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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
Puppet Masters는 플레이어들이 27명의 마스터들 중에서 선택하는 게임으로, 각각 다른 양의 건강이나 마법 능력을 가지고 있으며 각각 특별한 능력을 가지고 있어 특정 스타일의 플레이를 장려한다. 그런 다음 언데드에서 천사, 스팀펑크까지 18개의 다른 파벌에서 각각 2개의 데크를 집는다. 모든 플레이어가 선택한 덱은 단일 무승부 더미로 섞여서 미니언인 퍼펫을 경기장으로 끌어들인다. 이 아이템들은 플레이어가 구매하여 사용하거나 돈을 위해 사냥할 수 있으며, 이 돈은 파괴의 마법이나 퍼펫을 버프하는 아이템에 사용될 수 있다. 유연하고 중독성이 있으며 배우기 쉽지만 숙달하기 어려운 게임으로 모든 포맷 또는 2v2 포맷에 최대 4명의 플레이어까지 무료로 사용할 수 있다.
한 번의 무승부 더미는 모든 플레이어가 게임의 모든 것에 접근할 수 있도록 보장한다. 게임에서 당신의 전략에 직접적으로 반하는 것이 있다면, 당신은 그것을 구매하여 상대가 그것을 사용할 수 없도록 하거나 그들이 그것을 얻기 전에 파괴할 수 있다. 플레이어는 경기장에서 서로 공격하거나 퍼펫을 공격할 수 있습니다. Masters와 Puppets 게임에서의 엄청난 양의 조합과 값싼 인형들을 많이 얻거나 아주 강한 인형들을 하나 또는 두 개만 사서 많은 아이템을 주거나 그 사이의 어떤 것이든 주는 다른 전략 때문에 이 게임의 재생 가치는 매우 높다.
각 턴에는 4개의 단계가 있으며, 이때 플레이어는 다양한 동작을 수행할 수 있다. 회복 단계에서 플레이어는 금을 받고 퍼펫의 에너지를 보충하며, 유지보수 단계에서는 다음 전투를 위한 아이템과 주문을 교대로 구매할 수 있다. 소유 단계에서 플레이어는 자신의 마스터 캐릭터의 스트링(Puppets를 제어하기 위해 전투 내내 이동하는 한정된 자원)을 사용하여 제어하기 위해 Puppets에 입찰하며, Puppets에 가장 높은 입찰가를 기록한 플레이어는 Puppets를 자신의 것으로 얻게 된다. 그리고 마지막으로, 액션 단계에서는 플레이어가 주문과 퍼펫을 사용하여 서로를 공격합니다. 할 일만 있으면 라운드마다 플레이어 턴이 무한하다. 대신, 이것은 작업을 수행하기 위한 돈/끈/강아지 힘에 의해 제한됩니다.
게임은 한 명의 선수/팀만 남았을 때 끝납니다.
우승자는 필드에 남아 있는 마지막 선수/팀입니다. 안타가 0점으로 줄어들면 해당 선수는 아웃된다.
한 번의 무승부 더미는 모든 플레이어가 게임의 모든 것에 접근할 수 있도록 보장한다. 게임에서 당신의 전략에 직접적으로 반하는 것이 있다면, 당신은 그것을 구매하여 상대가 그것을 사용할 수 없도록 하거나 그들이 그것을 얻기 전에 파괴할 수 있다. 플레이어는 경기장에서 서로 공격하거나 퍼펫을 공격할 수 있습니다. Masters와 Puppets 게임에서의 엄청난 양의 조합과 값싼 인형들을 많이 얻거나 아주 강한 인형들을 하나 또는 두 개만 사서 많은 아이템을 주거나 그 사이의 어떤 것이든 주는 다른 전략 때문에 이 게임의 재생 가치는 매우 높다.
