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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Christophe W. Roth
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아티스트
Christophe W. Roth
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인원
게임 소개
육각형 보드(인쇄 및 조립을 위한 보드 및 폰)를 차례로 ‘를 기준으로 동시 회전하는 두 플레이어를 위한 하이브리드 보드/앱 전술 공중 전투 게임입니다. 이 앱을 사용하면 화면을 간단히 탭하여 다음 기동/액션을 선택할 수 있습니다. 주어진 턴에 사용할 수 있는 이동 옵션은 이전에 수행한 기동을 기반으로 하며, 이 기동은 기회를 열거나 닫습니다. 이 앱에는 게임 매뉴얼, 시나리오, 인쇄 및 모양을 만들 PDF 문서에 대한 링크, 다양한 조작 및 동작을 선택하고 표시하는 데 사용되는 사용자 인터페이스가 포함되어 있습니다.
각 항공기 유형은 역동성의 법칙(공식 턴차트)에 기초한 특정 비행 모델을 가지고 있어 게임 보드에서 현실적인 방식으로 비행할 수 있다. 공격 행동의 해결은 성공을 결정할 때 비행기의 위치/자세와 회피 기동을 고려한다.
각 게임 턴은 8초의 비행시간을 나타내며, 임멜만, 스플릿 S, 하이요요, 배럴 롤 등 복잡한 기동을 순차적으로 수행할 수 있다.
이 게임은 공대공 및 공대공 목표를 포함한 20개의 시나리오(1~9대의 항공기 포함), 5개의 항공기 유형(전투기, 요격기, 지상 공격, 폭격기, 수송기) 및 11개의 무기/액션 유형(대포, 미사일, 폭탄, 대응 조치 등)을 특징으로 한다. 각 시나리오는 각 팀이 획득할 수 있는 다수의 포인트를 제공하며, 가장 많은 포인트를 획득한 팀이 배틀에서 승리한다.
각 항공기 유형은 역동성의 법칙(공식 턴차트)에 기초한 특정 비행 모델을 가지고 있어 게임 보드에서 현실적인 방식으로 비행할 수 있다. 공격 행동의 해결은 성공을 결정할 때 비행기의 위치/자세와 회피 기동을 고려한다.
각 게임 턴은 8초의 비행시간을 나타내며, 임멜만, 스플릿 S, 하이요요, 배럴 롤 등 복잡한 기동을 순차적으로 수행할 수 있다.
이 게임은 공대공 및 공대공 목표를 포함한 20개의 시나리오(1~9대의 항공기 포함), 5개의 항공기 유형(전투기, 요격기, 지상 공격, 폭격기, 수송기) 및 11개의 무기/액션 유형(대포, 미사일, 폭탄, 대응 조치 등)을 특징으로 한다. 각 시나리오는 각 팀이 획득할 수 있는 다수의 포인트를 제공하며, 가장 많은 포인트를 획득한 팀이 배틀에서 승리한다.
A hybrid board/app tactical air combat game for two players that runs on a ‘simultaneous turn by turn’ basis over a board of hexagons (board and pawns to print and assemble yourself). The app allows you to choose your next manoeuvre/action with a simple tap on the screen. The movement options available for a given turn are based on the manoeuvre that has been performed previously, which opens or closes opportunities. The app contains the game manual, the scenarios, a link to the pdf document to print and shape and the user interface used to select and present the different manoeuvres and actions.
Each aircraft type has a specific flight model based on the laws of dynamics (official turn charts) that allows them to fly on the game board in a realistic way. The resolution of offensive actions takes into account the position/attitude of the planes and evasive manoeuvres in determining success.
Each game turn represents 8 seconds of flight time, which allows complex manoeuvres such as Immelmann, Split S, High yo-yo or Barrel roll to be performed in sequence.
The game features 20 scenarios (involving 1 to 9 aircraft) that include air-to-air and/or air-to-ground objectives, 5 aircraft types (fighter, interceptor, ground attack, bomber, transport) and 11 weapon/action types (cannon, missiles, bombs, countermeasures,...). Each scenario offers a number of points to be won by each team, the one that has won the most points wins the battle.
Each aircraft type has a specific flight model based on the laws of dynamics (official turn charts) that allows them to fly on the game board in a realistic way. The resolution of offensive actions takes into account the position/attitude of the planes and evasive manoeuvres in determining success.
Each game turn represents 8 seconds of flight time, which allows complex manoeuvres such as Immelmann, Split S, High yo-yo or Barrel roll to be performed in sequence.
The game features 20 scenarios (involving 1 to 9 aircraft) that include air-to-air and/or air-to-ground objectives, 5 aircraft types (fighter, interceptor, ground attack, bomber, transport) and 11 weapon/action types (cannon, missiles, bombs, countermeasures,...). Each scenario offers a number of points to be won by each team, the one that has won the most points wins the battle.
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