-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Michael Amundsen, Alek Erickson
-
아티스트
-
인원
게임 소개
언노트는 두 개의 반대되는 코너 셀의 한 쌍 사이에 인접한 셀의 수평선이 있도록 6헥스 보드에서 연주된다.
두 플레이어 모두 한 색깔의 스톤 풀을 공유하며 돌아가며 빈 셀에 배치한다.
배치 제한.
센터셀은 경기 내내 플레이가 불가능하다.
플레이어 1은 돌 바로 북서쪽에 위치할 수 없습니다.
플레이어 2는 스톤 바로 북동쪽에 위치할 수 없습니다.
게임은 한 명의 플레이어가 적어도 하나의 빈 셀 주위에 조각의 루프를 완성하는 즉시 끝납니다. 그러면 이 선수가 승자입니다. 경기는 무승부로 끝날 수 없으며, 반대편 골로 경기를 진행할 수도 있다. 루프를 완료한 플레이어가 지는 게임입니다.
—디자이너의 설명
두 플레이어 모두 한 색깔의 스톤 풀을 공유하며 돌아가며 빈 셀에 배치한다.
배치 제한.
센터셀은 경기 내내 플레이가 불가능하다.
플레이어 1은 돌 바로 북서쪽에 위치할 수 없습니다.
플레이어 2는 스톤 바로 북동쪽에 위치할 수 없습니다.
게임은 한 명의 플레이어가 적어도 하나의 빈 셀 주위에 조각의 루프를 완성하는 즉시 끝납니다. 그러면 이 선수가 승자입니다. 경기는 무승부로 끝날 수 없으며, 반대편 골로 경기를 진행할 수도 있다. 루프를 완료한 플레이어가 지는 게임입니다.
—디자이너의 설명
Unknot is played on a hexhex board oriented so that there is a horizontal line of adjacent cells between one pair of two opposing corner cells.
Both players share a pool of stones of a single color and take turns placing then onto empty cells.
Placement restrictions.
The center cell is unplayable throughout the game.
Player 1 may not place immediately northwest of a stone.
Player 2 may not place immediately northeast of a stone.
The game is over as soon as one player completes a loop of pieces around at least one empty cell. This player is then the winner. The game cannot end in a draw, so can also be played with the opposite goal: The player who completes a loop loses.
—description from the designer
Both players share a pool of stones of a single color and take turns placing then onto empty cells.
Placement restrictions.
The center cell is unplayable throughout the game.
Player 1 may not place immediately northwest of a stone.
Player 2 may not place immediately northeast of a stone.
The game is over as soon as one player completes a loop of pieces around at least one empty cell. This player is then the winner. The game cannot end in a draw, so can also be played with the opposite goal: The player who completes a loop loses.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
593
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
452
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
389
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
360
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18