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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rey Alicea
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아티스트
Rey Alicea
-
인원
게임 소개
개요 및 목표:
Conifers는 9x9 정사각형 보드에서 플레이됩니다. 플레이어는 어두운 녹색의 15, 1 x 2 타일 세트를 받고 다른 하나는 연한 녹색으로 받는다. 타일은 (1,1) (1,2) (1,3) (1,3) (1,5) (2,2) (2,3) (2,3) (2,4) (2,5) (3,3) (3,4) (4,4) (5,5) 그림 1.1. 플레이어들은 또한 각각 8개의 미플 세트를 받는데, 한 세트는 진한 녹색이고 다른 세트는 연한 녹색이다.
플레이어는 자신의 타일로 대부분의 영역을 둘러싸려고 시도한다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
설정:
보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 한 선수는 짙은 녹색으로, 다른 한 선수는 연한 녹색으로 경기를 한다. 누가 먼저 움직일지 정하세요.
재생:
경기는 두 단계로 진행된다.
1단계: 타일 배치
첫 번째 플레이어는 두 개의 빈 정사각형을 덮는 타일을 놓습니다. 그 다음 차례는 번갈아 가며.
차례대로 빈 정사각형 두 개를 덮는 타일을 놓으세요. 이 타일은 또한 상대방의 타일을 짧은 가장자리에서 짧은 가장자리로 터치하거나 긴 가장자리에서 직각 짧은 모서리로 설정해야 합니다. 또한 모서리를 공유하는 반대편 타일의 끝부분의 나무는 높이가 일치해야 합니다. 값이 같은 타일은 짧은 모서리에서 긴 모서리로 직각으로 설정해야 합니다.
타일을 배치할 수 없는 플레이어는 통과해야 합니다. 두 선수가 차례로 패스하면 득점 단계로 넘어간다.
2단계: 스코어링
타일로 둘러쌓인 빈 사각형의 영역과 판자의 가장자리에 있는 타일을 글레이드라고 한다.
선수들은 글레이드에 둘러싸인 그들의 가장 큰 나무를 봅니다. 가장 큰 단일 나무를 가진 플레이어가 글레이드에 대한 권리를 주장합니다. 만약 가장 큰 나무의 높이가 같다면, 이 나무 크기의 대부분을 가진 플레이어가 글레이드에 대한 권리를 갖게 된다. 만약 선수들이 여전히 동점이면, 그들은 다음에 가장 큰 나무 등을 봅니다. 그런 다음 플레이어는 자신의 색깔로 된 메플을 글레이드 안에 배치하여 클레임을 마무리한다. 플레이어는 각각의 글레이드에서 정사각형을 합산하여 마무리하고 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
—디자이너의 설명
Conifers는 9x9 정사각형 보드에서 플레이됩니다. 플레이어는 어두운 녹색의 15, 1 x 2 타일 세트를 받고 다른 하나는 연한 녹색으로 받는다. 타일은 (1,1) (1,2) (1,3) (1,3) (1,5) (2,2) (2,3) (2,3) (2,4) (2,5) (3,3) (3,4) (4,4) (5,5) 그림 1.1. 플레이어들은 또한 각각 8개의 미플 세트를 받는데, 한 세트는 진한 녹색이고 다른 세트는 연한 녹색이다.
플레이어는 자신의 타일로 대부분의 영역을 둘러싸려고 시도한다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
설정:
보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 한 선수는 짙은 녹색으로, 다른 한 선수는 연한 녹색으로 경기를 한다. 누가 먼저 움직일지 정하세요.
재생:
경기는 두 단계로 진행된다.
1단계: 타일 배치
첫 번째 플레이어는 두 개의 빈 정사각형을 덮는 타일을 놓습니다. 그 다음 차례는 번갈아 가며.
차례대로 빈 정사각형 두 개를 덮는 타일을 놓으세요. 이 타일은 또한 상대방의 타일을 짧은 가장자리에서 짧은 가장자리로 터치하거나 긴 가장자리에서 직각 짧은 모서리로 설정해야 합니다. 또한 모서리를 공유하는 반대편 타일의 끝부분의 나무는 높이가 일치해야 합니다. 값이 같은 타일은 짧은 모서리에서 긴 모서리로 직각으로 설정해야 합니다.
