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6.3
迷宮推理 (Labyrinthine Mystery) (2021)
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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-0 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

라비린틴 미스테리는 3~5인용 비동기 협동 게임이다. 선수들은 눈이 내리는 겨울밤에 그랜드마너스의 주인으로부터 초대를 받은 손님들이다. 손님들은 이날 밤 전에 서로 만난 적이 없지만, 한 가지 공통점이 있다. 그들은 모두 장원의 주인을 증오하는 그들만의 이유가 있고 그의 죽음에 대한 계획을 가지고 있다. 주인이 죽은 채 발견되었을 때, 모든 사람들은 공식적인 경찰 수사가 자신의 개인에게 돌아가는 것으로 끝날 수도 있다는 것을 깨닫고, 그들 사이에 숨겨진 살인범을 찾기 위한 증거를 수집함으로써 그것을 해결하기로 결심한다.

선수들이 살인범의 실체를 폭로하고 그가 사용한 속임수와 무기를 시간 제약 안에서 공개할 수 있다면 승리하는 것이다. 반대로 죄가 있는 당사자가 모두를 속이고 들키지 않을 수 있다면 그 사람이 이기는 것이다.

각 턴마다, 플레이어는 조사, 고발, 또는 최종 고발을 선택할 수 있다. 모든 동작에는 플레이어가 제한된 시간 중 몇 분이 소요됩니다.

모든 시간이 소모되거나 살인범이 발각되면 게임은 끝난다.

출판사 블러브에 따르면, 이 버전은 새로운 살인 무기, 속임수, 시나리오의 변경 사항을 추가함으로써 오리지널 미스터리 홈스(2018)보다 개선되었다. 이전 게임의 피드백을 바탕으로 컴포넌트/박스 측면도 개선되었습니다.
迷宮推理 (Labyrinthine Mystery) is an asynchronous cooperative game for 3 to 5 players. Players are guests who have been invited by the owner of a grand manor on a snowy winter night. While the guests have never met each other before this night, they share one thing in common: they all have their own reasons for hating the owner of the manor and have designs on his death. When the owner turns up dead, everyone realizes that a formal police investigation might end of leading back to their own person…so they decide to resolve it among themselves by collecting evidence to find the murderer concealed amidst their numbers.

If the players can expose the true identity of the murderer and reveal the tricks and weapon he or she used within the time constraints, they win. Oppositely, if the guilty party is able to deceive everyone and go undetected, that person wins the game.

On each turn, a player can chose to either investigate, accuse, or make a final accusation. Every action costs minutes of the player's limited time.

The game ends when all the time is consumed or if the murderer is discovered.

According to the publisher blurb, this version improves on the original Mystery Homes (2018) by adding new murder weapons, tricks, and changes to the scenario. Aspects of the components/box have also been improved based on feedback from the previous game.

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