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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Novelty
-
아티스트
-
인원
게임 소개
순경은 추종자가 아니라 특수부대다.
각 플레이어는 게임이 시작될 때 자신의 스톡에 컨스터블 미플을 하나씩 추가한다.
순경은 이미 강도가 있는 도로에만 배치할 수 있다(표준 추종자든 마차든). 그 미플들은 도로에서 제거되어 주인에게 돌아옵니다. 그 도로에서 그 선수는 득점을 하지 않는다. 순경이 있는 도로가 강도가 있는 다른 길이의 도로와 연결되면, 그 추종자도 제거되고 점수가 매겨지지 않는다. 이것은 도로 위의 모든 건설업자들에게도 마찬가지이다. 경찰관이 있는 두 개의 도로 구간을 연결해도 아무 일도 일어나지 않습니다. 경기가 끝나면 두 선수 모두 만점을 받는다.
순경은 경기가 끝날 때까지 도로에 남아 있다.
순경은 탑의 영향을 받지 않는다.
경찰관은 용에게 잡아먹힐 수 있다. 용이 순경을 잡아먹으면, 용을 화산으로 돌려보내고 용의 현재 이동 단계를 종료한다(용은 상처를 핥기 위해 은신처로 물러났다). 순경은 플레이어 주식으로 반환되고 다시 플레이됩니다.
플레이어는 자신의 순경이 들어 있는 타일에 요정을 배치할 수 없습니다.
순경은 미행자가 아니므로 순경과 함께 길 위에 건설자를 배치할 수 없습니다.
\"가장 긴 도로\"를 결정할 때 순경이 있는 도로를 고려하지 않는다.
게임이 끝날 때 순경은 도로의 정상적인 값과 같은 VP 점수를 매긴다. 도로가 하나 이상의 도시(완결 여부에 관계없이)와 연결되면 플레이어는 해당 도시를 구성하는 각 타일에 대해 1점을 획득합니다. 도로가 회랑으로 연결되면 5점이 추가됩니다. (우물이 있는 타일은 세 개의 끝과 잠재적으로 더 많은 점을 만들기 때문에 이제 순경에게 매우 가치가 있습니다.).
순경이 있는 도로는 강도 대장의 가치를 고려하지 않습니다.
각 플레이어는 게임이 시작될 때 자신의 스톡에 컨스터블 미플을 하나씩 추가한다.
순경은 이미 강도가 있는 도로에만 배치할 수 있다(표준 추종자든 마차든). 그 미플들은 도로에서 제거되어 주인에게 돌아옵니다. 그 도로에서 그 선수는 득점을 하지 않는다. 순경이 있는 도로가 강도가 있는 다른 길이의 도로와 연결되면, 그 추종자도 제거되고 점수가 매겨지지 않는다. 이것은 도로 위의 모든 건설업자들에게도 마찬가지이다. 경찰관이 있는 두 개의 도로 구간을 연결해도 아무 일도 일어나지 않습니다. 경기가 끝나면 두 선수 모두 만점을 받는다.
순경은 경기가 끝날 때까지 도로에 남아 있다.
순경은 탑의 영향을 받지 않는다.
경찰관은 용에게 잡아먹힐 수 있다. 용이 순경을 잡아먹으면, 용을 화산으로 돌려보내고 용의 현재 이동 단계를 종료한다(용은 상처를 핥기 위해 은신처로 물러났다). 순경은 플레이어 주식으로 반환되고 다시 플레이됩니다.
플레이어는 자신의 순경이 들어 있는 타일에 요정을 배치할 수 없습니다.
순경은 미행자가 아니므로 순경과 함께 길 위에 건설자를 배치할 수 없습니다.
\"가장 긴 도로\"를 결정할 때 순경이 있는 도로를 고려하지 않는다.
게임이 끝날 때 순경은 도로의 정상적인 값과 같은 VP 점수를 매긴다. 도로가 하나 이상의 도시(완결 여부에 관계없이)와 연결되면 플레이어는 해당 도시를 구성하는 각 타일에 대해 1점을 획득합니다. 도로가 회랑으로 연결되면 5점이 추가됩니다. (우물이 있는 타일은 세 개의 끝과 잠재적으로 더 많은 점을 만들기 때문에 이제 순경에게 매우 가치가 있습니다.).
순경이 있는 도로는 강도 대장의 가치를 고려하지 않습니다.
The constable is not a follower, but a special unit.
Each player adds a single Constable meeple to their stock at the beginning of the game.
The constable can only be placed on a road that already has a robber (whether a standard follower or the wagon). That meeple is removed from the road and returned to the owner. No points are scored by that player for that road. Should a road with a constable connect with another length of road which has a robber, that follower is also removed, with no points being scored. This same is true for any builder on the road. Should two road sections with constables be joined, nothing happens. At the end of the game, both players receive the full points.
The constable remains on the road until the end of the game.
The constable is not affected by the tower (being a royal servant itself).
The constable can be eaten by the dragon. If the dragon consumes the constable, return the dragon to a volcanoe and end the current movement phase for the dragon (it has retired to its lair to licks its wounds). The constable is returned to the players stock and made be played again.
A player cannot place the faerie in a tile containing her/his constable.
As the constable is not a follower, you cannot place your builder on a road with your constable.
Roads completed with a constable on them are not considered when determining the \'longest road\'.
At the end of the game the constable scores VPs equal to the normal value of the road. If the road connects to one or more cities (complete or not) then the player scores one point for each tile that makes up that/those city(ies). If the road connects to a cloister, it scores an additional 5 points. (The tile with the well now becomes very valuable for the Constable, as it creates three endings and potentially more points).
Roads with a constable on them do not count for a point toward the value of the Robber Captain.
Each player adds a single Constable meeple to their stock at the beginning of the game.
The constable can only be placed on a road that already has a robber (whether a standard follower or the wagon). That meeple is removed from the road and returned to the owner. No points are scored by that player for that road. Should a road with a constable connect with another length of road which has a robber, that follower is also removed, with no points being scored. This same is true for any builder on the road. Should two road sections with constables be joined, nothing happens. At the end of the game, both players receive the full points.
The constable remains on the road until the end of the game.
The constable is not affected by the tower (being a royal servant itself).
The constable can be eaten by the dragon. If the dragon consumes the constable, return the dragon to a volcanoe and end the current movement phase for the dragon (it has retired to its lair to licks its wounds). The constable is returned to the players stock and made be played again.
A player cannot place the faerie in a tile containing her/his constable.
As the constable is not a follower, you cannot place your builder on a road with your constable.
Roads completed with a constable on them are not considered when determining the \'longest road\'.
At the end of the game the constable scores VPs equal to the normal value of the road. If the road connects to one or more cities (complete or not) then the player scores one point for each tile that makes up that/those city(ies). If the road connects to a cloister, it scores an additional 5 points. (The tile with the well now becomes very valuable for the Constable, as it creates three endings and potentially more points).
Roads with a constable on them do not count for a point toward the value of the Robber Captain.
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