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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-15 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joey Vigour
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아티스트
Kaiami, Sam Vest
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인원
게임 소개
고전 문학의 몬스터 카드(그리고 현대 문학에서는 "hunk 뱀파이어", "teen wolf"와 같은 몬스터 카드)와 이를 파괴할 수 있는 중화기 카드를 특징으로 하는 기억력 및 허풍 게임입니다. 각 몬스터는 폐기 더미의 상단 카드를 트리거하는 등의 능력이 있습니다. 카드를 손에서 치지 않고, 카드 풀에서 카드를 꺼내 카드를 꺼내어 카드를 가져가면서 작동시킵니다. 게임이 끝나면 플레이어는 자신의 최고 카드 2장까지 버린다. 중화기는 해당하는 몬스터를 파괴하고 가장 잘 살아남은 카드 조합을 가진 플레이어가 승리합니다.
목표
당신의 마지막 두 카드 사이의 가장 높은 합산 포인트로 게임을 끝내세요.
세우다
모든 카드를 섞어서 가운데 줄(풀)에 4개의 페이스 업을 하고, 각 플레이어&rsquo의 개인 폐기 더미에 한 개의 페이스 다운을 하세요. 플레이어는 언제든지 폐기된 더미를 볼 수 있다(다시 정렬할 수는 없다. 시작하려면 임의의 “start player”를 선택하십시오.
각 플레이어’S 턴(시계 방향으로 진행)
풀에서 카드를 뽑고 이름과 번호를 큰 소리로 말하고 기본 기능을 트리거/리졸브합니다. (다른 카드가 트리거되면 이를 공개하고 해결합니다.) 면 아래 데크에서 풀장을 4까지 채우세요.
차례가 끝날 때 카드 3장을 초과할 경우 초과 카드를 폐기 더미 쪽으로 뒤집어서 폐기하십시오. 추첨대가 비어 있을 때, 모든 사람이 같은 번호를 가질 때까지 차례대로 계속한다. 그러면 해결이 시작됩니다.
중화기 카드
이 값은 그리거나 트리거할 때 아무 것도 하지 않으며, 대신 분해능 중에 사용됩니다. 대부분의 중성화기는 2개의 특정 몬스터가 부여한 점수를 무효화한다. 중화기는 몬스터가 아니므로 포인트가 부정될 수 없습니다.
해상도(카드 2장 결합/채점)
모든 플레이어는 카드 2장까지 버립니다. 차례대로 각 선수가 가장 높은 번호의 카드를 극적으로 공개한다. 그리고 나서 그들은 다른 카드를 공개합니다. 모든 중화기를 해결합니다. 총점이 가장 높은 플레이어가 게임에서 승리합니다. 동점일 경우 생존 몬스터 중 가장 높은 가치를 지닌 동점자가 승자다.
—출판사 설명
목표
당신의 마지막 두 카드 사이의 가장 높은 합산 포인트로 게임을 끝내세요.
세우다
모든 카드를 섞어서 가운데 줄(풀)에 4개의 페이스 업을 하고, 각 플레이어&rsquo의 개인 폐기 더미에 한 개의 페이스 다운을 하세요. 플레이어는 언제든지 폐기된 더미를 볼 수 있다(다시 정렬할 수는 없다. 시작하려면 임의의 “start player”를 선택하십시오.
각 플레이어’S 턴(시계 방향으로 진행)
풀에서 카드를 뽑고 이름과 번호를 큰 소리로 말하고 기본 기능을 트리거/리졸브합니다. (다른 카드가 트리거되면 이를 공개하고 해결합니다.) 면 아래 데크에서 풀장을 4까지 채우세요.
차례가 끝날 때 카드 3장을 초과할 경우 초과 카드를 폐기 더미 쪽으로 뒤집어서 폐기하십시오. 추첨대가 비어 있을 때, 모든 사람이 같은 번호를 가질 때까지 차례대로 계속한다. 그러면 해결이 시작됩니다.
