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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-15 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Néstor Romeral Andrés
-
아티스트
Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
마이크로칩에서는 2~5명의 플레이어가 경로와 연결을 묘사한 타일로 마이크로칩처럼 보이는 구조를 만들기 위해 경쟁한다.
규칙 개요(규칙집 참조):
재료
• 5개의 보드
• 가방
• 박스
• 60개의 타일을 5가지 색상으로 나누어 각 색상에 대해 동일하게 분포합니다.
초기 설정은 플레이어 수에 따라 다릅니다.
플레이어는 몇 가지 간단한 제약 조건에 따라 타일을 그려 다음과 같이 보드에 배치한다:
- 타일 색상은 자신이 배치한 공간의 색상과 일치해야 한다. 네모난 색은 선명함을 위해 약간 더 밝다.
- 타일의 연결은 인접한 타일의 연결과 일치해야 합니다(있는 경우).
- 보드 가장자리를 향해 열린 연결은 금지되어 있습니다.
그들은 놀이를 하는 동안 보드의 타일을 테스트하고 다시 배열할 수 있습니다.
모든 타일이 그려진 후 플레이어는 몇 분 동안 마지막 마이크로칩을 만들 수 있습니다. 사용하지 않은 타일이 있을 수 있습니다.
가장 가치 있는 마이크로칩을 만든 플레이어가 이깁니다. 마이크로칩 값은 각 타일의 연결을 합한 값이다. 사용하지 않은 타일은 마이너스 2점의 가치가 있습니다.
-디자이너의 설명
규칙 개요(규칙집 참조):
재료
• 5개의 보드
• 가방
• 박스
• 60개의 타일을 5가지 색상으로 나누어 각 색상에 대해 동일하게 분포합니다.
초기 설정은 플레이어 수에 따라 다릅니다.
플레이어는 몇 가지 간단한 제약 조건에 따라 타일을 그려 다음과 같이 보드에 배치한다:
- 타일 색상은 자신이 배치한 공간의 색상과 일치해야 한다. 네모난 색은 선명함을 위해 약간 더 밝다.
- 타일의 연결은 인접한 타일의 연결과 일치해야 합니다(있는 경우).
- 보드 가장자리를 향해 열린 연결은 금지되어 있습니다.
그들은 놀이를 하는 동안 보드의 타일을 테스트하고 다시 배열할 수 있습니다.
모든 타일이 그려진 후 플레이어는 몇 분 동안 마지막 마이크로칩을 만들 수 있습니다. 사용하지 않은 타일이 있을 수 있습니다.
가장 가치 있는 마이크로칩을 만든 플레이어가 이깁니다. 마이크로칩 값은 각 타일의 연결을 합한 값이다. 사용하지 않은 타일은 마이너스 2점의 가치가 있습니다.
-디자이너의 설명
In Microchip, 2 to 5 players compete to create a structure that looks like a microchip with tiles depicting paths and connections.
Rules overview (please refer to rulebook):
MATERIAL
• 5 boards
• Bag
• Box
• 60 tiles in 5 colours, with the same distribution for each colour.
The initial setup depends on the number of players.
Players draw tiles according to some simple constraint and place them on their boards so that:
- The tile colours must match colours of the spaces they’re placed on. The square colours are a bit lighter for clarity.
- The connections of the tiles must match with those of the adjacent tiles (if any).
- Open connections towards the board edge are forbidden.
They can test and re-arrange the tiles on their boards during play.
After all the tiles have been drawn, the players will enjoy a few minutes to build their final microchips. There can be some tiles unused.
The player that created the most valuable microchip wins. The microchip value is the sum of the connections of each of its tiles. Unused tiles are worth minus 2 points.
-description from designer
Rules overview (please refer to rulebook):
MATERIAL
• 5 boards
• Bag
• Box
• 60 tiles in 5 colours, with the same distribution for each colour.
The initial setup depends on the number of players.
Players draw tiles according to some simple constraint and place them on their boards so that:
- The tile colours must match colours of the spaces they’re placed on. The square colours are a bit lighter for clarity.
- The connections of the tiles must match with those of the adjacent tiles (if any).
- Open connections towards the board edge are forbidden.
They can test and re-arrange the tiles on their boards during play.
After all the tiles have been drawn, the players will enjoy a few minutes to build their final microchips. There can be some tiles unused.
The player that created the most valuable microchip wins. The microchip value is the sum of the connections of each of its tiles. Unused tiles are worth minus 2 points.
-description from designer
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