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BGG랭킹
BGG전체 : 4969
THEMATIC : 795
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.13 / 5
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디자이너
Michael Lundstedt
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아티스트
Kevin Richard John Berry, Scott Betts, Dominick Critelli, Robert Adrian Hillman, Obsidian Fantasy Studio, Paper Mage, Refluo, Mark "Warpaintcobra" Turner, YorkBerlin
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인원
게임 소개
리그 오브 던저니어스(LoD)는 세부적인 던전 크롤 및 파티 관리 게임이다. 이 게임은 단독/협력 게임으로 설계되었지만 게임 마스터와도 플레이할 수 있습니다. 경험치를 쌓는 것은 물론 퀘스트에 도움이 되는 골드, 장비, 마법, 레전드 아이템을 찾아 캐릭터를 키우는 것이 게임의 주요 과제다. 이 게임은 고전적인 판타지 설정에서 기대할 수 있는 많은 인종과 몬스터를 포함하는 자체 판타지 우주를 배경으로 한다. 게임과 함께 제공되는 캠페인을 실행하거나 18개의 단일 퀘스트를 실행할 수 있습니다.
모든 던전은 절차적으로 생성되며, 모든 몬스터와 보물은 랜덤화되어 플레이할 때마다 퀘스트가 달라집니다. 그러나 각 퀘스트에 대한 테마가 있으므로, 지하실에서 언데드 사이에서 도깨비를 찾을 것이라고 기대하지 마십시오. 46개의 다른 방과 복도 타일이 있으며, 각각 가구와 5개의 다른 압류된 다른 큰 객관적인 방들이 있다. 모든 방에는 가구가 다르고 상자에는 금이나 마법의 물건이 들어 있을 가능성이 높으며, 예를 들어 책장에는 마법의 두루마리가 들어 있을 가능성이 높다.
당의 사기와 제정신이 경기에서 감시해야 할 두 가지 중요한 요소다. 무시무시한 괴물을 만나고 치명적인 덫이 튀어오르는 것은 영웅들의 정신 상태에 피해를 줄 것이고 너무 많은 스트레스는 영웅들에게 폐소공포증, 거미공포증, 스트레스 증후군과 같은 원치 않는 장애를 줄 것이다. 이것은 그들을 덜 효과적이게 만들 것이고 어쩌면 나머지 당원들에게도 부담이 될 수도 있다. 이 문제를 해결하려면 퀘스트 사이에 휴식을 취해야 합니다. 자금 부족으로 휴식을 취할 여유가 없다면 드워프가 다음 퀘스트 동안 남아서 스켈레톤 크루와 함께 과제를 풀어야 할 것입니다.
캐릭터는 힘, 손재주와 같은 여러 가지 능력치를 중심으로 디자인되며 픽락이나 힐과 같은 스킬을 중심으로 디자인된다. 그들의 직업에 따라 영웅들은 이것들 중 일부는 뛰어나고 다른 것들은 꽤 쓸모가 없을 것이다. 평준화를 통해, 여러분은 또한 여러분의 성격의 특정 영역을 증진시킬 재능과 제한된 횟수만큼 사용될 수 있는 강력한 상승점인 특권을 얻게 될 것입니다. 이 게임에는 80명 이상의 재능과 특전이 있다. 당신의 영웅들이 레벨 업 될수록, 그들이 만나는 몬스터들도 더 힘들어질 것입니다.
전투는 게임의 필수적인 부분이며 움직임을 촉진하고 교착 상태에 빠진 소모전을 방지하기 위해 고안되었다. 몬스터와 영웅을 포함한 여러 종류의 공격이 가능해짐에 따라 전투는 더 유연해지고 잡일이 줄어들게 된다. 여기에 전투의 결과를 바꾸거나 다음 단계로 저장할 수 있는 특별한 특전을 환기해야 하는 경우 결정을 추가합니다.
마지막으로 각 던전에는 위협 수준이 있습니다. 던저니어가 던전을 통과하면서 이 수치는 증가할 것입니다. 스트레스 증후군 때문에 문을 부수거나 소리를 지르는 것과 같은 소리를 내는 것은 좋지 않은 생각입니다. 이렇게 되면 위협 수위가 높아져 다시 나쁜 일이 일어날 가능성이 커진다. 어쩌면 당신은 떠돌이 괴물이나 함정들을 촉발시킬지도 모르겠군요? 그것은 또한 전투 중에 몬스터들에게 예상치 못한 힘을 줄 수 있다.
저는 몇 가지 질문을 받았고, 몇 가지 해명을 해야겠다고 생각했습니다.
