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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Luis Bolaños Mures
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아티스트
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인원
게임 소개
페트리피는 블루와 오렌지 두 플레이어를 위한 유한 영역 게임이다. 처음에는 비어있는 사각형 격자(보드)의 공간(사각형)에서 플레이된다. 권장되는 보드 크기는 6x6과 10x10 정사각형 사이입니다.
두 플레이어 모두 자신의 색상을 가진 충분한 수의 디스크와 충분한 수의 중립 블록에 액세스할 수 있어야 합니다.
정의
그룹은 자신의 색을 가진 수직으로 인접한 디스크 사이의 일련의 단계를 통해 접근할 수 있는 다른 모든 같은 색의 디스크와 함께 디스크이다.
비슷하게, 패치는 블록이 차지하지 않는 정사각형이다. 패치에는 빈 사각형뿐만 아니라 그룹 수도 포함될 수 있습니다.
그룹 또는 패치의 크기는 그룹 또는 패치의 범위에 있는 사각형 수입니다.
마운드는 보드의 2x2 면적을 차지하는 4개의 블록의 집합입니다.
바리케이드는 세 개의 인접한 블록들의 직선 대각선의 집합이다.
언덕과 바리케이드는 불법적인 대형이다. 이를 식별하기 위해 보드의 가장자리는 블록의 선으로 계산됩니다. 즉, 실제 판은 변이 두 칸 더 긴 가상 판의 중간 부분으로 간주되며, 이 큰 판의 모든 모서리 정사각형은 블록에 의해 점유되는 것으로 간주된다.
재생
블루가 먼저 재생된 후 교대로 회전합니다. 가능하면 다음과 같은 보드 플레이 중 하나를 정확하게 만듭니다.
빈 사각형 위에 색상의 디스크를 놓습니다.
블록이나 적 디스크를 뛰어넘지 않고 직선 또는 대각선으로 원하는 수의 사각형을 적 디스크가 차지하는 사각형으로 이동합니다. 그런 다음 이 적 디스크를 제거하고 디스크를 이동한 사각형 위에 블록을 배치합니다. 언덕이나 바리케이드를 형성하지 마십시오. 디스크는 친숙한 디스크를 뛰어넘을 수 있습니다.
만약 당신의 차례에 이용할 수 있는 보드 플레이가 없다면, 당신은 합격해야 한다. 그렇지 않으면 통과할 수 없습니다.
두 선수가 연달아 패스하면 경기는 끝난다. 그런 다음, 보드의 각 패치에 대해 플레이어는 동일한 크기의 반대 색상 그룹 쌍을 제거할 수 있습니다. 패치에 가장 큰 그룹이 남아 있는 플레이어가 패치를 소유합니다. 빈 패치는 어느 플레이어도 소유하지 않습니다.
결과 위치에서 점수가 높은 플레이어가 승리합니다. 점수는 소유한 패치 크기의 합계입니다. 동점일 경우, 마지막 보드게임을 한 사람이 진다.
파이 규칙
파이 규칙은 게임을 공정하게 하기 위해 사용된다. 이것은 오렌지가 첫 번째 턴에서만 정기적으로 움직이는 대신 블루와 사이드를 교환할 수 있는 옵션을 갖게 된다는 것을 의미한다
두 플레이어 모두 자신의 색상을 가진 충분한 수의 디스크와 충분한 수의 중립 블록에 액세스할 수 있어야 합니다.
정의
그룹은 자신의 색을 가진 수직으로 인접한 디스크 사이의 일련의 단계를 통해 접근할 수 있는 다른 모든 같은 색의 디스크와 함께 디스크이다.
비슷하게, 패치는 블록이 차지하지 않는 정사각형이다. 패치에는 빈 사각형뿐만 아니라 그룹 수도 포함될 수 있습니다.
그룹 또는 패치의 크기는 그룹 또는 패치의 범위에 있는 사각형 수입니다.
마운드는 보드의 2x2 면적을 차지하는 4개의 블록의 집합입니다.
바리케이드는 세 개의 인접한 블록들의 직선 대각선의 집합이다.
언덕과 바리케이드는 불법적인 대형이다. 이를 식별하기 위해 보드의 가장자리는 블록의 선으로 계산됩니다. 즉, 실제 판은 변이 두 칸 더 긴 가상 판의 중간 부분으로 간주되며, 이 큰 판의 모든 모서리 정사각형은 블록에 의해 점유되는 것으로 간주된다.
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블루가 먼저 재생된 후 교대로 회전합니다. 가능하면 다음과 같은 보드 플레이 중 하나를 정확하게 만듭니다.
빈 사각형 위에 색상의 디스크를 놓습니다.
블록이나 적 디스크를 뛰어넘지 않고 직선 또는 대각선으로 원하는 수의 사각형을 적 디스크가 차지하는 사각형으로 이동합니다. 그런 다음 이 적 디스크를 제거하고 디스크를 이동한 사각형 위에 블록을 배치합니다. 언덕이나 바리케이드를 형성하지 마십시오. 디스크는 친숙한 디스크를 뛰어넘을 수 있습니다.
