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BGG랭킹
BGG전체 : 1594
ABSTRACTS : 62
FAMILYGAMES : 456 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
40-40 분
-
연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.74 / 5
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디자이너
Jon-Paul Jacques
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아티스트
Jon-Paul Jacques
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인원
게임 소개
부분 퍼즐, 부분 게임. 육지 또는 바다(3인용 게임에서는 지도 제작자)로 플레이합니다. 각 플레이어는 육지와 바다 모양을 혼합한 두 개의 양면 육각 타일로 플레이한다. 그들은 서로 돌아가면서 지도를 만들기 위해 타일을 놓습니다. 육지는 육지를 완성하려는 타일을 배치하고, 바다는 해역을 완성하려는 타일을 배치한다. 완성된 지역은 타일당 1점, 육지 지역은 육지, 바다 지역은 해역입니다. 일부 타일은 자신이 속한 영역을 완료한 사람에게 보너스 점수를 부여합니다. 따라서 플레이어들은 보너스 포인트를 얻기 위해 전략적으로 라이벌&스쿼스 영역을 완료하기로 결정할 수 있다. 다른 타일들은 플레이어들이 두 번째 타일을 재생하거나 플레이어의 타일을 훔치도록 허용하지만 마지막 타일은 허용하지 않습니다!
2개의 양면 타일(한 면은 항상 드러나고 다른 면은 항상 게임할 때까지 숨겨짐)을 사용하는 것은 계획할 수 있는 부분적인 정보가 있다는 것을 의미하며, 몇 가지 놀라운 점도 있습니다. 플레이어는 2개의 페이스업 타일 스택을 선택하여 최대 2개의 타일을 보충합니다.
이 게임의 전략은 가능한 한 많은 육지와 해역에서 점수를 얻기 위해 신중한 타일을 배치하는 것과 관련이 있으며, 플레이하는 타일로 점수를 얻을 수 있는 경쟁자들의 기회는 최소화된다. 플레이 어게인(Play Again)과 스틸 타일(Steal tail)로 경쟁작과 플레이 가능한 플레이를 시청하고 전략적으로 템포를 조절하십시오. 여러분과 여러분의 라이벌’ 영역에서 귀중한 보너스 점수를 얻을 수 있는 기회를 놓치지 마세요. 다음 차례를 준비하기 위해 손을 보충할 때 신중하게 타일을 선택하세요.
게임은 마지막 타일을 배치하면 끝납니다. 가장 많은 점수를 받은 선수나 팀이 승리합니다.
기본적인 Land vs Sea 게임은 가벼운 게이머나 가족 게이머가 사용하기에 충분히 간단합니다. 기본 게임을 실행한 후 타일의 채점 옵션을 잠금 해제하여 놀라운 깊이를 추가할 수 있습니다.
1. 산과 산호 점수 - 연결된 산(육지)/산호(바다) 섹션의 누적 체인 점수입니다.
2. 캐러밴 & 선박 득점 - 지도에서 교역로에 추가된 캐러밴 & 선박의 점수를 획득하고, 게임 종료 시 사용자가 다수 보유한 각 교역로에 점수를 획득합니다(더 많은 캐러밴이 육상 교역로를, 더 많은 선박이 해상 교역로를 획득함).
3. 웨이포인트 - 협력을 유도하거나 스스로 점수를 얻기 위해 지도에 표시할 수 있는 보너스 포인트입니다.
2, 3 및 4 플레이어 모드:
기본 규칙과 추가 채점 옵션을 사용하여 2명의 플레이어와 대결을 하거나 4명의 플레이어와 팀을 이루어 경기를 할 수 있습니다. 4개의 플레이어 게임은 웨이포인트를 사용하여 알파 플레이어가 파트너에게 직접 지시하는 것을 방지합니다.
도전적인 3인 모드는 비대칭 게임에서 추가 득점 옵션을 모두 사용합니다. 지도 제작자는 마운틴과 코랄 섹션을 연결하여 점수를 매기고, 모든 플레이어가 보너스 포인트와 교역로 점수를 획득하기 위해 경쟁합니다.
-게시자의 설명
2개의 양면 타일(한 면은 항상 드러나고 다른 면은 항상 게임할 때까지 숨겨짐)을 사용하는 것은 계획할 수 있는 부분적인 정보가 있다는 것을 의미하며, 몇 가지 놀라운 점도 있습니다. 플레이어는 2개의 페이스업 타일 스택을 선택하여 최대 2개의 타일을 보충합니다.
이 게임의 전략은 가능한 한 많은 육지와 해역에서 점수를 얻기 위해 신중한 타일을 배치하는 것과 관련이 있으며, 플레이하는 타일로 점수를 얻을 수 있는 경쟁자들의 기회는 최소화된다. 플레이 어게인(Play Again)과 스틸 타일(Steal tail)로 경쟁작과 플레이 가능한 플레이를 시청하고 전략적으로 템포를 조절하십시오. 여러분과 여러분의 라이벌’ 영역에서 귀중한 보너스 점수를 얻을 수 있는 기회를 놓치지 마세요. 다음 차례를 준비하기 위해 손을 보충할 때 신중하게 타일을 선택하세요.
게임은 마지막 타일을 배치하면 끝납니다. 가장 많은 점수를 받은 선수나 팀이 승리합니다.