복잡성: 미디엄+. 물론 각각의 캐릭터를 정의하는 많은 정보가 있어 상황을 더 복잡하게 만든다. 하지만, 일단 요령을 터득하면, 실제 게임플레이는 꽤 간단합니다. 게임 세션은 설정 사진을 찍는 것만으로 쉽게 일시 정지될 수 있습니다.
사용할 수 있는 미니어처는 무엇입니까?: 토큰, 스탠디 또는 사용자가 가지고 있는 다른 미니어처를 사용할 수 있습니다. 타일은 30mm 정도의 미니어처를 염두에 두고 공급되지만, 물론 원하는 크기로 크기를 조정할 수 있습니다.
얼마나 많은 종류의 괴물이 있는가? 80이 조금 넘어요. 예를 들어, 오크, 브루트 오크, 버서커와 같은 변종들이 있다. 또한 이 목록에 포함되지 않은 퀘스트에서 만나게 될 특수 캐릭터가 있습니다.
이 게임으로 다른 타일이나 3D 프린터로 인쇄된 던전을 사용할 수 있습니까? 네! 이건 자기만의 방과 복도 테이블을 만드는 간단한 문제입니다. 파일 섹션에는 이를 위한 템플릿도 있습니다.
이 게임은 스트림 라이닝에 초점을 맞추는 것이 아니라, 디테일한 던전 크롤러 경험을 만드는 것에 초점을 맞춘다. 좀 더 현대적인 디자인보다 플레이어를 대신해서 더 많은 것을 요구하겠지만, 제게는 완벽한 수준의 디테일입니다.
다음 사이트에서 확인할 수 있습니다.
https://www.drivethrurpg.com/product/357029/Dungeoneers?term...
https://www.pnparcade.com/collections/new-games/products/dun...
https://randomskill.게임/제품/지질/
-디자이너의 설명
모든 던전은 절차적으로 생성되며, 모든 몬스터와 보물은 랜덤화되어 플레이할 때마다 퀘스트가 달라집니다. 그러나 각 퀘스트에 대한 테마가 있으므로, 지하실에서 언데드 사이에서 도깨비를 찾을 것이라고 기대하지 마십시오. 46개의 다른 방과 복도 타일이 있으며, 각각 가구와 5개의 다른 압류된 다른 큰 객관적인 방들이 있다. 모든 방에는 가구가 다르고 상자에는 금이나 마법의 물건이 들어 있을 가능성이 높으며, 예를 들어 책장에는 마법의 두루마리가 들어 있을 가능성이 높다.
당의 사기와 제정신이 경기에서 감시해야 할 두 가지 중요한 요소다. 무시무시한 괴물을 만나고 치명적인 덫이 튀어오르는 것은 영웅들의 정신 상태에 피해를 줄 것이고 너무 많은 스트레스는 영웅들에게 폐소공포증, 거미공포증, 스트레스 증후군과 같은 원치 않는 장애를 줄 것이다. 이것은 그들을 덜 효과적이게 만들 것이고 어쩌면 나머지 당원들에게도 부담이 될 수도 있다. 이 문제를 해결하려면 퀘스트 사이에 휴식을 취해야 합니다. 자금 부족으로 휴식을 취할 여유가 없다면 드워프가 다음 퀘스트 동안 남아서 스켈레톤 크루와 함께 과제를 풀어야 할 것입니다.
캐릭터는 힘, 손재주와 같은 여러 가지 능력치를 중심으로 디자인되며 픽락이나 힐과 같은 스킬을 중심으로 디자인된다. 그들의 직업에 따라 영웅들은 이것들 중 일부는 뛰어나고 다른 것들은 꽤 쓸모가 없을 것이다. 평준화를 통해, 여러분은 또한 여러분의 성격의 특정 영역을 증진시킬 재능과 제한된 횟수만큼 사용될 수 있는 강력한 상승점인 특권을 얻게 될 것입니다. 이 게임에는 80명 이상의 재능과 특전이 있다. 당신의 영웅들이 레벨 업 될수록, 그들이 만나는 몬스터들도 더 힘들어질 것입니다.
전투는 게임의 필수적인 부분이며 움직임을 촉진하고 교착 상태에 빠진 소모전을 방지하기 위해 고안되었다. 몬스터와 영웅을 포함한 여러 종류의 공격이 가능해짐에 따라 전투는 더 유연해지고 잡일이 줄어들게 된다. 여기에 전투의 결과를 바꾸거나 다음 단계로 저장할 수 있는 특별한 특전을 환기해야 하는 경우 결정을 추가합니다.
