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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Amundsen
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아티스트
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인원
게임 소개
애쉬(Ashes)는 두 가지 색깔의 쌓을 수 있는 조각들로 이루어진 육각형 보드에서 두 명의 플레이어를 위한 소멸 게임이다. 보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 그래도 애쉬에서 하는 일은 스택 이동뿐이야 이것은 "stack"에 대한 매우 자유로운 이해를 통해 달성된다: 하나의 조각은 크기 1의 스택으로 간주되고, 빈 셀은 크기 0의 스택을 포함하는 것으로 간주된다.
이동의 기본 원리는 간단하다: 스택은 셀로 이동할 수 있다. 즉, 셀이 더 큰 스택에 의해 점유되지 않는 경우 인접한 셀 또는 빈 셀의 라인 옆에 있는 셀로 이동할 수 있다.
보드에서 스택을 제거할 때마다 스택이 적 스택의 하나였든 적 스택의 조각 중 하나를 지정된 영역(보드 외부)에 보관해야 합니다. 제거된 스택 수를 유지해야 하는 이유에 대해 다시 설명하겠습니다.
전체 스택을 이동하는 경제성은 스택의 존재와 소멸을 책임집니다(스택의 적절한 부분을 더 아래로 이동시키는 규칙은 주어집니다).
바깥쪽으로 움직이면 다음과 같은 이점이 있습니다.
이동된 스택이 중심 셀로부터 멀어지는 스텝의 수를 증가시키면 스텝당 1피스가 더해져 더 멀어지는 것으로 끝난다. 조각이라도 건져야지 당초 이사회에 0사이즈 최소 1단계는 중심 세포에서 더미 움직임에 오.
외부로 이동하지 않으면 비용이 발생합니다.
이동된 스택이 중심 셀로부터 떨어져 있는 스텝의 수를 늘리지 않으면, 한 스텝 가까이에서 1개 이상의 조각을 제거함으로써 축소된다. 이것은 바깥쪽으로 움직이지 않는 스택은 그것의 크기보다 1보다 더 안쪽으로 이동할 수 없다는 것을 의미한다.
복제세:
소유한 스택 수를 늘릴 경우 새로 만든 스택의 결과 크기는 보드에서 제거한 스택 수와 동일한 복제 세금을 낼 수 있을 정도로 커야 합니다. 제거된 각 스택에 대해 새로 생성된 스택에서 조각을 빼야 하며 스택의 총 크기가 손실된 스택 수보다 커야 순 크기가 1 이상입니다. 화이트의 재생산세가 2라면 0스택을 중앙에서 3단계 이동시키면 1스택만 남게 된다.
스택 분할:
전체 스택을 이동하는 대신 스택의 적절한 부분을 이동할 수 있습니다. 적절한 스택 부품의 이동에는 복제세만 적용됩니다. 즉, 분할 이동은 전체 스택 이동으로는 얻을 수 없는 공간을 확보할 수 있습니다.
스택을 분할하면 소유한 스택 수가 증가할 수 있습니다. 그렇게 되면 복제세를 내야 한다.
애쉬에는 자유 통행권이 없다. 움직일 수 있다면, 움직여야 한다. 이를 통해 스택은 결국 (그 전에 캡처되지 않으면) 모든 조각을 이동에 소비해야 하며 재생산세는 보드에 새로운 스택을 입력하기에는 너무 높다. 한 플레이어가 보드에 스택이 없고 새로운 스택을 성장시키지 못하는 순간 게임은 끝납니다.
—디자이너의 설명
이동의 기본 원리는 간단하다: 스택은 셀로 이동할 수 있다. 즉, 셀이 더 큰 스택에 의해 점유되지 않는 경우 인접한 셀 또는 빈 셀의 라인 옆에 있는 셀로 이동할 수 있다.
보드에서 스택을 제거할 때마다 스택이 적 스택의 하나였든 적 스택의 조각 중 하나를 지정된 영역(보드 외부)에 보관해야 합니다. 제거된 스택 수를 유지해야 하는 이유에 대해 다시 설명하겠습니다.
전체 스택을 이동하는 경제성은 스택의 존재와 소멸을 책임집니다(스택의 적절한 부분을 더 아래로 이동시키는 규칙은 주어집니다).
바깥쪽으로 움직이면 다음과 같은 이점이 있습니다.
이동된 스택이 중심 셀로부터 멀어지는 스텝의 수를 증가시키면 스텝당 1피스가 더해져 더 멀어지는 것으로 끝난다. 조각이라도 건져야지 당초 이사회에 0사이즈 최소 1단계는 중심 세포에서 더미 움직임에 오.
외부로 이동하지 않으면 비용이 발생합니다.
이동된 스택이 중심 셀로부터 떨어져 있는 스텝의 수를 늘리지 않으면, 한 스텝 가까이에서 1개 이상의 조각을 제거함으로써 축소된다. 이것은 바깥쪽으로 움직이지 않는 스택은 그것의 크기보다 1보다 더 안쪽으로 이동할 수 없다는 것을 의미한다.
복제세:
소유한 스택 수를 늘릴 경우 새로 만든 스택의 결과 크기는 보드에서 제거한 스택 수와 동일한 복제 세금을 낼 수 있을 정도로 커야 합니다. 제거된 각 스택에 대해 새로 생성된 스택에서 조각을 빼야 하며 스택의 총 크기가 손실된 스택 수보다 커야 순 크기가 1 이상입니다. 화이트의 재생산세가 2라면 0스택을 중앙에서 3단계 이동시키면 1스택만 남게 된다.