각 턴에는 4개의 단계가 있으며, 이때 플레이어는 다양한 동작을 수행할 수 있다. 회복 단계에서 플레이어는 금을 받고 퍼펫의 에너지를 보충하며, 유지보수 단계에서는 다음 전투를 위한 아이템과 주문을 교대로 구매할 수 있다. 소유 단계에서 플레이어는 자신의 마스터 캐릭터의 스트링(Puppets를 제어하기 위해 전투 내내 이동하는 한정된 자원)을 사용하여 제어하기 위해 Puppets에 입찰하며, Puppets에 가장 높은 입찰가를 기록한 플레이어는 Puppets를 자신의 것으로 얻게 된다. 그리고 마지막으로, 액션 단계에서는 플레이어가 주문과 퍼펫을 사용하여 서로를 공격합니다. 할 일만 있으면 라운드마다 플레이어 턴이 무한하다. 대신, 이것은 작업을 수행하기 위한 돈/끈/강아지 힘에 의해 제한됩니다.
게임은 한 명의 선수/팀만 남았을 때 끝납니다.
우승자는 필드에 남아 있는 마지막 선수/팀입니다. 안타가 0점으로 줄어들면 해당 선수는 아웃된다.
Puppet Masters is a game where players choose from 27 Masters, powerful characters with differing amounts of health or magical prowess, each with special abilities encouraging a certain style of play. Then the players each pick up to two decks from the 18 different factions ranging from undead to angels to steampunk. All chosen decks by all players are shuffled together into a single draw pile, from which the minions, Puppets, are drawn into the arena. These can be bought and used by the players or hunted for money, money which can be spent on spells of destruction or items to buff Puppets. It is a flexible game, addictive, easy to learn but hard to master and fits up to 4 players in free for all or 2v2 formats.
The single draw pile is to guarantee all players have access to all things in the game. If there is something directly counter to your strategy in the game in play, you can either buy it up so your opponent can’t use it or destroy it before they get it. Players can attack each other, each other’s Puppets, or the Puppets in the arena. The replay value of this game is very high due to the massive amount of combinations in the game of Masters and Puppets, plus the different strategies of gaining many cheap puppets or getting just one or two very strong ones and giving them a lot of items, or anything in between.
There are four phases of each turn, during which Players can perform different actions. In the recovery phase players receive gold and replenish their Puppets' energy, and the maintenance phase they can take turns buying items and spells for the upcoming battle. In the possession phase, players bid on Puppets to control using their Master character's strings (a finite resource moved around throughout the battle to control Puppets), the player with the highest bid on a Puppet gets it as their own. Then, finally, the action phase, where players use spells and Puppets to attack each other. Player turns in each round are infinite as long as you have things to do. This is limited instead by money/strings/Puppet strength to perform actions.
The game ends when there is only one player/team left in the game.
The winner is the last Player/Team remaining on the field. If a player is reduced to 0 hit points, they are out of the game.
The single draw pile is to guarantee all players have access to all things in the game. If there is something directly counter to your strategy in the game in play, you can either buy it up so your opponent can’t use it or destroy it before they get it. Players can attack each other, each other’s Puppets, or the Puppets in the arena. The replay value of this game is very high due to the massive amount of combinations in the game of Masters and Puppets, plus the different strategies of gaining many cheap puppets or getting just one or two very strong ones and giving them a lot of items, or anything in between.
There are four phases of each turn, during which Players can perform different actions. In the recovery phase players receive gold and replenish their Puppets' energy, and the maintenance phase they can take turns buying items and spells for the upcoming battle. In the possession phase, players bid on Puppets to control using their Master character's strings (a finite resource moved around throughout the battle to control Puppets), the player with the highest bid on a Puppet gets it as their own. Then, finally, the action phase, where players use spells and Puppets to attack each other. Player turns in each round are infinite as long as you have things to do. This is limited instead by money/strings/Puppet strength to perform actions.
The game ends when there is only one player/team left in the game.
The winner is the last Player/Team remaining on the field. If a player is reduced to 0 hit points, they are out of the game.