만약 당신의 차례에 이용할 수 있는 보드 플레이가 없다면, 당신은 합격해야 한다. 그렇지 않으면 통과할 수 없습니다.
두 선수가 연달아 패스하면 경기는 끝난다. 그런 다음, 보드의 각 패치에 대해 플레이어는 동일한 크기의 반대 색상 그룹 쌍을 제거할 수 있습니다. 패치에 가장 큰 그룹이 남아 있는 플레이어가 패치를 소유합니다. 빈 패치는 어느 플레이어도 소유하지 않습니다.
결과 위치에서 점수가 높은 플레이어가 승리합니다. 점수는 소유한 패치 크기의 합계입니다. 동점일 경우, 마지막 보드게임을 한 사람이 진다.
파이 규칙
파이 규칙은 게임을 공정하게 하기 위해 사용된다. 이것은 오렌지가 첫 번째 턴에서만 정기적으로 움직이는 대신 블루와 사이드를 교환할 수 있는 옵션을 갖게 된다는 것을 의미한다
Petrify is a finite territory game for two players: Blue and Orange. It is played on the spaces (squares) of an initially empty square grid (board). The recommended board sizes are between 6x6 and 10x10 squares.
Both players must have access to a sufficient number of disks of their own color and a sufficient number of neutral blocks.
Definitions
A group is a disk along with all other like-colored disks one could reach from it through a series of steps between orthogonally adjacent disks of its color.
Similarly, a patch is a square not occupied by a block along with all other such squares one could reach from it through a series of steps between orthogonally adjacent squares not occupied by blocks. Note a patch may contain any number of groups, as well as empty squares.
The size of a group or patch is the number of squares it spans.
A mound is a set of four blocks occupying a 2x2 area of the board.
A barricade is a set of three adjoining blocks in a straight diagonal line.
Mounds and barricades are illegal formations. For the purpose of spotting them, the edges of the board count as lines of blocks. In other words, the real board is considered to be the middle section of an imaginary board with sides two squares longer, and all edge squares on this larger board are considered to be occupied by blocks.
Play
Blue plays first, then turns alternate. On your turn, if possible, make exactly one of these board plays:
Place a disk of your color on an empty square.
Move a disk of your color any number of squares in a straight orthogonal or diagonal line, without jumping over any blocks or enemy disks, to a square occupied by an enemy disk. Then, remove this enemy disk and place a block on the square from which you just moved your disk, without forming a mound or a barricade. Note a disk can jump over friendly disks.
If you have no board plays available on your turn, you must pass. Passing is otherwise not allowed.
The game ends when both players pass in succession. Then, for each patch on the board, the players jointly remove pairs of opposite-colored groups of the same size from it until there are no more such pairs to remove. The player with the biggest group left over in a patch owns the patch. Empty patches are owned by neither player.
The player with the higher score in the resulting position wins. Your score is the sum of the sizes of the patches that you own. If there is a tie, whoever made the last board play loses.
Pie rule
The pie rule is used in order to make the game fair. This means Orange will have the option, on their first turn only, to swap sides with Blue instead of making a regular move.
Both players must have access to a sufficient number of disks of their own color and a sufficient number of neutral blocks.
Definitions
A group is a disk along with all other like-colored disks one could reach from it through a series of steps between orthogonally adjacent disks of its color.
Similarly, a patch is a square not occupied by a block along with all other such squares one could reach from it through a series of steps between orthogonally adjacent squares not occupied by blocks. Note a patch may contain any number of groups, as well as empty squares.
The size of a group or patch is the number of squares it spans.
A mound is a set of four blocks occupying a 2x2 area of the board.
A barricade is a set of three adjoining blocks in a straight diagonal line.
Mounds and barricades are illegal formations. For the purpose of spotting them, the edges of the board count as lines of blocks. In other words, the real board is considered to be the middle section of an imaginary board with sides two squares longer, and all edge squares on this larger board are considered to be occupied by blocks.
Play
Blue plays first, then turns alternate. On your turn, if possible, make exactly one of these board plays:
Place a disk of your color on an empty square.
Move a disk of your color any number of squares in a straight orthogonal or diagonal line, without jumping over any blocks or enemy disks, to a square occupied by an enemy disk. Then, remove this enemy disk and place a block on the square from which you just moved your disk, without forming a mound or a barricade. Note a disk can jump over friendly disks.
If you have no board plays available on your turn, you must pass. Passing is otherwise not allowed.
The game ends when both players pass in succession. Then, for each patch on the board, the players jointly remove pairs of opposite-colored groups of the same size from it until there are no more such pairs to remove. The player with the biggest group left over in a patch owns the patch. Empty patches are owned by neither player.
The player with the higher score in the resulting position wins. Your score is the sum of the sizes of the patches that you own. If there is a tie, whoever made the last board play loses.
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The pie rule is used in order to make the game fair. This means Orange will have the option, on their first turn only, to swap sides with Blue instead of making a regular move.
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