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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Erisa (エリサ), Ichidai (イチダイ)
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아티스트
Ryo Fukushima
-
인원
게임 소개
TRAPEZ에서 당신의 목표는 플레이 영역에 당신의 색깔의 큰 블록을 만드는 것입니다. 문제는 연주되는 모든 작품들이 당신의 색과 상대의 색을 모두 특징으로 한다는 것입니다!
게임 영역은 19개의 작은 육각형으로 구성된 육각형입니다. 각 플레이어는 반은 밝고 반은 어두운 9개의 육각형 타일로 시작하고, 한 개의 타일은 게임 영역의 중앙에서 시작합니다. 차례대로 플레이 영역의 빈 공간에 원하는 방향으로 타일을 배치합니다. 이 배치가 다른 타일 주변의 마지막 빈 공간을 채우는 경우 새로 둘러싸인 타일을 시계 방향 또는 시계 반대 방향으로 회전해야 합니다. 여러 타일을 동시에 둘러싸면 이러한 타일 중 하나만 회전합니다.
자신의 색이 연결된 7개의 타일로 블록을 만들면 게임에서 이길 수 있습니다. 만약 모든 타일이 즉시 승리하지 못한 채 놓여졌다면, 가장 큰 색깔 블록을 가진 사람이 승리하고, 동점자가 선발 선수에게 유리하게 깨진다.
•••
このゲームは2人用の本格的なアブストラクトゲームです。
六角形のタイルをおく!
タイルを囲んでまわす!
自分の色をつなげる!
たくさんつなげたら勝ち!
非常にシンプルなルールなので誰でもすぐに遊ぶことができます。
六角形のタイルを回すだけで驚くほど状況が変化するため、高い思考力を必要とするゲームになりました。
タイルを置く場所や向きを少し変えるだけで勝敗に大きく影響するため、飽きることなく何度でも遊ぶことができます。
アブストラクトゲームが得意な人でもこのゲームを極めるのは簡単ではないでしょう。
—사용자 요약(일본어)
게임 영역은 19개의 작은 육각형으로 구성된 육각형입니다. 각 플레이어는 반은 밝고 반은 어두운 9개의 육각형 타일로 시작하고, 한 개의 타일은 게임 영역의 중앙에서 시작합니다. 차례대로 플레이 영역의 빈 공간에 원하는 방향으로 타일을 배치합니다. 이 배치가 다른 타일 주변의 마지막 빈 공간을 채우는 경우 새로 둘러싸인 타일을 시계 방향 또는 시계 반대 방향으로 회전해야 합니다. 여러 타일을 동시에 둘러싸면 이러한 타일 중 하나만 회전합니다.
자신의 색이 연결된 7개의 타일로 블록을 만들면 게임에서 이길 수 있습니다. 만약 모든 타일이 즉시 승리하지 못한 채 놓여졌다면, 가장 큰 색깔 블록을 가진 사람이 승리하고, 동점자가 선발 선수에게 유리하게 깨진다.
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このゲームは2人用の本格的なアブストラクトゲームです。
六角形のタイルをおく!
タイルを囲んでまわす!
自分の色をつなげる!
たくさんつなげたら勝ち!
非常にシンプルなルールなので誰でもすぐに遊ぶことができます。
六角形のタイルを回すだけで驚くほど状況が変化するため、高い思考力を必要とするゲームになりました。
タイルを置く場所や向きを少し変えるだけで勝敗に大きく影響するため、飽きることなく何度でも遊ぶことができます。
アブストラクトゲームが得意な人でもこのゲームを極めるのは簡単ではないでしょう。
—사용자 요약(일본어)
Your goal in TRAPEZ (トラペーツ) is to create a large block of your color in the playing area. The challenge is that every piece played features both your color and the color of your opponent!
The playing area is a hexagon composed of 19 smaller hexagons. Each player starts with nine hexagon tiles that are half light and half dark, and one tile starts in the center of the playing area. On a turn, place a tile in any orientation you choose on any unoccupied space of the playing area. If this placement fills the last empty space around another tile, you must rotate that newly surrounded tile 60º either clockwise or counterclockwise. (If you surround multiple tiles at the same time, you rotate only one of these surrounded tiles.)
If you create a block of seven tiles that have your color connected across them, you win the game. If all the tiles have been placed without someone winning instantly, whoever has the largest block of color wins, with ties being broken in favor of the starting player.
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このゲームは2人用の本格的なアブストラクトゲームです。
六角形のタイルをおく!
タイルを囲んでまわす!
自分の色をつなげる!
たくさんつなげたら勝ち!
非常にシンプルなルールなので誰でもすぐに遊ぶことができます。
六角形のタイルを回すだけで驚くほど状況が変化するため、高い思考力を必要とするゲームになりました。
タイルを置く場所や向きを少し変えるだけで勝敗に大きく影響するため、飽きることなく何度でも遊ぶことができます。
アブストラクトゲームが得意な人でもこのゲームを極めるのは簡単ではないでしょう。
—user summary (Japanese)
The playing area is a hexagon composed of 19 smaller hexagons. Each player starts with nine hexagon tiles that are half light and half dark, and one tile starts in the center of the playing area. On a turn, place a tile in any orientation you choose on any unoccupied space of the playing area. If this placement fills the last empty space around another tile, you must rotate that newly surrounded tile 60º either clockwise or counterclockwise. (If you surround multiple tiles at the same time, you rotate only one of these surrounded tiles.)
If you create a block of seven tiles that have your color connected across them, you win the game. If all the tiles have been placed without someone winning instantly, whoever has the largest block of color wins, with ties being broken in favor of the starting player.
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このゲームは2人用の本格的なアブストラクトゲームです。
六角形のタイルをおく!
タイルを囲んでまわす!
自分の色をつなげる!
たくさんつなげたら勝ち!
非常にシンプルなルールなので誰でもすぐに遊ぶことができます。
六角形のタイルを回すだけで驚くほど状況が変化するため、高い思考力を必要とするゲームになりました。
タイルを置く場所や向きを少し変えるだけで勝敗に大きく影響するため、飽きることなく何度でも遊ぶことができます。
アブストラクトゲームが得意な人でもこのゲームを極めるのは簡単ではないでしょう。
—user summary (Japanese)
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