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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Amundsen
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아티스트
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인원
게임 소개
Ex nihilo는 매우 전술적이고 매우 기발한 스택 싸움 게임으로, 급박한 체크메이트-에스크 승리 조건을 가지고 있다. 이 게임의 참신함은 그 핵심 수법에 있다: 모든 움직임은 스택을 이동하는 것으로 구성됩니다. 이런 의미에서 그것은 순수한 움직임의 게임입니다. 하지만, 이 게임은 배치와 캡처를 모두 특징으로 합니다.
규칙:
이 게임은 두 명의 플레이어를 대상으로 하며, 육각형 배열의 육각형 배열에 두 가지 색상의 스택 가능한 조각으로 플레이됩니다. 보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 한 선수가 움직이지 못하는 순간 경기는 끝난다. 그러면 다른 선수가 승자가 됩니다.
이동 – 개요:
스택은 열린 직선을 따라 이동하고 중앙 셀에서 멀어질 때 자랍니다. 0개가 들어 있는 스택 이동이 가능한 이례적인 게임이다. 우선 이것들을 재배함으로써 조각들이 보드에 올라갑니다.
이동 – 세부 정보:
차례가 되면, 당신은 끊기지 않은 빈 셀의 줄을 통해 도달할 수 있는 빈 셀로 적의 피스에 의해 맨 위에 있지 않은 스택을 이동시켜야 한다. 일반적으로 단일 피스는 크기가 1인 스택으로 간주되고 빈 셀은 크기가 0인 스택을 포함하는 것으로 간주된다.
스택을 이동한 후, 스택이 이동하기 전보다 중심 셀에서 더 멀리 떨어진 경우(계단 수로 측정), 스택의 크기는 중심에서 한 단계 더 멀리 증가합니다. 이것은 당신의 손에서 그것의 위에 조각을 더함으로써 효과가 있습니다.
스택을 분할하여 적절한 부분을 이동할 수 있습니다. 즉, 스택에 여러 조각이 포함되어 있는 경우 스택의 조각 수보다 적은 n개의 수에 대해 순서를 변경하지 않을 경우 상위 n개의 조각만 이동하도록 선택할 수 있습니다.
또한이지만, 이 질병이 멀리 떨어져 중심 세포에서 움직이오직 전체 스택으로 가는 것이다. 따라서 전체 스택을 이동하면 항상 크기가 증가합니다. 빈 셀에 크기가 0인 스택이 포함되어 있으면 크기가 0인 스택을 이동하여 보드에 새 스택을 효과적으로 배치할 수 있습니다.
0 스택을 &ndash에서 이동시킨 셀에는 0 스택이 포함되어 있으므로 특별한 일은 발생하지 않습니다.
캡처 – 개요:
측면의 적 스택은 움직임을 위해 인질로 잡혀 잡힙니다. 캡처는 필수 사항: 캡처 이동을 사용할 수 있는 경우 캡처 이동을 수행해야 합니다. 승자는 상대가 움직이지 않는 스택을 강제로 캡처하도록 하는 플레이어입니다.
캡처 – 세부 정보:
만약 스택의 윗부분이 당신의 색깔이라면, (i) 이 적 스택이 정확히 옆쪽 스택에서 다른 스택으로 가는 빈 셀의 라인 중간에 있고, (ii) 이 세 개의 스택이 모두 같은 크기라면, 적 스택을 측면 공격하는 데 참여한다고 한다.
후에 스택으로 온다면, 하나 이상의 적 스택 측면에서 다분히 받고 있는 즉시 이 적 스택의 가상적으로 이동해야 합니다. 적 스택을 이동한다는 분명한 차이를 제외하고 모든 일반 규칙이 이 이동에 적용됩니다. 예: 캡처된 스택이 증가하면(즉, 중앙 셀에서 더 멀리 이동하면), 색상 조각이 추가되어 확장되므로 인질 이동 자체가 캡처 이동이어야 하는 상황이 발생할 수 있습니다. 이러한 캡처 체인은 체인을 계속할 위치에 있지 않은 스택을 캡처할 때까지 계속되어야 합니다. 캡처된 스택을 늘리는 것만이 해당 스택의 소유권을 보다 영구적으로 확보할 수 있는 유일한 방법입니다.
