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BGG랭킹
BGG전체 : 10037
WARGAMES : 1571
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인원
2-8 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Darrell Hayhurst, Neal Sofge
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아티스트
Darrell Hayhurst, Angela Smith, Neal Sofge
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인원
게임 소개
하드 진공(Hard Vacuum)은 제2차 세계 대전을 배경으로 한 공상 과학 우주 전투 게임이다. 플레이어들은 1942년부터 1945년까지 약 12개의 균형 잡힌 시나리오에서 미국 우주군이나 독일 라움마흐트 소속 조종사의 역할을 맡는다. 이 게임은 플레이 서페이스(규칙은 육각 필드 또는 완전한 자유 폼 필드에 대해 설계됨)와 주사위(이상적으로 1-6 대신 0-5를 읽어야 함)를 제공해야 합니다. 카운터는 책 표지와 거의 같은 퀄리티의 라미네이트 용지로 제공되는데, 오려내셔야 합니다.
각 턴은 각 플레이어가 자신의 배에서 어떤 추진기를 사용하고 있는지 비밀리에 표시하는 것으로 시작한다. 이것들은 동시에 드러나고 필요에 따라 스러스트 마커가 추가/제거된다. 우주는 진공이기 때문에, 한 방향으로 힘을 가하는 것은 여러분이 그것을 보상할 때까지 그 방향으로 가는 것을 의미할 것입니다!
다음 차례는 전투 단계이다. 선수들은 그들이 여전히 상대방을 볼 수 있는지 결정하기 위해 주사위를 굴려야 한다. 그들이 적을 볼 수 있다면 그들은 쏠 수 있다. 모든 선수들이 동시에 무기를 발사한 뒤 적중과 비판의 결과를 동시에 적용한다. 이제 차례가 완성되었습니다.
미국과 독일 우주선 사이에는 상당한 기술적 차이가 있다. 독일 전투기는 일반적으로 더 강력하지만 연료와 무기의 공급은 제한적인 반면, 미국 전투기는 약하지만 연료와 무기 공급은 자동으로 각 회전에 재충전된다.
Hard Vacuum은 고전적인 공상과학, 도그파이트, 우주 전투 게임의 팬을 목표로 한다. 그것은 설정이 더 가볍고 거의 만화책에 가까운 품질을 가지고 있으며 게임은 복잡한 규칙이나 메커니즘에 의해 교착 상태에 빠지지 않는다. 게임 메커니즘이 숙달되면(오래 걸리지 않음) 1시간 이내에 완전한 게임을 할 수 있다.
확장 기준:
하드 진공 청소기: 미친 과학
하드 진공 청소기: 전쟁의 끝
각 턴은 각 플레이어가 자신의 배에서 어떤 추진기를 사용하고 있는지 비밀리에 표시하는 것으로 시작한다. 이것들은 동시에 드러나고 필요에 따라 스러스트 마커가 추가/제거된다. 우주는 진공이기 때문에, 한 방향으로 힘을 가하는 것은 여러분이 그것을 보상할 때까지 그 방향으로 가는 것을 의미할 것입니다!
다음 차례는 전투 단계이다. 선수들은 그들이 여전히 상대방을 볼 수 있는지 결정하기 위해 주사위를 굴려야 한다. 그들이 적을 볼 수 있다면 그들은 쏠 수 있다. 모든 선수들이 동시에 무기를 발사한 뒤 적중과 비판의 결과를 동시에 적용한다. 이제 차례가 완성되었습니다.
미국과 독일 우주선 사이에는 상당한 기술적 차이가 있다. 독일 전투기는 일반적으로 더 강력하지만 연료와 무기의 공급은 제한적인 반면, 미국 전투기는 약하지만 연료와 무기 공급은 자동으로 각 회전에 재충전된다.
Hard Vacuum은 고전적인 공상과학, 도그파이트, 우주 전투 게임의 팬을 목표로 한다. 그것은 설정이 더 가볍고 거의 만화책에 가까운 품질을 가지고 있으며 게임은 복잡한 규칙이나 메커니즘에 의해 교착 상태에 빠지지 않는다. 게임 메커니즘이 숙달되면(오래 걸리지 않음) 1시간 이내에 완전한 게임을 할 수 있다.
확장 기준:
하드 진공 청소기: 미친 과학
하드 진공 청소기: 전쟁의 끝
Hard Vacuum is a sci-fi space combat game based in a fictional World War II. The players take on the roles of pilots from either the U.S. Space Corps or the German Raummacht in about a dozen well balanced scenarios spanning from around 1942 to 1945. The game requires you to supply the playing surface (the rules are designed for either a hex field or a completely free form field) and the dice (which ideally should read 0-5 instead of 1-6). The counters are supplied on a laminated piece of paper roughly the same quality as the cover of the book, you must cut them out.
Each turn begins with each player secretly marking down how much thrust they are applying to which thrusters on their ships. These are simultaneously revealed, and thrust markers are added/removed as needed. Because space is a vacuum, thrust applied in one direction will mean you go in that direction until you compensate for it!
The next part of the turn is the combat phase. Players must roll the dice to determine if they can still see their opponent. If they can see their enemy can they shoot. All the players fire their weapons simultaneously, and then they apply the results of hits and criticals at the same time. The turn is now complete.
There are significant technological differences between the American and German spacecraft. The German craft are generally more powerful, but have a limited supply of fuel and weapons, while the American craft are weaker, but their fuel and weapons supply automatically recharges each turn.
Hard Vacuum is aimed at any fan of classic sci-fi, dogfight, or space combat games. It has a lighter, almost comic book quality in its setting and the game does not get bogged down by complex rules or mechanics. Once the game mechanics are mastered (which does not take long), a complete game can be played in under an hour.
Expanded by:
Hard Vacuum: Science Gone Mad
Hard Vacuum: War's End
Each turn begins with each player secretly marking down how much thrust they are applying to which thrusters on their ships. These are simultaneously revealed, and thrust markers are added/removed as needed. Because space is a vacuum, thrust applied in one direction will mean you go in that direction until you compensate for it!
The next part of the turn is the combat phase. Players must roll the dice to determine if they can still see their opponent. If they can see their enemy can they shoot. All the players fire their weapons simultaneously, and then they apply the results of hits and criticals at the same time. The turn is now complete.
There are significant technological differences between the American and German spacecraft. The German craft are generally more powerful, but have a limited supply of fuel and weapons, while the American craft are weaker, but their fuel and weapons supply automatically recharges each turn.
Hard Vacuum is aimed at any fan of classic sci-fi, dogfight, or space combat games. It has a lighter, almost comic book quality in its setting and the game does not get bogged down by complex rules or mechanics. Once the game mechanics are mastered (which does not take long), a complete game can be played in under an hour.
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