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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Elam Blackwell, Joe Blanchard, Joe Blanchard, Adam Downing, Harry Echtman
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아티스트
Samara Malik, Roxanne Panas
-
인원
게임 소개
솔의 파벌에서 인류는 1927년 메가코어의 CEO인 마크 메가코어가 이끄는 초기 우주 시대를 시작했다. 이후 몇 년 동안, 파벌들은 태양계의 여러 지역에서 세력을 키워나갔고, 마크 메가코어가 은퇴를 선언할 때까지 긴장되었지만 안정적인 현상 유지를 확립했다. 이제, 이 거대한 억만장자의 전 재산이 위태로워졌고, 솔의 모든 사람들은 그것을 얻기 위해 경쟁하고 있다. 당신은 이 8개의 파벌 중 하나를 장악하고 그들을 승리로 이끌기 위해 최선을 다할 것입니다. 여러분이 선택하는 길은 여러분에게 달려 있고 상상할 수 없는 부를 초래할 수 있습니다.
하지만 모든 것들이 그렇듯이, 당신의 임무를 완수하는 것은 말보다 쉽다. 메가코어를 감동시키려면, 당신의 배는 보드에 에너지를 소비하여 행성에서 행성으로 이동해야 합니다. 그러나 한 부문으로 이동하는 데는 이미 해당 부문에 있는 양과 동일한 에너지 비용이 들며, 여기에 하나를 더하면 된다. 에너지 비용이 기하급수적이기 때문에 보드가 빠르게 잠깁니다. 그리고 당신의 우주선은 오직 한 행성에서만 충전할 수 있다: 수성. 그래서 여러분은 해왕성까지 여행을 해야 할지도 모르지만, 여러분은 또한 그것을 돌아올 수 있는지 확인할 필요가 있습니다.
각 플레이어는 턴당 하나의 동작과 동작만 받습니다. 화성을 이용해 우주선을 업그레이드하고 금성에서 탐험가를 구하고 토성에서 비밀 목표물을 찾는 등의 활동을 합니다. 그러나 많은 행동은 소행성에서만 채굴할 수 있는 자원을 소모한다. 각 라운드마다, 제한된 양의 소행성들이 보드에 놓여집니다. 경쟁사보다 먼저 경쟁사에 도달하는 것이 중요합니다. 선수가 동작이나 행동을 취할 수 없을 때, 그들은 통과해야 한다. 모든 플레이어가 통과하면 보드는 에너지를 제거하고 행성과 자원을 향한 경주가 다시 시작됩니다.
3라운드가 끝나면 게임이 종료되고 기계 업그레이드, 탐사된 외계 행성, 비밀 목표, 자원 등에서 승리 포인트를 합산합니다. 이것을 알고 있다면, 당신은 계획을 세우고 그것을 고수하고 싶을 것이다. 하지만 여러분이 전략을 파악했다고 생각할 때, 많은 것들이 여러분의 앞길을 가로막거나 결승선을 통과하는 데 도움이 될 수도 있습니다.
게임 플레이의 하이라이트.
-별의 사건: 매 라운드마다 플레이어는 게임을 바꾸는 두 가지 옵션 사이에서 투표할 수 있으며, 각 옵션은 새로운 방식으로 게임을 중단합니다. 선호하는 이벤트를 선택했는지 확인하십시오. 그렇지 않으면 이벤트가 실행될 때 뒤처질 수 있습니다.
-궤도 행성: 게임 내내, 행성들은 우리 태양계의 행성들의 실제 움직임을 모방하면서 궤도를 돌 것이다. 플레이어는 잘 계획된 새총 기술을 수행하기 위해 새총을 사용할 수 있습니다.
-분해 능력 및 기계: 각 파벌은 게임과 상호작용하는 방식을 바꾸는 특별한 능력과 기계를 가지고 있다. 잘 사용될 때, 당신의 파벌 능력과 기계는 당신에게 매우 필요한 힘을 줄 수 있다.
하지만 모든 것들이 그렇듯이, 당신의 임무를 완수하는 것은 말보다 쉽다. 메가코어를 감동시키려면, 당신의 배는 보드에 에너지를 소비하여 행성에서 행성으로 이동해야 합니다. 그러나 한 부문으로 이동하는 데는 이미 해당 부문에 있는 양과 동일한 에너지 비용이 들며, 여기에 하나를 더하면 된다. 에너지 비용이 기하급수적이기 때문에 보드가 빠르게 잠깁니다. 그리고 당신의 우주선은 오직 한 행성에서만 충전할 수 있다: 수성. 그래서 여러분은 해왕성까지 여행을 해야 할지도 모르지만, 여러분은 또한 그것을 돌아올 수 있는지 확인할 필요가 있습니다.
각 플레이어는 턴당 하나의 동작과 동작만 받습니다. 화성을 이용해 우주선을 업그레이드하고 금성에서 탐험가를 구하고 토성에서 비밀 목표물을 찾는 등의 활동을 합니다. 그러나 많은 행동은 소행성에서만 채굴할 수 있는 자원을 소모한다. 각 라운드마다, 제한된 양의 소행성들이 보드에 놓여집니다. 경쟁사보다 먼저 경쟁사에 도달하는 것이 중요합니다. 선수가 동작이나 행동을 취할 수 없을 때, 그들은 통과해야 한다. 모든 플레이어가 통과하면 보드는 에너지를 제거하고 행성과 자원을 향한 경주가 다시 시작됩니다.