-디자이너의 설명
규칙:
이 게임은 두 명의 플레이어를 대상으로 하며, 육각형 배열의 육각형 배열에 두 가지 색상의 스택 가능한 조각으로 플레이됩니다. 보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 한 선수가 움직이지 못하는 순간 경기는 끝난다. 그러면 다른 선수가 승자가 됩니다.
이동 – 개요:
스택은 열린 직선을 따라 이동하고 중앙 셀에서 멀어질 때 자랍니다. 0개가 들어 있는 스택 이동이 가능한 이례적인 게임이다. 우선 이것들을 재배함으로써 조각들이 보드에 올라갑니다.
이동 – 세부 정보:
차례가 되면, 당신은 끊기지 않은 빈 셀의 줄을 통해 도달할 수 있는 빈 셀로 적의 피스에 의해 맨 위에 있지 않은 스택을 이동시켜야 한다. 일반적으로 단일 피스는 크기가 1인 스택으로 간주되고 빈 셀은 크기가 0인 스택을 포함하는 것으로 간주된다.
스택을 이동한 후, 스택이 이동하기 전보다 중심 셀에서 더 멀리 떨어진 경우(계단 수로 측정), 스택의 크기는 중심에서 한 단계 더 멀리 증가합니다. 이것은 당신의 손에서 그것의 위에 조각을 더함으로써 효과가 있습니다.
스택을 분할하여 적절한 부분을 이동할 수 있습니다. 즉, 스택에 여러 조각이 포함되어 있는 경우 스택의 조각 수보다 적은 n개의 수에 대해 순서를 변경하지 않을 경우 상위 n개의 조각만 이동하도록 선택할 수 있습니다.
또한이지만, 이 질병이 멀리 떨어져 중심 세포에서 움직이오직 전체 스택으로 가는 것이다. 따라서 전체 스택을 이동하면 항상 크기가 증가합니다. 빈 셀에 크기가 0인 스택이 포함되어 있으면 크기가 0인 스택을 이동하여 보드에 새 스택을 효과적으로 배치할 수 있습니다.
0 스택을 &ndash에서 이동시킨 셀에는 0 스택이 포함되어 있으므로 특별한 일은 발생하지 않습니다.
캡처 – 개요:
측면의 적 스택은 움직임을 위해 인질로 잡혀 잡힙니다. 캡처는 필수 사항: 캡처 이동을 사용할 수 있는 경우 캡처 이동을 수행해야 합니다. 승자는 상대가 움직이지 않는 스택을 강제로 캡처하도록 하는 플레이어입니다.
캡처 – 세부 정보:
만약 스택의 윗부분이 당신의 색깔이라면, (i) 이 적 스택이 정확히 옆쪽 스택에서 다른 스택으로 가는 빈 셀의 라인 중간에 있고, (ii) 이 세 개의 스택이 모두 같은 크기라면, 적 스택을 측면 공격하는 데 참여한다고 한다.
후에 스택으로 온다면, 하나 이상의 적 스택 측면에서 다분히 받고 있는 즉시 이 적 스택의 가상적으로 이동해야 합니다. 적 스택을 이동한다는 분명한 차이를 제외하고 모든 일반 규칙이 이 이동에 적용됩니다. 예: 캡처된 스택이 증가하면(즉, 중앙 셀에서 더 멀리 이동하면), 색상 조각이 추가되어 확장되므로 인질 이동 자체가 캡처 이동이어야 하는 상황이 발생할 수 있습니다. 이러한 캡처 체인은 체인을 계속할 위치에 있지 않은 스택을 캡처할 때까지 계속되어야 합니다. 캡처된 스택을 늘리는 것만이 해당 스택의 소유권을 보다 영구적으로 확보할 수 있는 유일한 방법입니다.
-디자이너의 설명
Ex nihilo is a highly tactical and quite novel stack-fighting game with an emergent checkmate-esque win condition. The novelty of this game lies in its central gimmick: Every move consists in moving a stack. In this sense it is a pure movement game. Yet, the game features both placement and captures.
Rules:
The game is for 2 players and is played with stackable pieces of two colors on a hexagonal arrangement of hexagons (a hexhex board). The board starts out empty. The game is over as soon as one player is unable to make a move. The other player is then the winner.
Movement – overview:
Stacks move along straight open lines and grow when they move away from the center cell. This game is unusual in allowing movement of stacks containing 0 pieces. It is by growing these that pieces get onto the board in the first place.
