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게임 소개

선수들은 경찰로서 주 열차 강도를 잡으려 하고, 강도들이 은밀하게 결정한 주 열차 강도를 잡기 위해 경찰들을 게임 맵 주변으로 이동시키고 힌트를 수집해 약탈품 가방을 찾아낸다. 움직임은 다이에 의해 결정됩니다.

선수들은 두 개의 팀을 이룬다: 경찰과 강도들. 어떤 선수라도 자신의 팀을 움직일 수 있다. 강도 팀은 어떤 강도가 주범이고 어떤 가방에 전리품이 들어 있는지 비밀리에 결정합니다. 이 정보로부터 그들은 주범의 주요 특징과 전리품이 든 가방의 문자(예: 문 부트(Monocle + B 001)로부터 비밀 암호를 만든다. 전리품 가방 번호가 적힌 카드가 스택에서 제거되고 게임 보드의 공간에 스탁이 앞쪽 아래로 놓입니다. 강도들과 가방들(앞 아래)은 철교와 경찰 본부의 경찰관들 위에 놓여있다.

강도들은 경찰이 들어갈 수 없는 은신처(파란 공간)에 접근하려고 한다. 강도가 은신처에 도착하면 플레이어는 다리에서 가방을 꺼내 은신처에 넣는다. 경찰은 30분 안에 주범과 전리품이 든 가방을 찾을 수 있습니다. 그들은 몇몇 강도들과 가방들이 있는 동안 철교에 닿으려고 합니다.

만약 경찰이 철교에 도착하면, 그는 그곳에 남아 있는 모든 가방을 넘겨주고, 여전히 다리에 있는 모든 강도들을 심문하기 위해 감옥으로 데려갈 수 있다.

만약 인물이 오렌지색 공간에 올라가면, 플레이어는 자신이 경찰인지 강도인지에 따라 스택에서 위쪽 카드를 꺼내 거기에 인쇄된 지시를 따릅니다. 일부 카드에는 경찰을 위한 빈 가방에 대한 정보가 포함되어 있습니다.

경찰은 강도가 점유한 공간에 도착하면 강도들을 취조하기 위해 감옥으로 데려간다. 첫 번째 심문 때 강도는 비밀번호를 말해야 한다. 경찰은 추가 심문을 통해 주범의 특징(주범 특징, 옷, 넥타이 등)을 묻는다. 강도는 진실하게 재치있게 대답해야 한다. 또한 경찰관은 가방을 넘겨서 이 가방에 전리품이 들어있는지 물어볼 수 있습니다.

30분 안에 누가 주범이고 어떤 가방에 돈이 들어 있는지 밝혀내면 경찰이 승리한다. 그렇지 않으면, 강도들이 승리한다. 강도들은 또한 경찰로부터 안전한 은신처에 모두 들어가도 이긴다.
The players, as the police, try to catch the main train robber, which is secretly determined by the robber-players and find the bag of loot by moving policemen around the game map and collecting hints. Movement is determined by a die.

The players form two teams: the police and the robbers. Any player may move any figure of hie own team. The robber team decides in secret which robber is the main culprit and which bag contains the loot. From this information they create a secret password from the main feature of the main culprit and the letter of the bag with the loot, for example Moon Boot (Monocle + B 001). The card with the number of the loot bag is removed from the stack and the stach is placed front down on it's space on the game board. The robbers and the bags (front down) are placed on the railway bridge and the police officers at police headquarters.

The robbers try to reach a hideaway (circular blue spaces), which can't be entered by a policeman. If a robber reaches a hideaway the player takes a bag from the bridge and places it inside the hideaway. The police have half an hour to find the main culprit and the bag with the loot. They try to reach the railway bridge while there are still some robbers and bags.

If a policeman gets to the railway bridge, he may turn over all the bags still there and takes all robbers still at at bridge to the prison to interrogate them.

If a figure gets on an orange space, the player takes the upper card from the stack and follows the instructions printed there, depending if he is a policeman or a robber. Some cards contain information for the police about empty bags.

The policemen take robbers into prison to interrogate them, if they land on a space occupied by a robber. During the first interrogation the robber has to tell the password. In further interrogations the police asks about the features of the main culprit (main feature, clothes, tie, ...). The robber has to answer truthfully wit "yes" or "no". Additionally the policeman may turn over any bag and ask, if this bag contains the loot.

The police wins, if they discover who is the main culprit and which bag contains the money inside half an hour. If not, the robbers win. The robbers win also if all get into hideaways, where they are safe from the police.

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