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    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    10-30 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.33 / 5

게임 소개

푸마피오시(푸마 마피오시)는 가문의 보스부터 가장 낮은 피치오티까지 엄격한 계급 구조로 운영된다. 모든 사람들은 정상에 오르기를 원하지만, 아무도 바닥 — 또는 심지어 땅 아래까지 가고 싶어하지 않는다. 푸마피오시가 되고자 하는 사람들 중에, 총격을 가하지 않는 것이 현명하다. 너무 눈에 띄면 곧 감옥에 가게 될 거야 라이벌 가족에게 살해당하지 않으면 말이야

푸마피오시는 간단한 트릭 테이킹과 위태로운 프레스 유어 럭의 신선하고 독특한 조합이다. 각 트릭마다 두 번째로 높은 카드를 플레이하는 사람이 라운드에서 승리하고, 그들은 위계질서 중 어디에 카드를 둘지 결정합니다. 심지어 사소한 카드를 계층 구조의 맨 위에 배치하여 자신의 주장을 큰 보스 포인트에 붙이도록 선택할 수도 있습니다. 함정은 이 카드들이 더 높은 가치의 카드들에 의해 계층 구조에서 하나 이상의 단계들을 무너뜨릴 수 있다는 것이고, 떨어지는 카드를 소유하는 사람은 불이익을 받는다!

푸마피오시는 디자이너 라이너 니지아 덕분에 이전의 루스터 부스터와 다르다.


갑판 범위를 1~55로 좁혀 전략 증대
만족스러운 2인 경험 만들기
계층 값과 페널티를 조정하여 지분 상승
규칙에 컨텍스트를 제공하는 테마 맞춤
체력적인 벌점 포함으로 드라마 향상
일회성 항목을 통해 한층 더 깊이 있고 긴장의 계층화 결정


—출판사의 설명
The Pumafiosi (Puma Mafiosi) operate in a strict hierarchy from the family's boss down to the lowest Picciotti. Everyone wants to reach the top, and no one wants to end up at the bottom — or even beneath the soil. Amongst these aspiring Pumafiosi, it is wise to keep your head out of the firing line. Stand out too much, and you'll soon find yourself in prison, if not murdered by the rival families.

Pumafiosi is a refreshingly unique blend of simple trick-taking and precarious press-your-luck. Each trick, the person who plays the second-highest card wins the round, and they decide where to place that winning card in the hierarchy. You can even choose to place your measly card at the top of the hierarchy to stake your claim on the big boss points. The catch is that these cards can be knocked down one or more steps on the hierarchy by higher-valued cards, and whoever owns a falling card is penalized!

Pumafiosi differs from the older title Rooster Booster thanks to designer Reiner Knizia:


Increasing the strategy by narrowing the deck to a range of 1-55
Crafting a satisfying two-player experience
Raising the stakes by tweaking the hierarchy values and penalties
Tailoring a theme that gives context to the rules
Enhancing the drama by including physical penalty points
Layering decisions with further depth and tension via one-time-use items


—description from the publisher

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