중화기 카드
이 값은 그리거나 트리거할 때 아무 것도 하지 않으며, 대신 분해능 중에 사용됩니다. 대부분의 중성화기는 2개의 특정 몬스터가 부여한 점수를 무효화한다. 중화기는 몬스터가 아니므로 포인트가 부정될 수 없습니다.
해상도(카드 2장 결합/채점)
모든 플레이어는 카드 2장까지 버립니다. 차례대로 각 선수가 가장 높은 번호의 카드를 극적으로 공개한다. 그리고 나서 그들은 다른 카드를 공개합니다. 모든 중화기를 해결합니다. 총점이 가장 높은 플레이어가 게임에서 승리합니다. 동점일 경우 생존 몬스터 중 가장 높은 가치를 지닌 동점자가 승자다.
—출판사 설명
A memory and bluffing game featuring monster cards from classic literature (plus some modern ones like "hunk vampire" and "teen wolf") and the neutralizer cards that can destroy them. Each monster has an ability such as triggering the top card of your discard pile. You don't play cards from your hand; you take cards from a 4-card pool and trigger the card as you take it. At the end of the game players discard down to their best 2 cards. Neutralizers then destroy their corresponding monsters, and the player with the best surviving combination of cards wins.
GOAL
End the game with the highest combined point total between your final 2 cards.
SETUP
Shuffle all cards and deal 4 face-up into the center row (the Pool), and one face- down into each player’s personal discard pile. At any time, players may look at (but not rearrange) their discard pile. Choose a random “start player” to begin.
EACH PLAYER’S TURN (proceed clockwise)
Draw a card from the Pool, say its name and number aloud, and trigger/resolve its primary ability. (If another card gets triggered, reveal it and resolve it.) Fill the Pool back to 4 from the face-down deck.
At the end of your turn, if you exceed your hand limit (3 cards), discard excess cards face-down to your discard pile. When the draw deck is empty, continue taking turns until everyone has had an equal number. Then Resolution begins.
NEUTRALIZER CARDS
These do nothing when drawn/triggered; instead they are used during Resolution. Most Neutralizers negate the points granted by 2 specific Monsters (in any players’ hands). Neutralizers are not Monsters; their points can’t be negated.
RESOLUTION (combine / score your 2 cards)
All players discard down to just 2 cards. In turn order, each player dramatically reveals their highest-number card. Then they reveal their other card. Resolve all Neutralizers. The player with the highest total score wins the game. If there is a tie, the tied player with the highest-value surviving Monster is the winner.
—description from publisher
GOAL
End the game with the highest combined point total between your final 2 cards.
SETUP
Shuffle all cards and deal 4 face-up into the center row (the Pool), and one face- down into each player’s personal discard pile. At any time, players may look at (but not rearrange) their discard pile. Choose a random “start player” to begin.
EACH PLAYER’S TURN (proceed clockwise)
Draw a card from the Pool, say its name and number aloud, and trigger/resolve its primary ability. (If another card gets triggered, reveal it and resolve it.) Fill the Pool back to 4 from the face-down deck.
At the end of your turn, if you exceed your hand limit (3 cards), discard excess cards face-down to your discard pile. When the draw deck is empty, continue taking turns until everyone has had an equal number. Then Resolution begins.
NEUTRALIZER CARDS
These do nothing when drawn/triggered; instead they are used during Resolution. Most Neutralizers negate the points granted by 2 specific Monsters (in any players’ hands). Neutralizers are not Monsters; their points can’t be negated.
RESOLUTION (combine / score your 2 cards)
All players discard down to just 2 cards. In turn order, each player dramatically reveals their highest-number card. Then they reveal their other card. Resolve all Neutralizers. The player with the highest total score wins the game. If there is a tie, the tied player with the highest-value surviving Monster is the winner.
—description from publisher
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