마지막으로 각 던전에는 위협 수준이 있습니다. 던저니어가 던전을 통과하면서 이 수치는 증가할 것입니다. 스트레스 증후군 때문에 문을 부수거나 소리를 지르는 것과 같은 소리를 내는 것은 좋지 않은 생각입니다. 이렇게 되면 위협 수위가 높아져 다시 나쁜 일이 일어날 가능성이 커진다. 어쩌면 당신은 떠돌이 괴물이나 함정들을 촉발시킬지도 모르겠군요? 그것은 또한 전투 중에 몬스터들에게 예상치 못한 힘을 줄 수 있다.
저는 몇 가지 질문을 받았고, 몇 가지 해명을 해야겠다고 생각했습니다.
복잡성: 미디엄+. 물론 각각의 캐릭터를 정의하는 많은 정보가 있어 상황을 더 복잡하게 만든다. 하지만, 일단 요령을 터득하면, 실제 게임플레이는 꽤 간단합니다. 게임 세션은 설정 사진을 찍는 것만으로 쉽게 일시 정지될 수 있습니다.
사용할 수 있는 미니어처는 무엇입니까?: 토큰, 스탠디 또는 사용자가 가지고 있는 다른 미니어처를 사용할 수 있습니다. 타일은 30mm 정도의 미니어처를 염두에 두고 공급되지만, 물론 원하는 크기로 크기를 조정할 수 있습니다.
얼마나 많은 종류의 괴물이 있는가? 80이 조금 넘어요. 예를 들어, 오크, 브루트 오크, 버서커와 같은 변종들이 있다. 또한 이 목록에 포함되지 않은 퀘스트에서 만나게 될 특수 캐릭터가 있습니다.
이 게임으로 다른 타일이나 3D 프린터로 인쇄된 던전을 사용할 수 있습니까? 네! 이건 자기만의 방과 복도 테이블을 만드는 간단한 문제입니다. 파일 섹션에는 이를 위한 템플릿도 있습니다.
이 게임은 스트림 라이닝에 초점을 맞추는 것이 아니라, 디테일한 던전 크롤러 경험을 만드는 것에 초점을 맞춘다. 좀 더 현대적인 디자인보다 플레이어를 대신해서 더 많은 것을 요구하겠지만, 제게는 완벽한 수준의 디테일입니다.
다음 사이트에서 확인할 수 있습니다.
https://www.drivethrurpg.com/product/357029/Dungeoneers?term...
https://www.pnparcade.com/collections/new-games/products/dun...
https://randomskill.게임/제품/지질/
-디자이너의 설명
League of Dungeoneers (LoD) is a detailed Dungeon Crawl and party management game. The game is designed to be a solo/coop game but could be played with a game master as well. The main task of the game is to develop your characters both by gaining experience but also by finding gold, equipment, magic and legendary items that can help you in your quest. The game is set in its own fantasy universe, containing many of the races and monsters that you would expect from a classical fantasy setting. You could either run the campaign supplied with the game or run any of the 18 single quests.
All dungeons are procedurally generated, and all monsters and treasures are randomized making the quests different every time you play them. There is however a theme for each quest you embark upon so don’t expect to find a goblin among the undead in a crypt. There are 46 different room and corridor tiles, each with details about furniture and 5 different large seized objective rooms. All rooms have different furniture and a chest is likely to contain gold or magic items, where for instance a bookshelf is more likely to contain magical scrolls.
Party morale and sanity are two important factors to monitor in the game. Meeting fearsome monsters and springing deadly traps will take its toll on the mental state of your heroes and too much strain will give your heroes unwanted disorders such as claustrophobia, arachnophobia or stress syndromes. This will make them less effective and maybe even a liability for the rest of the party. To remedy this, you will need to rest in between quests. If you can’t afford to rest due to lack of funds, maybe that stressed out Dwarf will have to stay behind during the next quest, forcing you to solve the task with a skeleton crew.
Characters are designed around several stats such as strength and dexterity but also around skills such as Pick lock or Heal. Depending on their profession the heroes will excel in some of these, while being quite useless in other. Through levelling, you will also unlock talents which will boost certain areas of your character and perks which are powerful boosts that can be used a limited number of times. There are more than 80 talents and perks in the game. As your heroes levels up, the monsters they meet will be tougher as well.
Combat is an essential part of the game and is designed to promote movement and prevent those bogged down battles of attrition. With several types of attacks available, both for monsters and heroes, combat becomes more flexible and less of a chore. Add to this the decision if you should evoke that special perk that could change the outcome of the battle or save it to the next.