기본적인 Land vs Sea 게임은 가벼운 게이머나 가족 게이머가 사용하기에 충분히 간단합니다. 기본 게임을 실행한 후 타일의 채점 옵션을 잠금 해제하여 놀라운 깊이를 추가할 수 있습니다.
1. 산과 산호 점수 - 연결된 산(육지)/산호(바다) 섹션의 누적 체인 점수입니다.
2. 캐러밴 & 선박 득점 - 지도에서 교역로에 추가된 캐러밴 & 선박의 점수를 획득하고, 게임 종료 시 사용자가 다수 보유한 각 교역로에 점수를 획득합니다(더 많은 캐러밴이 육상 교역로를, 더 많은 선박이 해상 교역로를 획득함).
3. 웨이포인트 - 협력을 유도하거나 스스로 점수를 얻기 위해 지도에 표시할 수 있는 보너스 포인트입니다.
2, 3 및 4 플레이어 모드:
기본 규칙과 추가 채점 옵션을 사용하여 2명의 플레이어와 대결을 하거나 4명의 플레이어와 팀을 이루어 경기를 할 수 있습니다. 4개의 플레이어 게임은 웨이포인트를 사용하여 알파 플레이어가 파트너에게 직접 지시하는 것을 방지합니다.
도전적인 3인 모드는 비대칭 게임에서 추가 득점 옵션을 모두 사용합니다. 지도 제작자는 마운틴과 코랄 섹션을 연결하여 점수를 매기고, 모든 플레이어가 보너스 포인트와 교역로 점수를 획득하기 위해 경쟁합니다.
-게시자의 설명
Part puzzle, part game. Play as either Land or Sea (or the Cartographer in a 3 player game). Each player plays with 2 double-sided hex tiles containing a mix of land and sea shapes. They take turns placing a tile each to make a map together. Land places tiles trying to complete land areas, and Sea places tiles trying to complete sea areas. Completed areas score a point per tile; land areas for Land, sea areas for Sea. Some tiles score bonus points for whoever completes the area they are in. So players may decide to strategically complete rival’s areas to gain their bonus points. Other tiles allow players to play their second tile, or steal a player’s tile - but not their last one!
Using 2 double-sided tiles (one side always revealed and the other always hidden until played) means there is partial information to plan around, and some surprises too. Players replenish back up to 2 tiles from a choice of 2 face-up tile stacks.
The strategy of the game involves careful tile placement to score from as many land or sea areas as possible, while minimising your rivals’ opportunities to score from the tiles you play. Watch your rivals’ possible plays, and control tempo strategically with Play Again and Steal tiles. Look out for opportunities to score valuable bonus points in your and your rivals’ areas. Carefully select tiles as you replenish your hand to prepare for your next turn.
The game ends once the last tile is placed. The player or team with the most points wins.
The basic Land vs Sea game is simple enough for light / family gamers. After you have played the basic game, you can unlock more scoring options on the tiles to add surprising depth:
1. Mountain & Coral scoring - score for cumulative chains of connected Mountain (Land) / Coral (Sea) sections.
2. Caravan & Ship scoring - score for Caravans & Ships added to Trade Routes on the map, and score each Trade Route you have majority in (more Caravans scores the Trade Route for Land, more Ships for Sea) at the end of the game.
3. Waypoints - bonus points you can place on the map to entice cooperation, or score for yourself.
2, 3 & 4 player modes:
You can play head to head with 2 players, or with 4 players in teams using the basic rules and any of the additional scoring options. 4 player games use Waypoints to prevent alpha players directly instructing their partner.
The challenging 3 player mode uses all of the additional scoring options in a more asymmetric game. The Cartographer scores by connecting Mountain and Coral sections, and all players compete for bonus points and Trade Route scoring.
-description from publisher
Using 2 double-sided tiles (one side always revealed and the other always hidden until played) means there is partial information to plan around, and some surprises too. Players replenish back up to 2 tiles from a choice of 2 face-up tile stacks.
The strategy of the game involves careful tile placement to score from as many land or sea areas as possible, while minimising your rivals’ opportunities to score from the tiles you play. Watch your rivals’ possible plays, and control tempo strategically with Play Again and Steal tiles. Look out for opportunities to score valuable bonus points in your and your rivals’ areas. Carefully select tiles as you replenish your hand to prepare for your next turn.
The game ends once the last tile is placed. The player or team with the most points wins.
The basic Land vs Sea game is simple enough for light / family gamers. After you have played the basic game, you can unlock more scoring options on the tiles to add surprising depth:
1. Mountain & Coral scoring - score for cumulative chains of connected Mountain (Land) / Coral (Sea) sections.
2. Caravan & Ship scoring - score for Caravans & Ships added to Trade Routes on the map, and score each Trade Route you have majority in (more Caravans scores the Trade Route for Land, more Ships for Sea) at the end of the game.
3. Waypoints - bonus points you can place on the map to entice cooperation, or score for yourself.
2, 3 & 4 player modes:
You can play head to head with 2 players, or with 4 players in teams using the basic rules and any of the additional scoring options. 4 player games use Waypoints to prevent alpha players directly instructing their partner.
The challenging 3 player mode uses all of the additional scoring options in a more asymmetric game. The Cartographer scores by connecting Mountain and Coral sections, and all players compete for bonus points and Trade Route scoring.
-description from publisher
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