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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Amundsen, Alek Erickson
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아티스트
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인원
게임 소개
시소(Sisaw)는 드로츠(Droughts)에서 영감을 받은 4 또는 4 크기의 육각 보드에서 플레이되는 제거 게임이다. 각 플레이어는 자신만의 색깔로 많은 수의 스택형 토큰과 타일이 필요하다.
규칙.
개요:
시소에서는 플레이어가 승진을 위해 상대편 군대를 지휘한다. 당신의 군대는 맨 아래 구석에서 한 명의 군인으로 시작합니다. 이 병사는 당신 색깔의 타일 위에 서 있습니다. 이 타일이 초기 승진 지역인데, 병력을 더 배치하면 발전할 거예요. 군인이 진급할 때마다 처음에는 2스택, 나중에는 3스택 등으로 성장한다.
시소의 중심 아이디어는 스택 크기의 두 가지 중요성이다.
(i) 홀수 크기의 스택은 앞으로 이동하고 짝수 크기의 스택은 뒤로 이동합니다.
(ii) 주어진 턴에서 스택은 1단계부터 크기까지 원하는 만큼 많은 단계를 수행할 수 있습니다.
병사들이 한쪽에서 경기를 완전히 없앨 수 밖에 없을 정도로 체력이 커지면서 판자를 위아래로 흔들게 되는 결과를 낳는다.
게임 방법:
차례가 되면 스택 이동을 하거나 새 스택을 배치해야 합니다.
1. 새 스택 배치:
새로 배치된 스택은 항상 크기가 1입니다. 색상 타일이 있는 셀 옆의 빈 셀에만 스택을 배치할 수 있습니다. 이러한 셀은 승격 셀이며, 새 스택을 배치할 때마다 먼저 해당 셀에 색상 타일을 배치합니다. 타일이 있는 셀은 비어 있는 것으로 간주되지 않지만, 타일은 스택 크기로 계산되지 않습니다.
2. 스택무브:
한 번에 한 스택만 이동할 수 있지만 해당 스택은 크기에 따라 여러 단계를 이동하거나 여러 관장 스택을 캡처할 수 있습니다.
스택이 취할 수 있는 단계의 수는 스택의 조각 수, 즉 크기입니다. 스택은 색상의 스택을 포함하는 셀 위에 올라가지 않을 수 있습니다.
2.1 비캡처 동작: 적을 캡처할 필요가 없는 경우(아래 참조) 스택이 취하는 모든 단계는 스택 크기의 패리티에 따라 3개의 위쪽 방향("forwards") 또는 3개의 아래쪽 방향("backwards")으로 제한됩니다. 위아래는 드로츠와 체스처럼 플레이어가 보드의 반대편에 앉는 게임에 대한 표준적인 의미를 가지고 있다.
2.2 움직임 캡처: 방향 제한을 해제하여 하나 이상의 스택이 적에게 도달할 수 있는 경우, 이를 대체하여 적에게 도달할 수 있는 적을 포획해야 합니다. 스택이 캡처한 적에게 도달하는 데 모든 단계를 소모하지 않은 경우, 차례를 마치기 전에 캡처되지 않은 이동을 통해 남은 단계를 사용할 수 있습니다. 그러나 남은 단계만 계산하여 캡처한 후 적이 즉시 범위 내에 있으면 다시 캡처해야 합니다.
3. 홍보: 당신의 홀수 크기의 스택은 결국 당신의 차례가 끝날 때 상대편의 홍보 셀에 들어가게 될 때 홍보됩니다. 당신의 짝수 스택은 당신의 차례가 끝날 때 당신에게 속한 홍보 셀에 도달했을 때 홍보됩니다. 스택이 승격될 때 한 조각을 추가합니다.
시소의 목적은 상대의 모든 병사를 사로잡는 것입니다. 더 정확히 말하자면, 당신의 차례가 끝날 때, 당신의 상대가 보드에 스택이 없다면, 당신은 게임에서 이긴 것이다.
규칙.