타일을 배치할 수 없는 플레이어는 통과해야 합니다. 두 선수가 차례로 패스하면 득점 단계로 넘어간다.
2단계: 스코어링
타일로 둘러쌓인 빈 사각형의 영역과 판자의 가장자리에 있는 타일을 글레이드라고 한다.
선수들은 글레이드에 둘러싸인 그들의 가장 큰 나무를 봅니다. 가장 큰 단일 나무를 가진 플레이어가 글레이드에 대한 권리를 주장합니다. 만약 가장 큰 나무의 높이가 같다면, 이 나무 크기의 대부분을 가진 플레이어가 글레이드에 대한 권리를 갖게 된다. 만약 선수들이 여전히 동점이면, 그들은 다음에 가장 큰 나무 등을 봅니다. 그런 다음 플레이어는 자신의 색깔로 된 메플을 글레이드 안에 배치하여 클레임을 마무리한다. 플레이어는 각각의 글레이드에서 정사각형을 합산하여 마무리하고 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
—디자이너의 설명
Overview and Goal:
Conifers is played on a 9x9 square board. Players receive one set of 15, 1 x 2 tiles, in dark green and the other is light green. The tiles are in the following denominations, (1,1) (1,2) (1,3) (1,4) (1,5) (2,2) (2,3) (2,4) (2,5) (3,3) (3,4) (3,5) (4,4) (4,5) (5,5) Fig.1. Players also receive one set of 8 meeples each, one set in dark green and the other is light green.
Players attempt to surround most areas with their tiles. The player with the highest score wins.
Setup:
The board starts out empty. One player plays as dark green and the other as light green. Decide who moves first.
Play:
The game is played in two phases.
Phase 1: Tile laying
The first player places a tile covering two empty squares. Hereafter turns alternate.
On a turn, place a tile covering two empty squares. This tile must also touch an opponent's tile either at short edge to short edge or set at right angles short edge to the long edge. Also, trees at the end of opposing tiles that share an edge must match in height. Tiles of equal value must be set at right angles short edge to long edge.
A player unable to place a tile must pass. When both players pass in turn, they move into the Scoring Phase.
Phase 2: Scoring
Areas of empty squares, surrounded by tiles or by a combination of tiles and the edge of the board are called glades.
Players look at their tallest trees bordering a glade. The player with the tallest single tree lays claim to the glade. If the tallest trees in either color are of equal height, then the player who has a majority of these tree sizes lays claim to the glade. If players are still tied, they then look at their next tallest trees and so on. A player will then finalize a claim, by placing a meeple in his color within the contested glade. Players finish by adding up the squares from each of their glades and the player with the highest score wins.
—description from the designer
Conifers is played on a 9x9 square board. Players receive one set of 15, 1 x 2 tiles, in dark green and the other is light green. The tiles are in the following denominations, (1,1) (1,2) (1,3) (1,4) (1,5) (2,2) (2,3) (2,4) (2,5) (3,3) (3,4) (3,5) (4,4) (4,5) (5,5) Fig.1. Players also receive one set of 8 meeples each, one set in dark green and the other is light green.
Players attempt to surround most areas with their tiles. The player with the highest score wins.
Setup:
The board starts out empty. One player plays as dark green and the other as light green. Decide who moves first.
Play:
The game is played in two phases.
Phase 1: Tile laying
The first player places a tile covering two empty squares. Hereafter turns alternate.
On a turn, place a tile covering two empty squares. This tile must also touch an opponent's tile either at short edge to short edge or set at right angles short edge to the long edge. Also, trees at the end of opposing tiles that share an edge must match in height. Tiles of equal value must be set at right angles short edge to long edge.
A player unable to place a tile must pass. When both players pass in turn, they move into the Scoring Phase.
Phase 2: Scoring
Areas of empty squares, surrounded by tiles or by a combination of tiles and the edge of the board are called glades.
Players look at their tallest trees bordering a glade. The player with the tallest single tree lays claim to the glade. If the tallest trees in either color are of equal height, then the player who has a majority of these tree sizes lays claim to the glade. If players are still tied, they then look at their next tallest trees and so on. A player will then finalize a claim, by placing a meeple in his color within the contested glade. Players finish by adding up the squares from each of their glades and the player with the highest score wins.
—description from the designer
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