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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    45-45 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.89 / 5

게임 소개

아쿠아리움은 다른 플레이어들이 당신이 살 수 있는 물고기와 당신이 지불해야 하는 가격을 바꾸기 위해 그들의 액션 카드를 사용할 수 있기 때문에 높은 상호작용을 제공한다.

각 플레이어는 9개의 액션 카드 세트와 15달러로 시작합니다. 갑판을 뒤섞은 뒤 3~4개의 인용구를 설치한다.먹이 주는 시간!카드들이 여러 지점에서 뒤섞여 갑판에 들어갔다. 턴에서 플레이어는 먼저 시장이 비어 있을 때(게임 시작 시처럼) 덱에서 카드를 꺼낸다. 그런 다음 플레이어는 시장에 있는 물고기 및 식물 카드를 보고 그것들을 통과할 것인지 아니면 사려고 시도할 것인지 결정한다. 만약 그가 통과한다면, 그는 은행에서 2달러를 가져다가 시장에 가장 높은 카드를 추가한다; 만약 그가 구매를 원한다면, 다른 모든 플레이어들은 시장에 나와 있는 것과 카드 가격에 영향을 미칠 수 있다.

먼저, 다른 플레이어들은 구매의 1단계에 사용할 5개의 액션 카드 중 하나를 선택한다. 이러한 카드들은 활동 중인 플레이어가 시장에서 카드를 추가, 제거, 교환하거나 카드 플레이어가 자신의 물고기 교환을 하도록 강제한다! (플레이어들은 또한 "패스"를 제외한 모든 액션 카드를 통과시킬 수 있다.) 둘째로, 서로 다른 플레이어들은 구매의 2단계에서 사용하기 위해 5개의 액션 카드 중 하나를 선택한다. 이 카드들은 시장 비용에서 1을 더하거나 빼거나, 시장 비용을 두 배 또는 반으로 줄인다. 후자의 경우, 카드 플레이어가 은행에 가는 대신 활동 중인 플레이어로부터 돈을 받습니다.

일단 상품과 비용이 정해지면, 활동적인 플레이어는 제공되는 모든 물고기와 식물들을 사거나 그들 중 아무것도 사지 않기로 선택한다. 비용은 카드 값의 합계와 같으며 수정 사항을 더하거나 뺀 다음 필요에 따라 두 배 또는 두 배입니다. 구입한 모든 카드는 플레이어의 개인 수족관에 들어갑니다. 만약 한 선수가 두 마리의 같은 물고기를 가지고 있다면, 그는 그들을 별도의 번식 수조로 옮길 수 있고, 그곳에서 그들은 한 바퀴 돌 때마다 1-3개의 동전을 얻을 수 있다.

매번 "먹이 주는 시간!카드를 공개하면, 플레이어들은 무작위로 하나의 & 음식 비용&카드를 공개하고, 수족관에 있는 물고기와 식물에 있는 별들의 숫자에 해당하는 돈을 지불한다. 먹이를 주지 않은 물고기는 굶어 하늘에 있는 큰 변기로 떠내려간다. 수족관에 있는 각각의 식물들은 음식 비용을 한 개씩 줄여줍니다.

결승전 후 "먹이 주는 시간!플레이어들은 자신의 물고기 위에 별을 세고, 같은 크기의 물고기, 같은 색의 물고기, 다른 종류의 식물을 모두 모아서 보너스를 받는다. 가장 많은 별을 가진 선수가 이깁니다.

여기, 비린, 비린, 비린...
Aquarium offers high player interaction as the other players can – and will – use their action cards to alter the available fish that you can buy and the price that you have to pay for them.

Each player starts with a set of nine action cards and $15. The deck is shuffled, then set up with three or four "Feeding time!" cards shuffled into the deck at various points. On a turn, a player first turns up a card from the deck if the market is empty (as it is as the start of the game). Then the player looks at the fish and plant cards in the market and decides whether to pass or try to buy them. If he passes, he takes $2 from the bank and adds the top card to the market; if he wants to buy, all other players get to influence what's on the market and what the cards cost.

First, each other player chooses one of their five action cards for use in phase 1 of a buy. These cards force the active player to add, remove or swap a card from the market or simply allow the card player to make a fish swap of his own! (Players can also pass, with all action cards but the "pass" being set aside.) Second, each other player chooses one of their five action cards for use in phase 2 of a buy. These cards add or subtract 1 from the cost of the market, or double or halve the cost of the market. In the latter case, the player of the card receives money from the active player instead of those coins going to the bank.

Once the goods and the cost are set, the active player chooses to buy all the fish and plants on offer or none of them. The cost is equal to the sum of the card values, plus or minus any modifications, then doubled or halved as appropriate. All purchased cards go into a player's personal aquarium. If a player has two identical fish, he can move them to a separate breeding tank where they will earn him 1-3 coins each turn.

Each time a "Feeding time!" card is revealed, players reveal one "food cost" card at random, then pay money equal to that cost times the number of stars on fish and plants in their aquariums. Any fish not fed starve and float away to the big toilet bowl in the sky. Each plant in an aquarium reduces the food cost by one.

After the final "Feeding time!", players count the stars on their non-breeding fish, then receive bonuses for collecting all colored fish of the same size, all three sizes of fish of the same color and different varieties of plants. The player with the most stars wins.

Here, fishy, fishy, fishy...

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