개요:
시소에서는 플레이어가 승진을 위해 상대편 군대를 지휘한다. 당신의 군대는 맨 아래 구석에서 한 명의 군인으로 시작합니다. 이 병사는 당신 색깔의 타일 위에 서 있습니다. 이 타일이 초기 승진 지역인데, 병력을 더 배치하면 발전할 거예요. 군인이 진급할 때마다 처음에는 2스택, 나중에는 3스택 등으로 성장한다.
시소의 중심 아이디어는 스택 크기의 두 가지 중요성이다.
(i) 홀수 크기의 스택은 앞으로 이동하고 짝수 크기의 스택은 뒤로 이동합니다.
(ii) 주어진 턴에서 스택은 1단계부터 크기까지 원하는 만큼 많은 단계를 수행할 수 있습니다.
병사들이 한쪽에서 경기를 완전히 없앨 수 밖에 없을 정도로 체력이 커지면서 판자를 위아래로 흔들게 되는 결과를 낳는다.
게임 방법:
차례가 되면 스택 이동을 하거나 새 스택을 배치해야 합니다.
1. 새 스택 배치:
새로 배치된 스택은 항상 크기가 1입니다. 색상 타일이 있는 셀 옆의 빈 셀에만 스택을 배치할 수 있습니다. 이러한 셀은 승격 셀이며, 새 스택을 배치할 때마다 먼저 해당 셀에 색상 타일을 배치합니다. 타일이 있는 셀은 비어 있는 것으로 간주되지 않지만, 타일은 스택 크기로 계산되지 않습니다.
2. 스택무브:
한 번에 한 스택만 이동할 수 있지만 해당 스택은 크기에 따라 여러 단계를 이동하거나 여러 관장 스택을 캡처할 수 있습니다.
스택이 취할 수 있는 단계의 수는 스택의 조각 수, 즉 크기입니다. 스택은 색상의 스택을 포함하는 셀 위에 올라가지 않을 수 있습니다.
2.1 비캡처 동작: 적을 캡처할 필요가 없는 경우(아래 참조) 스택이 취하는 모든 단계는 스택 크기의 패리티에 따라 3개의 위쪽 방향("forwards") 또는 3개의 아래쪽 방향("backwards")으로 제한됩니다. 위아래는 드로츠와 체스처럼 플레이어가 보드의 반대편에 앉는 게임에 대한 표준적인 의미를 가지고 있다.
2.2 움직임 캡처: 방향 제한을 해제하여 하나 이상의 스택이 적에게 도달할 수 있는 경우, 이를 대체하여 적에게 도달할 수 있는 적을 포획해야 합니다. 스택이 캡처한 적에게 도달하는 데 모든 단계를 소모하지 않은 경우, 차례를 마치기 전에 캡처되지 않은 이동을 통해 남은 단계를 사용할 수 있습니다. 그러나 남은 단계만 계산하여 캡처한 후 적이 즉시 범위 내에 있으면 다시 캡처해야 합니다.
3. 홍보: 당신의 홀수 크기의 스택은 결국 당신의 차례가 끝날 때 상대편의 홍보 셀에 들어가게 될 때 홍보됩니다. 당신의 짝수 스택은 당신의 차례가 끝날 때 당신에게 속한 홍보 셀에 도달했을 때 홍보됩니다. 스택이 승격될 때 한 조각을 추가합니다.
시소의 목적은 상대의 모든 병사를 사로잡는 것입니다. 더 정확히 말하자면, 당신의 차례가 끝날 때, 당신의 상대가 보드에 스택이 없다면, 당신은 게임에서 이긴 것이다.
Seesaw is a Draughts-inspired elimination game, played on a hexhex board of size 4 or 4. Each player needs, in their own color, a large number of stackable tokens and tiles.
Rules
Overview:
In Seesaw the players command opposing armies of soldiers that can promote. Your army starts out as a single soldier in the bottom corner. This soldier stand on a tile of your color. This tile is your initial promotion area, and it will evolve as you deploy more soldiers. Every time a soldier promotes it grows - first into a 2-stack, then a 3-stack, and so on.
The central idea of Seesaw is the 2-fold significance of stack-size:
(i) Odd-sized stacks move forwards and even-sized stacks move backwards, and
(ii) on any given turn, a stack can take as many steps as it likes from 1 up to its size.
