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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
-
연령
7+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Alain Brobecker, Rein Lambrichts
-
아티스트
-
인원
게임 소개
각 플레이어는 7개의 왕국 타일(모두 한쪽 면 테트로미노)을 가지고 있으며, 각각의 왕국 타일에는 성과 구멍이 있다.
판자 옆에는 용타일 5개가 배치되어 있고 판자 위에는 용알 8개가 흩어져 있다.
플레이어들은 한 개의 킹덤 타일을 빈 코너 위에 놓거나 같은 색의 킹덤 타일에 인접한 보드에 번갈아 배치한다. 플레이어가 자신의 왕국 타일을 용의 알을 둘러싸고 있는 방식으로 놓으면 드래곤 타일을 불러와서 이미 배치된 왕국 타일 위에 드래곤 타일을 올려놓는다.
모든 왕국 타일을 재생하거나 보드에 더 이상 배치할 수 없을 때, 우리는 포인트를 셉니다: 색깔로 보이는 정사각형은 주인에게 1점을, 성은 1점을 더 셉니다. 드래곤 타일 아래에 있는 정사각형은 점을 전혀 세지 않습니다.
10분에서 20분 정도의 짧은 게임은 조합적이고 기하학적인 사고를 필요로 합니다.
판자 옆에는 용타일 5개가 배치되어 있고 판자 위에는 용알 8개가 흩어져 있다.
플레이어들은 한 개의 킹덤 타일을 빈 코너 위에 놓거나 같은 색의 킹덤 타일에 인접한 보드에 번갈아 배치한다. 플레이어가 자신의 왕국 타일을 용의 알을 둘러싸고 있는 방식으로 놓으면 드래곤 타일을 불러와서 이미 배치된 왕국 타일 위에 드래곤 타일을 올려놓는다.
모든 왕국 타일을 재생하거나 보드에 더 이상 배치할 수 없을 때, 우리는 포인트를 셉니다: 색깔로 보이는 정사각형은 주인에게 1점을, 성은 1점을 더 셉니다. 드래곤 타일 아래에 있는 정사각형은 점을 전혀 세지 않습니다.
10분에서 20분 정도의 짧은 게임은 조합적이고 기하학적인 사고를 필요로 합니다.
Each player has 7 kingdom tiles (all one sided tetrominoes) in his colour (light or dark green), each containing a castle and a hole.
5 dragon tiles (pentominoes) are placed alongside the board and 8 dragon eggs are scattered on the board.
Players take turn placing one kingdom tile on the board, either placed over a vacant corner or adjacent to an already placed kingdom tile of the same color. If a player places its kingdom tile in such a way that the hole in it surrounds a dragon egg, then he summons a Dragon and places a Dragon tile (pentominoes) over the already placed kingdom tiles, the aim being to burn opponent's kingdom, ie place it over the opponent's squares.
When all kingdom tiles have been played or no more can be placed on the board, we count points: a visible square in a colour counts one point for its owner, a castle counts one point more. Squares that are below a dragon tile does not count points at all.
Short games, around 10-20 minutes, requiring combinatorial and geometrical thinking.
5 dragon tiles (pentominoes) are placed alongside the board and 8 dragon eggs are scattered on the board.
Players take turn placing one kingdom tile on the board, either placed over a vacant corner or adjacent to an already placed kingdom tile of the same color. If a player places its kingdom tile in such a way that the hole in it surrounds a dragon egg, then he summons a Dragon and places a Dragon tile (pentominoes) over the already placed kingdom tiles, the aim being to burn opponent's kingdom, ie place it over the opponent's squares.
When all kingdom tiles have been played or no more can be placed on the board, we count points: a visible square in a colour counts one point for its owner, a castle counts one point more. Squares that are below a dragon tile does not count points at all.
Short games, around 10-20 minutes, requiring combinatorial and geometrical thinking.
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