드, 4명에게는 4라운드가 넘게 진행되며, 선수들은 핸드카드의 가치만을 기준으로 그들이 이길 트릭의 수를 입찰하는 것으로 시작한다. 카드 속의 고양이들은 이 시점에서 색깔이 없습니다. 플레이어들은 그들이 이긴 트릭에 점수를 매기고, 그들의 입찰을 완료하면 더 많은 점수를 받게 된다.
선수가 손에 든 카드를 들고 선두를 달리면, 그들은 자신의 색깔을 선언한다. 참가자의 표식은 공동 연구 보드 위에 올라가서 해당 색상의 값을 가린다. 후속 카드는 가능한 한 동일한 색상의 다른 값을 가져야 한다. 그러나, 선수는 더 이상 그 색깔의 카드가 없다고 선언할 수 있다. 그 선수는 이제 그 색깔로 Do Not Have라는 그들 자신의 게시판을 표시합니다.
카드를 빨간색으로 선언하지 않는 한, 가장 높은 색의 카드가 트릭을 획득한다.
결정적으로, 모든 카드 값과 색상이 고유해야 하며, 그렇지 않으면 패러독스가 형성되어 라운드가 종료된다.
따라서 플레이어가 1,3,6을 들고 있는데 노란색이 리드인 경우 노란색 1개만 열려 있으면 노란색으로 표시된 1개의 카드를 플레이해야 합니다. 그러나 만약 그 플레이어가 이미 노란색을 가지고 있지 않다고 주장했고, 만약 다른 색상도 1, 3, 6에 차단된다면, 이것은 역설을 야기한다. 그들은 경기를 할 수 없기 때문에 라운드가 종료되고 득점이 촉발된다.
역설을 일으킨 선수가 득점하지 못하고 벌점도 발생합니다.
라운드에 따라 점수가 누적되며 마지막에 가장 높은 총점을 기록한 선수가 우승자가 된다.
선수들은 역설을 피하고, 라운드를 강제로 종료하고, 페널티킥을 발생시키는 것과 함께 자신의 입찰에 트릭을 획득하려는 것의 균형을 맞춰야 한다.
사용자 요약
3명에게는 3라운드, 4명에게는 4라운드가 넘게 진행되며, 선수들은 핸드카드의 가치만을 기준으로 그들이 이길 트릭의 수를 입찰하는 것으로 시작한다. 카드 속의 고양이들은 이 시점에서 색깔이 없습니다. 플레이어들은 그들이 이긴 트릭에 점수를 매기고, 그들의 입찰을 완료하면 더 많은 점수를 받게 된다.
선수가 손에 든 카드를 들고 선두를 달리면, 그들은 자신의 색깔을 선언한다. 참가자의 표식은 공동 연구 보드 위에 올라가서 해당 색상의 값을 가린다. 후속 카드는 가능한 한 동일한 색상의 다른 값을 가져야 한다. 그러나, 선수는 더 이상 그 색깔의 카드가 없다고 선언할 수 있다. 그 선수는 이제 그 색깔로 Do Not Have라는 그들 자신의 게시판을 표시합니다.
카드를 빨간색으로 선언하지 않는 한, 가장 높은 색의 카드가 트릭을 획득한다.
결정적으로, 모든 카드 값과 색상이 고유해야 하며, 그렇지 않으면 패러독스가 형성되어 라운드가 종료된다.
따라서 플레이어가 1,3,6을 들고 있는데 노란색이 리드인 경우 노란색 1개만 열려 있으면 노란색으로 표시된 1개의 카드를 플레이해야 합니다. 그러나 만약 그 플레이어가 이미 노란색을 가지고 있지 않다고 주장했고, 만약 다른 색상도 1, 3, 6에 차단된다면, 이것은 역설을 야기한다. 그들은 경기를 할 수 없기 때문에 라운드가 종료되고 득점이 촉발된다.
역설을 일으킨 선수가 득점하지 못하고 벌점도 발생합니다.
라운드에 따라 점수가 누적되며 마지막에 가장 높은 총점을 기록한 선수가 우승자가 된다.
선수들은 역설을 피하고, 라운드를 강제로 종료하고, 페널티킥을 발생시키는 것과 함께 자신의 입찰에 트릭을 획득하려는 것의 균형을 맞춰야 한다.
사용자 요약
キャットインザボックス (Cat in the box) is a trick-taking card game from Japan, based upon ideas from quantum mechanics. Players play cards from their hands of different values. But the colour of the card is not determined until the card is played, and the cat is let out of the box.
Played over three rounds for three players, and four rounds for four, players begin by making a bid on the number of tricks they will win, based only upon the value of their hand cards. The cats on the cards have no colour at this point. Players will score for tricks they win, and score more for completing their bid.
As a player leads with a card from their hand, they declare its colour. A player's marker goes onto the communal research board, covering the value for that colour. Subsequent cards must have different values of the same colour if possible. However, a player may declare that they do not have any more cards of that colour, and so play the same value but in a different colour. That player now marks their own board for Do Not Have in that colour.
The highest card of the colour lead wins the trick, unless a card is declared as red, the trump colour.
Crucially, all cards values and colours played out must be unique, otherwise a paradox is formed, ending the round.
So if a player is holding a 1,3,6, and yellow is lead, and only the yellow 1 remains open on the research board, the player is forced to play their 1 card as a yellow. But if that player has already claimed they Do Not Have yellow (as above), and if the other colours are also blocked on 1, 3 and 6, this causes a paradox. They cannot play, thus ending the round and triggering a scoring.
The player causing the paradox does not score and incurs penalty points also.
Scores are accumulated over the rounds, and the player with the highest total at the end is the winner.
Players must balance trying to win tricks to their bid with avoiding forming a paradox, forcing the round to end and incurring penalties.
user summary
Played over three rounds for three players, and four rounds for four, players begin by making a bid on the number of tricks they will win, based only upon the value of their hand cards. The cats on the cards have no colour at this point. Players will score for tricks they win, and score more for completing their bid.
As a player leads with a card from their hand, they declare its colour. A player's marker goes onto the communal research board, covering the value for that colour. Subsequent cards must have different values of the same colour if possible. However, a player may declare that they do not have any more cards of that colour, and so play the same value but in a different colour. That player now marks their own board for Do Not Have in that colour.
The highest card of the colour lead wins the trick, unless a card is declared as red, the trump colour.
Crucially, all cards values and colours played out must be unique, otherwise a paradox is formed, ending the round.
So if a player is holding a 1,3,6, and yellow is lead, and only the yellow 1 remains open on the research board, the player is forced to play their 1 card as a yellow. But if that player has already claimed they Do Not Have yellow (as above), and if the other colours are also blocked on 1, 3 and 6, this causes a paradox. They cannot play, thus ending the round and triggering a scoring.
The player causing the paradox does not score and incurs penalty points also.
Scores are accumulated over the rounds, and the player with the highest total at the end is the winner.
Players must balance trying to win tricks to their bid with avoiding forming a paradox, forcing the round to end and incurring penalties.
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