Finally, each dungeon has a threat level. This will increase as the Dungeoneers make their way through he dungeon. Making noises such as bashing down a door, or maybe screaming because of your stress syndrome, is a bad idea. This will increase the threat level, which in turn increases the chances of something bad happening. Maybe you will trigger a wandering group of monsters or set of a trap? It can also give the monsters unexpected boosts during combat.
I've have received some question and I thought I would make some clarifications:
Complexity: Medium+ I would say. There is quite a lot of information defining each character which of course makes things more complex. However, the actual gameplay is pretty straight forward once you get the hang of it. A gaming session can easily be paused by just taking a picture of the setup.
What miniatures can I use?: You can use tokens, standees or any other miniatures you have. The tiles are supplied with miniatures about 30mm in mind but can of course be scaled to any scale you want to.
How many different kinds of monsters are there?: A little more than 80. Some of these are variants, such as Orc, Orc brute and Orc berserker for instance. There are also several special characters that you will face during the quests not included in this list.
Can I use other tiles or a 3D-printed dungeon with this game?: Yes! This is a simple matter of making your own rooms and corridors table. There is even a template for this in the files section.
This game does not focus on stream lining, but rather on creating a detailed dungeon crawler experience. It will require more on the behalf of the player than some of the more modern designs, but for me it's the perfect level of detail.
You can get this at:
https://www.drivethrurpg.com/product/357029/Dungeoneers?term...
https://www.pnparcade.com/collections/new-games/products/dun...
https://randomskill.games/product/dungeoneers/
-description from designer
All dungeons are procedurally generated, and all monsters and treasures are randomized making the quests different every time you play them. There is however a theme for each quest you embark upon so don’t expect to find a goblin among the undead in a crypt. There are 46 different room and corridor tiles, each with details about furniture and 5 different large seized objective rooms. All rooms have different furniture and a chest is likely to contain gold or magic items, where for instance a bookshelf is more likely to contain magical scrolls.
Party morale and sanity are two important factors to monitor in the game. Meeting fearsome monsters and springing deadly traps will take its toll on the mental state of your heroes and too much strain will give your heroes unwanted disorders such as claustrophobia, arachnophobia or stress syndromes. This will make them less effective and maybe even a liability for the rest of the party. To remedy this, you will need to rest in between quests. If you can’t afford to rest due to lack of funds, maybe that stressed out Dwarf will have to stay behind during the next quest, forcing you to solve the task with a skeleton crew.
Characters are designed around several stats such as strength and dexterity but also around skills such as Pick lock or Heal. Depending on their profession the heroes will excel in some of these, while being quite useless in other. Through levelling, you will also unlock talents which will boost certain areas of your character and perks which are powerful boosts that can be used a limited number of times. There are more than 80 talents and perks in the game. As your heroes levels up, the monsters they meet will be tougher as well.
Combat is an essential part of the game and is designed to promote movement and prevent those bogged down battles of attrition. With several types of attacks available, both for monsters and heroes, combat becomes more flexible and less of a chore. Add to this the decision if you should evoke that special perk that could change the outcome of the battle or save it to the next.
Finally, each dungeon has a threat level. This will increase as the Dungeoneers make their way through he dungeon. Making noises such as bashing down a door, or maybe screaming because of your stress syndrome, is a bad idea. This will increase the threat level, which in turn increases the chances of something bad happening. Maybe you will trigger a wandering group of monsters or set of a trap? It can also give the monsters unexpected boosts during combat.
I've have received some question and I thought I would make some clarifications:
Complexity: Medium+ I would say. There is quite a lot of information defining each character which of course makes things more complex. However, the actual gameplay is pretty straight forward once you get the hang of it. A gaming session can easily be paused by just taking a picture of the setup.
What miniatures can I use?: You can use tokens, standees or any other miniatures you have. The tiles are supplied with miniatures about 30mm in mind but can of course be scaled to any scale you want to.
How many different kinds of monsters are there?: A little more than 80. Some of these are variants, such as Orc, Orc brute and Orc berserker for instance. There are also several special characters that you will face during the quests not included in this list.
Can I use other tiles or a 3D-printed dungeon with this game?: Yes! This is a simple matter of making your own rooms and corridors table. There is even a template for this in the files section.
This game does not focus on stream lining, but rather on creating a detailed dungeon crawler experience. It will require more on the behalf of the player than some of the more modern designs, but for me it's the perfect level of detail.
You can get this at:
https://www.drivethrurpg.com/product/357029/Dungeoneers?term...
https://www.pnparcade.com/collections/new-games/products/dun...
https://randomskill.games/product/dungeoneers/
-description from designer
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