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BGG랭킹
BGG전체 : 13246
ABSTRACTS : 510
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Andreas Kuhnekath
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아티스트
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인원
게임 소개
Wald Meister에서는 자신의 목적에 맞게 숲의 모양을 만들고자 합니다.
각 플레이어는 27개의 페그로 게임을 시작하며, 페그는 3개의 높이와 3개의 색상으로 구성되며, 각 조합의 페그는 쇼트와 옐로우-그린으로 구성된다.
플레이어들은 번갈아가며 게임 보드 위에 페그를 놓고 한 플레이어는 키에 따라 클러스터를 만들고 다른 플레이어는 색상에 따라 클러스터를 만듭니다.
시작하기 전에, 첫 번째 플레이어는 게임 보드의 구멍에 그들의 페그 중 하나를 놓습니다. 각 턴마다, 액티브 플레이어는 게임 보드의 페그를 선택하고, 원하는 만큼 직선으로 새로운 빈 구멍(페그를 뛰어넘지 않음)으로 이동한 다음, 그들의 예비에서 페그를 방금 비워진 구멍에 배치한다.
모든 페그가 배치되면, 각 플레이어는 점수를 매기는 클러스터의 각 유형에서 페그의 수를 센다(짧은/중간/키 또는 노랑-녹색/잎-녹색/다크그린. 금액이 높은 선수가 이긴다. (이 규칙은 키 클러스터를 인식하는 것이 더 어렵기 때문에 선수들이 골을 교환하는 두 게임을 할 것을 제안한다.)
각 플레이어는 27개의 페그로 게임을 시작하며, 페그는 3개의 높이와 3개의 색상으로 구성되며, 각 조합의 페그는 쇼트와 옐로우-그린으로 구성된다.
플레이어들은 번갈아가며 게임 보드 위에 페그를 놓고 한 플레이어는 키에 따라 클러스터를 만들고 다른 플레이어는 색상에 따라 클러스터를 만듭니다.
시작하기 전에, 첫 번째 플레이어는 게임 보드의 구멍에 그들의 페그 중 하나를 놓습니다. 각 턴마다, 액티브 플레이어는 게임 보드의 페그를 선택하고, 원하는 만큼 직선으로 새로운 빈 구멍(페그를 뛰어넘지 않음)으로 이동한 다음, 그들의 예비에서 페그를 방금 비워진 구멍에 배치한다.
모든 페그가 배치되면, 각 플레이어는 점수를 매기는 클러스터의 각 유형에서 페그의 수를 센다(짧은/중간/키 또는 노랑-녹색/잎-녹색/다크그린. 금액이 높은 선수가 이긴다. (이 규칙은 키 클러스터를 인식하는 것이 더 어렵기 때문에 선수들이 골을 교환하는 두 게임을 할 것을 제안한다.)
In WaldMeister, you want to shape the forest to suit your own ends.
Each player starts the game with 27 pegs, with the pegs coming in three heights and three colors, and with three pegs of each combination, e.g., short and yellow-green.
Players take turns moving and placing pegs on the game board, with one player trying to create clusters according to height while the other wants clusters according to color.
To begin, the first player places one of their pegs in a hole on the game board. On each subsequent turn, the active player chooses any peg on the game board, moves it in a straight line as far as they wish to a new empty hole (not jumping any pegs), then places a peg from their reserve in the hole just vacated.
Once all the pegs have been placed, each player counts the number of pegs in each type of cluster they score, whether short/medium/tall or yellow-green/leaf-green/dark green. The player with the higher sum wins. (The rules suggest playing two games, with players swapping goals since recognizing "height clusters" is more difficult.)
Each player starts the game with 27 pegs, with the pegs coming in three heights and three colors, and with three pegs of each combination, e.g., short and yellow-green.
Players take turns moving and placing pegs on the game board, with one player trying to create clusters according to height while the other wants clusters according to color.
To begin, the first player places one of their pegs in a hole on the game board. On each subsequent turn, the active player chooses any peg on the game board, moves it in a straight line as far as they wish to a new empty hole (not jumping any pegs), then places a peg from their reserve in the hole just vacated.
Once all the pegs have been placed, each player counts the number of pegs in each type of cluster they score, whether short/medium/tall or yellow-green/leaf-green/dark green. The player with the higher sum wins. (The rules suggest playing two games, with players swapping goals since recognizing "height clusters" is more difficult.)
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