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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-50 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Kanare Kato
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아티스트
Kanare Kato
-
인원
게임 소개
보더랜드는 헥스급 연결골과 바둑급 영토골이 결합된 게임이다. 목표는 배치와 이동의 조합으로 조각으로 테두리를 만들어 당신의 영역이 보드의 절반 이상을 차지하도록 하는 것입니다. 이 게임은 Dale Walton’s의 Make Must (2019)에서 영감을 받았습니다.
컴포넌트
·정육각보드(91육각) 1변당 6육각
·2색상 충분한 수의 돌
목표
보더는 보드의 인접하지 않은 면을 연결하는 동일한 색상의 조각으로 이루어진 부서지지 않은 그룹입니다.
테두리를 만들어 보드를 둘 이상의 영역으로 분할하면 가장 많은 상대 조각을 포함하는 영역을 제외한 모든 영역이 사용자의 영역이 됩니다.
보드의 절반 이상을 자신의 영역으로 가진 선수가 이깁니다.
SETUP
먼저, 한 명의 플레이어가 원하는 위치에 두 개의 색상 각각 하나씩 배치합니다. 그런 다음 다른 플레이어가 어떤 색을 재생할지 결정합니다(파이 규칙). 화이트가 첫 번째 선수입니다.
게임플레이
턴 플레이어는 이러한 동작의 조합과 순서로 구성된 최대 두 가지 동작을 수행할 수 있습니다. 즉, 한 개의 피스를 배치하고 한 개의 피스를 이동하는 것입니다.
그러나 배치는 한 번에 두 번 수행할 수 없습니다. 또한 플레이어는 배치된 조각을 이동하거나 같은 조각을 같은 순서로 두 번 이동할 수 없습니다.
조각을 배치할 때는 모든 조각에서 한 걸음 이상 떨어져 있어야 하며 상대의 모든 조각에서 두 걸음 이상 떨어져 있어야 합니다.
작업 중 하나를 건너뛸 수 있지만 전체 순서를 통과할 수는 없습니다.
EMERGENCY FHASE
한 명의 플레이어가 경계를 이루지만 승리 조건을 달성하지 못하면 게임은 비상 단계로 이동합니다. 이 단계에서 플레이어는 자신의 피스를 상대의 스톤에서 한 발짝 떨어진 곳에 배치하고 같은 턴 플레이어에서 같은 피스를 두 번 이동할 수 있습니다.
테두리를 형성하는 조각을 이동하여 보드에 테두리가 더 이상 없으면 비상 단계가 취소됩니다.
-디자이너의 설명
컴포넌트
·정육각보드(91육각) 1변당 6육각
·2색상 충분한 수의 돌
목표
보더는 보드의 인접하지 않은 면을 연결하는 동일한 색상의 조각으로 이루어진 부서지지 않은 그룹입니다.
테두리를 만들어 보드를 둘 이상의 영역으로 분할하면 가장 많은 상대 조각을 포함하는 영역을 제외한 모든 영역이 사용자의 영역이 됩니다.
보드의 절반 이상을 자신의 영역으로 가진 선수가 이깁니다.
SETUP
먼저, 한 명의 플레이어가 원하는 위치에 두 개의 색상 각각 하나씩 배치합니다. 그런 다음 다른 플레이어가 어떤 색을 재생할지 결정합니다(파이 규칙). 화이트가 첫 번째 선수입니다.
게임플레이
턴 플레이어는 이러한 동작의 조합과 순서로 구성된 최대 두 가지 동작을 수행할 수 있습니다. 즉, 한 개의 피스를 배치하고 한 개의 피스를 이동하는 것입니다.
그러나 배치는 한 번에 두 번 수행할 수 없습니다. 또한 플레이어는 배치된 조각을 이동하거나 같은 조각을 같은 순서로 두 번 이동할 수 없습니다.
조각을 배치할 때는 모든 조각에서 한 걸음 이상 떨어져 있어야 하며 상대의 모든 조각에서 두 걸음 이상 떨어져 있어야 합니다.
작업 중 하나를 건너뛸 수 있지만 전체 순서를 통과할 수는 없습니다.
EMERGENCY FHASE
한 명의 플레이어가 경계를 이루지만 승리 조건을 달성하지 못하면 게임은 비상 단계로 이동합니다. 이 단계에서 플레이어는 자신의 피스를 상대의 스톤에서 한 발짝 떨어진 곳에 배치하고 같은 턴 플레이어에서 같은 피스를 두 번 이동할 수 있습니다.
테두리를 형성하는 조각을 이동하여 보드에 테두리가 더 이상 없으면 비상 단계가 취소됩니다.
-디자이너의 설명
Borderland is a game that combines Hex-like connective goals with Go-like territorial goals. The objective is to create a border with pieces by combination of placement and movement so that your territory occupies more than half of the board.
This game was inspired by Dale Walton’s Make Muster (2019).
COMPONENTS
・Regular hexagonal board (91 hexes) 6hexes per side
・Sufficient number of stones in two colors
OBJECTIVE
A border is an unbroken group of same-colored pieces that connect non-adjacent sides of the board.
When the board is divided into two or more areas by the creation of your border, all but the area containing the most opponent pieces becomes your territory.
The player who has more than half of the board as his/her territory wins.
SETUP
First, one player places one piece of each of the two colors in the desired position. Next, the other player decides which color to play (Pie Rule). White is the first player.
GAMEPLAY
The turn player can perform up to two actions that are consist of any combination and order of these actions: placing one of your pieces and moving one of your piece.
However, placement cannot be done twice in one turn. Also, a player cannot move a placed piece or move the same piece twice in the same turn.
When placing a piece, it must be at least one step away from all of your pieces and at least two steps away from all of your opponents\' pieces.
You may skip one of the actions, but you may not pass an entire turn.
EMERGENCY FHASE
If one player makes a border but fails to achieve the win condition, the game moves to the Emergency Phase. In this phase, players can place their pieces one step away from the opponent\'s stones and can move the same piece twice in the same turn player.
The Emergency Phase is canceled when there are no more borders on the board by moving a piece that forms a border.
-description from designer
This game was inspired by Dale Walton’s Make Muster (2019).
COMPONENTS
・Regular hexagonal board (91 hexes) 6hexes per side
・Sufficient number of stones in two colors
OBJECTIVE
A border is an unbroken group of same-colored pieces that connect non-adjacent sides of the board.
When the board is divided into two or more areas by the creation of your border, all but the area containing the most opponent pieces becomes your territory.
The player who has more than half of the board as his/her territory wins.
SETUP
First, one player places one piece of each of the two colors in the desired position. Next, the other player decides which color to play (Pie Rule). White is the first player.
GAMEPLAY
The turn player can perform up to two actions that are consist of any combination and order of these actions: placing one of your pieces and moving one of your piece.
However, placement cannot be done twice in one turn. Also, a player cannot move a placed piece or move the same piece twice in the same turn.
When placing a piece, it must be at least one step away from all of your pieces and at least two steps away from all of your opponents\' pieces.
You may skip one of the actions, but you may not pass an entire turn.
EMERGENCY FHASE
If one player makes a border but fails to achieve the win condition, the game moves to the Emergency Phase. In this phase, players can place their pieces one step away from the opponent\'s stones and can move the same piece twice in the same turn player.
The Emergency Phase is canceled when there are no more borders on the board by moving a piece that forms a border.
-description from designer
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