This results in soldiers seesawing up and down the board as their strength increases to the point where the game is forced to conclude in one side completely eliminating the other.
How to play:
On your turn, you must either make a stack-move, or place a new stack.
1. Placing a new stack:
A newly placed stack will always be of size 1. You may only place a stack on an empty cell next to a cell with a tile of your color. These cells are promotion cells, and each time you place a new stack you first place a tile of your color on that cell. A cell with a tile on it is not considered empty, but tiles never count toward stacks-size.
2. Stackmoves:
You only ever move one stack per turn, but that stack may be able to move several steps or capture several enemiy stacks, depending on its size.
The number of steps a stack may take is the number of pieces in it, i.e. its size. A stack may never step onto a cell containing a stack of its color.
2.1 Noncapturing moves: On turns where you do not have to capture an enemy (see below) all the steps a stack takes is either constrained to the 3 upward directions ("forwards") or to the 3 downward directions ("backwards"), depending on the parity of the size of the stack. Up and down have their standard meanings for games where playeres sit on opposite sides of a board, like in Draughts and Chess.
2.2 Capturing moves: If one or more of your stacks can reach an enemy by lifting the restraint on direction, you must capture such a reachable enemy by replacement. If that stack did not spend all its steps reaching the captured enemy, you can, before you end your turn, spend the left-over steps by making a noncapturing move. However, if yet an enemy is in range immediately after you have captured (counting only the steps left over), you must capture again.
3. Promoting: Your odd-sized stacks promote when they end up on a promotion cell belonging to your opponent at the end of your turn. Your even-sized stacks promote when they end up on a promotion cell belonging to you at the end of your turn. When a stack promotes, you add 1 piece to it.
The object of Seesaw is to capture all your opponent's soldiers. More precisely: If, at the end of your turn, your opponent has no stacks on the board, you have won the game.
Rules
Overview:
In Seesaw the players command opposing armies of soldiers that can promote. Your army starts out as a single soldier in the bottom corner. This soldier stand on a tile of your color. This tile is your initial promotion area, and it will evolve as you deploy more soldiers. Every time a soldier promotes it grows - first into a 2-stack, then a 3-stack, and so on.
The central idea of Seesaw is the 2-fold significance of stack-size:
(i) Odd-sized stacks move forwards and even-sized stacks move backwards, and
(ii) on any given turn, a stack can take as many steps as it likes from 1 up to its size.
This results in soldiers seesawing up and down the board as their strength increases to the point where the game is forced to conclude in one side completely eliminating the other.
How to play:
On your turn, you must either make a stack-move, or place a new stack.
1. Placing a new stack:
A newly placed stack will always be of size 1. You may only place a stack on an empty cell next to a cell with a tile of your color. These cells are promotion cells, and each time you place a new stack you first place a tile of your color on that cell. A cell with a tile on it is not considered empty, but tiles never count toward stacks-size.
2. Stackmoves:
You only ever move one stack per turn, but that stack may be able to move several steps or capture several enemiy stacks, depending on its size.
The number of steps a stack may take is the number of pieces in it, i.e. its size. A stack may never step onto a cell containing a stack of its color.
2.1 Noncapturing moves: On turns where you do not have to capture an enemy (see below) all the steps a stack takes is either constrained to the 3 upward directions ("forwards") or to the 3 downward directions ("backwards"), depending on the parity of the size of the stack. Up and down have their standard meanings for games where playeres sit on opposite sides of a board, like in Draughts and Chess.
2.2 Capturing moves: If one or more of your stacks can reach an enemy by lifting the restraint on direction, you must capture such a reachable enemy by replacement. If that stack did not spend all its steps reaching the captured enemy, you can, before you end your turn, spend the left-over steps by making a noncapturing move. However, if yet an enemy is in range immediately after you have captured (counting only the steps left over), you must capture again.
3. Promoting: Your odd-sized stacks promote when they end up on a promotion cell belonging to your opponent at the end of your turn. Your even-sized stacks promote when they end up on a promotion cell belonging to you at the end of your turn. When a stack promotes, you add 1 piece to it.
The object of Seesaw is to capture all your opponent's soldiers. More precisely: If, at the end of your turn, your opponent has no stacks on the board, you have won the game.
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