3라운드가 끝나면 게임이 종료되고 기계 업그레이드, 탐사된 외계 행성, 비밀 목표, 자원 등에서 승리 포인트를 합산합니다. 이것을 알고 있다면, 당신은 계획을 세우고 그것을 고수하고 싶을 것이다. 하지만 여러분이 전략을 파악했다고 생각할 때, 많은 것들이 여러분의 앞길을 가로막거나 결승선을 통과하는 데 도움이 될 수도 있습니다.
게임 플레이의 하이라이트.
-별의 사건: 매 라운드마다 플레이어는 게임을 바꾸는 두 가지 옵션 사이에서 투표할 수 있으며, 각 옵션은 새로운 방식으로 게임을 중단합니다. 선호하는 이벤트를 선택했는지 확인하십시오. 그렇지 않으면 이벤트가 실행될 때 뒤처질 수 있습니다.
-궤도 행성: 게임 내내, 행성들은 우리 태양계의 행성들의 실제 움직임을 모방하면서 궤도를 돌 것이다. 플레이어는 잘 계획된 새총 기술을 수행하기 위해 새총을 사용할 수 있습니다.
-분해 능력 및 기계: 각 파벌은 게임과 상호작용하는 방식을 바꾸는 특별한 능력과 기계를 가지고 있다. 잘 사용될 때, 당신의 파벌 능력과 기계는 당신에게 매우 필요한 힘을 줄 수 있다.
In Factions of Sol, humanity launched an early space-age in 1927, spearheaded by Mark Megacore, CEO of MegaCore Inc. In the years following, factions grew their power in various regions of the solar system, establishing a tense but stable status quo–until Mark Megacore announced his retirement. Now, the mega-billionaire’s entire fortune is at stake, and everyone in Sol is racing to earn it. You will take command of one of these 8 factions and do your best to bring them to victory. The path you choose is up to you–and could lead to unimaginable riches.
But like all things, accomplishing your mission is easier said than done. To impress Megacore, your ship must travel from planet to planet by spending energy onto the board. But moving into a sector costs energy equal to the amount already in the sector, plus one. Because the energy cost is exponential, the board locks down fast. And your ship can only recharge on one planet: Mercury. So while you may need to travel all the way to Neptune, you also need to make sure you can make it back.
Each player only gets one movement and action per turn. Actions include using Mars to upgrade your ship, obtaining explorers at Venus, picking up secret objectives at Saturn, and more. But many actions cost resources, which can only be mined from asteroids. Each round, a limited amount of asteroids are placed on the board. Getting to them before your competitors is key. When a player can’t take a movement or an action, they must pass. When all players pass, the board is cleared of energy and the race to planets and resources begins again.
At the end of the third round, the game ends and you total up your victory points from machine upgrades, explored exoplanets, secret objectives, and resources. Knowing this, you may want to come up with a plan and stick to it. But just when you think you have your strategy figured out, a number of things might stand in your way– or help you cross the finish line.
Gameplay highights.
-Stellar events: Each round, players can vote between two game-changing options, each of which break the game in a new way. Make sure your favored event is chosen, or you may be left behind when it takes effect.
-Orbiting planets: Throughout the game, the planets will orbit, mimicking the actual movement of planets in our solar system. Players can use them to perform well-planned slingshot maneuvers.
-Faction abilities and machines: Each faction has a special ability and machine that changes the way they interact with the game. When used well, your faction ability and machine can give you a much-needed boost.
But like all things, accomplishing your mission is easier said than done. To impress Megacore, your ship must travel from planet to planet by spending energy onto the board. But moving into a sector costs energy equal to the amount already in the sector, plus one. Because the energy cost is exponential, the board locks down fast. And your ship can only recharge on one planet: Mercury. So while you may need to travel all the way to Neptune, you also need to make sure you can make it back.
Each player only gets one movement and action per turn. Actions include using Mars to upgrade your ship, obtaining explorers at Venus, picking up secret objectives at Saturn, and more. But many actions cost resources, which can only be mined from asteroids. Each round, a limited amount of asteroids are placed on the board. Getting to them before your competitors is key. When a player can’t take a movement or an action, they must pass. When all players pass, the board is cleared of energy and the race to planets and resources begins again.
At the end of the third round, the game ends and you total up your victory points from machine upgrades, explored exoplanets, secret objectives, and resources. Knowing this, you may want to come up with a plan and stick to it. But just when you think you have your strategy figured out, a number of things might stand in your way– or help you cross the finish line.
Gameplay highights.
-Stellar events: Each round, players can vote between two game-changing options, each of which break the game in a new way. Make sure your favored event is chosen, or you may be left behind when it takes effect.
-Orbiting planets: Throughout the game, the planets will orbit, mimicking the actual movement of planets in our solar system. Players can use them to perform well-planned slingshot maneuvers.
-Faction abilities and machines: Each faction has a special ability and machine that changes the way they interact with the game. When used well, your faction ability and machine can give you a much-needed boost.
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