스택 분할:
전체 스택을 이동하는 대신 스택의 적절한 부분을 이동할 수 있습니다. 적절한 스택 부품의 이동에는 복제세만 적용됩니다. 즉, 분할 이동은 전체 스택 이동으로는 얻을 수 없는 공간을 확보할 수 있습니다.
스택을 분할하면 소유한 스택 수가 증가할 수 있습니다. 그렇게 되면 복제세를 내야 한다.
애쉬에는 자유 통행권이 없다. 움직일 수 있다면, 움직여야 한다. 이를 통해 스택은 결국 (그 전에 캡처되지 않으면) 모든 조각을 이동에 소비해야 하며 재생산세는 보드에 새로운 스택을 입력하기에는 너무 높다. 한 플레이어가 보드에 스택이 없고 새로운 스택을 성장시키지 못하는 순간 게임은 끝납니다.
—디자이너의 설명
Ashes is an annihilation game for two players played on a hexhex board with stackable pieces of two colors. The board starts out empty. Still, all you ever do in Ashes is move stacks. This is accomplished by the help of a very liberal understanding of "stack": A single piece is considered a stack of size 1, and an empty cell is considered to contain a stack of size 0.
The basic principle of movement is simple: A stack may move to a cell it can see – i.e. one that is adjacent or joins it in flanking a line of empty cells – if this cell is not occupied by a bigger stack.
It is important that, every time you remove a stack from the board, whether it was one of yours of an enemy stack, you keep one of its pieces in a designated area (off the board) as a reminder. I'll get back to why you need to keep count of removed stacks.
There is an economy to moving whole stacks, which is responsible for stack's coming into and going out of existence (rules for moving proper parts of stacks are given farther down):
Outward movement gains you:
When a move increases the number of steps away from the center cell the moved stack is, it grows by the addition of 1 piece per step further away it ends up. Pieces initially only come onto the board by moving a stack of size 0 at least 1 step away from the center cell.
Non-outward movement costs you:
When a move does not increase the number of steps away from the center cell the moved stack is, it shrinks by the removal of 1 more than 1 piece per step closer it ends up. This means that a stack not moving outward can travel no farther inward than 1 less than its size.
Reproduction tax:
If you increase the number of stacks you own, the resulting size of the newly created stack must be big enough to pay a reproduction tax equal to the number of stacks you have removed from the board (whether friendly or not). For each removed stack, you must subtract a piece from the newly created stack, and the gross size of the stack must be bigger than the number of stacks you have lost, so that its net size is at least 1. If white's reproduction tax is 2, moving a 0-stack three steps away from the center will only result in a 1-stack.
Splitting stacks:
Instead of moving a whole stack, you may move a proper part of a stack. Only the reproduction tax applies to the moving of proper stack parts. This means that a splitting move can get you places a whole stack move can't.
Splitting a stack can (and normally does) increase the number of stacks you own. When it does, a reproduction tax must be paid.
There is no free passing in Ashes. If you can move, you must. This ensures that stacks must eventually (if they are not captured before that) spend all their pieces moving "non-outward", and the reproduction tax will eventually be too high to enter a new stack on the board. The game is over as soon as one player has no stacks on the board and is unable to grow a new stack.
—description from the designer
The basic principle of movement is simple: A stack may move to a cell it can see – i.e. one that is adjacent or joins it in flanking a line of empty cells – if this cell is not occupied by a bigger stack.
It is important that, every time you remove a stack from the board, whether it was one of yours of an enemy stack, you keep one of its pieces in a designated area (off the board) as a reminder. I'll get back to why you need to keep count of removed stacks.
There is an economy to moving whole stacks, which is responsible for stack's coming into and going out of existence (rules for moving proper parts of stacks are given farther down):
Outward movement gains you:
When a move increases the number of steps away from the center cell the moved stack is, it grows by the addition of 1 piece per step further away it ends up. Pieces initially only come onto the board by moving a stack of size 0 at least 1 step away from the center cell.
Non-outward movement costs you:
When a move does not increase the number of steps away from the center cell the moved stack is, it shrinks by the removal of 1 more than 1 piece per step closer it ends up. This means that a stack not moving outward can travel no farther inward than 1 less than its size.
Reproduction tax:
If you increase the number of stacks you own, the resulting size of the newly created stack must be big enough to pay a reproduction tax equal to the number of stacks you have removed from the board (whether friendly or not). For each removed stack, you must subtract a piece from the newly created stack, and the gross size of the stack must be bigger than the number of stacks you have lost, so that its net size is at least 1. If white's reproduction tax is 2, moving a 0-stack three steps away from the center will only result in a 1-stack.
Splitting stacks:
Instead of moving a whole stack, you may move a proper part of a stack. Only the reproduction tax applies to the moving of proper stack parts. This means that a splitting move can get you places a whole stack move can't.
Splitting a stack can (and normally does) increase the number of stacks you own. When it does, a reproduction tax must be paid.
There is no free passing in Ashes. If you can move, you must. This ensures that stacks must eventually (if they are not captured before that) spend all their pieces moving "non-outward", and the reproduction tax will eventually be too high to enter a new stack on the board. The game is over as soon as one player has no stacks on the board and is unable to grow a new stack.
—description from the designer
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