Movement – details:
On your turn, you must move a stack not topped by an enemy piece to an empty cell reachable through an unbroken line of empty cells. By convention, a single piece is considered a stack of size 1 and an empty cell is considered to contain a stack of size 0.
If, after you have moved a stack, it is farther away from the center cell than before it was moved (measured in number of steps), its size is increased by 1 per step further away from the center it now is. This is effected by adding pieces to the top of it from your hand.
You may move a proper part of a stack by splitting it. That is, if a stack contains several pieces you can choose to only move the top n pieces, given that you do not change their order, for any number n less than the number of pieces in the stack.
You may also move a whole stack, but only on the condition that you move it farther away from the center cell. A consequence is that moving a whole stack always results in its size increasing. Together with the convention that empty cells contain stacks of size 0, this also has the consequence that you can effectively place a new stack on the board by moving a stack of size 0.
Note that nothing special happens to the cell you moved the 0-stack from – it still contains a 0-stack.
Capturing – overview:
Flanked enemy stacks are captured by being taken hostage for a move. Capturing is obligatory: If a capturing move is available, a capturing move must be made. The winner will be the player who manages to force their opponent to capture an immovable stack.
Capturing – details:
If (and only if) the top piece of a stack is of your color, it is said to partake in flanking an enemy stack if (i) this enemy stack is exactly in the middle of a line of otherwise empty cells going from the flanking stack to another one of your stacks, and (ii) all three of these stacks are of the same size.
If, after you have moved a stack, it partakes in flanking one or more enemy stacks, you must immediately move one of these enemy stacks. Except for the obvious difference that you are moving an enemy stack, all normal rules apply to this move. For example: If the captured stack grows (if you move it farther away from the center cell, that is), it grows by the addition of pieces of your color, so situations where this hostage move must itself be a capturing move are possible. Such chaining of captures must continue until you capture a stack that is not in a position to continue the chain. Growing captured stacks is the only way to take ownership of them more permanently.
-description from designer
Rules:
The game is for 2 players and is played with stackable pieces of two colors on a hexagonal arrangement of hexagons (a hexhex board). The board starts out empty. The game is over as soon as one player is unable to make a move. The other player is then the winner.
Movement – overview:
Stacks move along straight open lines and grow when they move away from the center cell. This game is unusual in allowing movement of stacks containing 0 pieces. It is by growing these that pieces get onto the board in the first place.
Movement – details:
On your turn, you must move a stack not topped by an enemy piece to an empty cell reachable through an unbroken line of empty cells. By convention, a single piece is considered a stack of size 1 and an empty cell is considered to contain a stack of size 0.
If, after you have moved a stack, it is farther away from the center cell than before it was moved (measured in number of steps), its size is increased by 1 per step further away from the center it now is. This is effected by adding pieces to the top of it from your hand.
You may move a proper part of a stack by splitting it. That is, if a stack contains several pieces you can choose to only move the top n pieces, given that you do not change their order, for any number n less than the number of pieces in the stack.
You may also move a whole stack, but only on the condition that you move it farther away from the center cell. A consequence is that moving a whole stack always results in its size increasing. Together with the convention that empty cells contain stacks of size 0, this also has the consequence that you can effectively place a new stack on the board by moving a stack of size 0.
Note that nothing special happens to the cell you moved the 0-stack from – it still contains a 0-stack.
Capturing – overview:
Flanked enemy stacks are captured by being taken hostage for a move. Capturing is obligatory: If a capturing move is available, a capturing move must be made. The winner will be the player who manages to force their opponent to capture an immovable stack.
Capturing – details:
If (and only if) the top piece of a stack is of your color, it is said to partake in flanking an enemy stack if (i) this enemy stack is exactly in the middle of a line of otherwise empty cells going from the flanking stack to another one of your stacks, and (ii) all three of these stacks are of the same size.
If, after you have moved a stack, it partakes in flanking one or more enemy stacks, you must immediately move one of these enemy stacks. Except for the obvious difference that you are moving an enemy stack, all normal rules apply to this move. For example: If the captured stack grows (if you move it farther away from the center cell, that is), it grows by the addition of pieces of your color, so situations where this hostage move must itself be a capturing move are possible. Such chaining of captures must continue until you capture a stack that is not in a position to continue the chain. Growing captured stacks is the only way to take ownership of them more permanently.
-description from designer
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