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BGG랭킹
BGG전체 : 2444
STRATEGY : 1146
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.37 / 5
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디자이너
John D. Clair
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아티스트
Kwanchai Moriya
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인원
게임 소개
당신은 그 영향력이 최고조에 달했을 때 위대한 문명을 이끌지만, 당신은 그것을 붕괴로부터 구할 수 있습니까? 엠파이어 엔드에서는 2-4명의 플레이어가 재난을 막기 위해 경쟁합니다. 엠파이어의 엔드는 엔진 구축, 장기 계획 및 전략적 깊이와 직관적이고 우아한 역입찰 메커니즘을 결합한다. 빠른 템포와 풍부한 긴장감, 승리를 향한 여러 도전적인 길을 가진 경기가 결과다.
플레이어들은 그 힘의 절정에 있는 문명으로부터 시작한다. 플레이는 게임을 진행함에 따라 다양한 단계를 거칩니다. 재난 단계에서 플레이어는 기근, 홍수 또는 야만인과 같은 공통된 위협에 직면한다. 입찰을 끝낸 플레이어는 그들의 영토 중 하나를 황폐화시키는 재앙을 감수해야 한다.
제국에 닥칠 재앙이 있을 때마다, 그 나라 사람들은 지혜와 회복력을 키운다. 현대의 고전 게임 No Thanks의 스타일에서, 모든 플레이어의 자원 입찰은 궁극적으로 재난 카드를 가져가는 플레이어의 손에 들어가게 될 것이다. 그 플레이어는 또한 어려운 시대에 적응할 수 있는 제국의 능력을 반영하는 새로운 능력, 혁신을 얻는다.
매 턴마다 플레이어는 자신이 재난을 직면할지 아니면 다른 유형의 단계에 직면할지를 지시하는 진행 트랙을 따라 이동한다. 플레이어는 생산 단계에서 새로운 자원을 얻고, 산업 단계에서 잃어버린 영토를 재건하며, 군사 단계에서 서로 도전할 수 있습니다. 진행 트랙이 끝나면 게임이 종료되고 승리자는 승점이 가장 많은 문명인이다. 온전한 영토는 점수에 기여하지만, 혁신과 군사적 성공은 승리를 위한 대안적인 방법을 제공할 수 있다.
플레이어들은 그 힘의 절정에 있는 문명으로부터 시작한다. 플레이는 게임을 진행함에 따라 다양한 단계를 거칩니다. 재난 단계에서 플레이어는 기근, 홍수 또는 야만인과 같은 공통된 위협에 직면한다. 입찰을 끝낸 플레이어는 그들의 영토 중 하나를 황폐화시키는 재앙을 감수해야 한다.
제국에 닥칠 재앙이 있을 때마다, 그 나라 사람들은 지혜와 회복력을 키운다. 현대의 고전 게임 No Thanks의 스타일에서, 모든 플레이어의 자원 입찰은 궁극적으로 재난 카드를 가져가는 플레이어의 손에 들어가게 될 것이다. 그 플레이어는 또한 어려운 시대에 적응할 수 있는 제국의 능력을 반영하는 새로운 능력, 혁신을 얻는다.
매 턴마다 플레이어는 자신이 재난을 직면할지 아니면 다른 유형의 단계에 직면할지를 지시하는 진행 트랙을 따라 이동한다. 플레이어는 생산 단계에서 새로운 자원을 얻고, 산업 단계에서 잃어버린 영토를 재건하며, 군사 단계에서 서로 도전할 수 있습니다. 진행 트랙이 끝나면 게임이 종료되고 승리자는 승점이 가장 많은 문명인이다. 온전한 영토는 점수에 기여하지만, 혁신과 군사적 성공은 승리를 위한 대안적인 방법을 제공할 수 있다.
You lead a grand civilization at the height of its influence, but can you save it from collapse? In Empire\'s End, 2-4 players compete to keep calamity at bay. Empire\'s End marries the intuitive and elegant mechanism of reverse-bidding with engine-building, long-term planning, and strategic depth. The result is a game with a quick tempo, abundant tension, and multiple challenging paths to victory.
Players begin with a civilization at the height of its power. Play proceeds through a series of phases, varying as you progress through the game. During the Disaster phase, players face a common threat such as famine, a flood, or barbarians. The player who ends the bidding must take the disaster, which devastates one of their territories.
With each disaster that befalls an empire, its people grow in wisdom and resilience. In the style of the modern classic game No Thanks, resources bid by all players will end up in the hands of the player who ultimately takes the disaster card. That player also gains a new ability, an innovation that reflects their empire\'s ability to adapt in the face of challenging times.
Each turn, players move along a progress track that dictates whether they will face a disaster or another type of phase. Players can gain new resources during Production phases, rebuild lost territories during Industry phases, and challenge one another during Military phases. At the end of the progress track, the game is concluded and the winner is the civilization with the greatest number of victory points. Intact territories contribute points, but innovations and military successes can provide alternative ways to win.
Players begin with a civilization at the height of its power. Play proceeds through a series of phases, varying as you progress through the game. During the Disaster phase, players face a common threat such as famine, a flood, or barbarians. The player who ends the bidding must take the disaster, which devastates one of their territories.
With each disaster that befalls an empire, its people grow in wisdom and resilience. In the style of the modern classic game No Thanks, resources bid by all players will end up in the hands of the player who ultimately takes the disaster card. That player also gains a new ability, an innovation that reflects their empire\'s ability to adapt in the face of challenging times.
Each turn, players move along a progress track that dictates whether they will face a disaster or another type of phase. Players can gain new resources during Production phases, rebuild lost territories during Industry phases, and challenge one another during Military phases. At the end of the progress track, the game is concluded and the winner is the civilization with the greatest number of victory points. Intact territories contribute points, but innovations and military successes can provide alternative ways to win.
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