-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Brian Leet, Kevin Worden
-
아티스트
-
인원
게임 소개
뉴욕은 세계에서 가장 상징적이고 영향력 있는 도시 중 하나입니다. 그 도시가 1600년대에 네덜란드 정착민들에 의해 설립되었지만, 그 다음 몇 세기에 걸쳐, 뉴욕은 작은 무역소에서 상업, 문화, 그리고 혁신의 세계적인 중심지로 변화했다.
그랜드 플랜에서 선수들은 1600년대부터 2000년대 초반까지 역사적 사건을 배경으로 뉴욕시를 건설하는 도시 설계자들이다. 역사적으로 기반을 둔 크로니클 카드의 독특한 시스템은 새로운 규칙이 발효되고 10 턴 게임이 진행되는 동안 만료된다.
연주자들은 맨해튼의 그리드 계획을 섬을 가로질러 하늘로 펼쳐놓고, 새로운 동네를 개발하고,
를 영향력 있게 배치하고, 그날의 뉴스에 관여한다.
—출판사의 설명
그랜드 플랜에서 선수들은 1600년대부터 2000년대 초반까지 역사적 사건을 배경으로 뉴욕시를 건설하는 도시 설계자들이다. 역사적으로 기반을 둔 크로니클 카드의 독특한 시스템은 새로운 규칙이 발효되고 10 턴 게임이 진행되는 동안 만료된다.
연주자들은 맨해튼의 그리드 계획을 섬을 가로질러 하늘로 펼쳐놓고, 새로운 동네를 개발하고,
를 영향력 있게 배치하고, 그날의 뉴스에 관여한다.
—출판사의 설명
New York City is one of the most iconic and influential cities in the world. While the city was founded in the 1600s by Dutch settlers, over the next few centuries, New York City transformed from a small trading post into a global center of commerce, culture, and innovation.
In Grand Plan, players are urban planners building New York City from the 1600s through the early 2000s against the backdrop of historical events. A unique system of historically based Chronicle cards allows new rules to come into effect and expire over the course of the ten turn game.
Players lay out the grid plan of Manhattan across the island and into the sky, developing new neighborhoods, placing
influence, and engaging with the news of the day.
—description from the publisher
In Grand Plan, players are urban planners building New York City from the 1600s through the early 2000s against the backdrop of historical events. A unique system of historically based Chronicle cards allows new rules to come into effect and expire over the course of the ten turn game.
Players lay out the grid plan of Manhattan across the island and into the sky, developing new neighborhoods, placing
influence, and engaging with the news of the day.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
594
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
452
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
389
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
361
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18