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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Saïd Galdseid
-
아티스트
-
인원
게임 소개
소개:
Vinver (옛 영어: 투그라피 앤 웨어(Twigraphin and wear)는 두 명의 선수가 무승 경기를 하는 것을 의미한다: 화이트 앤 블랙. 처음에는 텅 빈 사각형 판의 교차점(포인트)에서 경기가 진행된다. 권장 보드 크기는 한 면당 19점이지만, 더 작은 보드는 더 짧은 게임에도 사용할 수 있다. 보드의 상단과 하단 가장자리는 검은색이고, 왼쪽과 오른쪽 가장자리는 흰색입니다. 각 플레이어는 자신만의 색깔을 가진 스톤을 충분히 공급받을 수 있다.
정의:
– 사슬은 같은 색의 직각으로 연결된 돌들의 집합이다.
– 뒤집는 것은 돌을 반대색의 돌로 대체하는 것이다.
– 플레이어는 아군의 돌에 대각선으로 인접하게 배치된 돌과 아군의 돌을 대각선으로 인접하게 배치한 두 개의 아군의 돌을 모두 대각선으로 인접하게 배치하여 하나의 아군의 돌을 뒤집을 수 있다. 만약 같은 배열에 다른 적석이 있다면, 그들은 같은 방식으로 그들 중 하나를 뒤집는 작업을 진행할 수 있고, 이러한 구성에 더 이상 적석이 없을 때까지 이 과정을 반복할 수 있다.
회전:
검은색이 먼저 재생된 다음 교대합니다. 차례가 되면 다음 동작 중 하나를 수행합니다.
– 빈 곳에 자신의 색깔을 담은 돌을 놓은 다음 적석을 뒤집습니다.차례를 넘겨라.
게임 종료:
게임은 플레이어가 자신의 색의 반대쪽 가장자리를 자신의 색의 완전한 체인으로 연결하면 종료되며, 이 경우 자신이 승자가 된다.
게임이 공평하게 진행되기 위해서 게임이 시작되기 전에 첫 번째 플레이어는 빈 지점에 검은 돌을 놓고 두 번째 플레이어는 측면을 선택한다. 이 균형을 맞추는 방법을 파이 규칙이라고 합니다.
—디자이너에게 desc 설명
Vinver (옛 영어: 투그라피 앤 웨어(Twigraphin and wear)는 두 명의 선수가 무승 경기를 하는 것을 의미한다: 화이트 앤 블랙. 처음에는 텅 빈 사각형 판의 교차점(포인트)에서 경기가 진행된다. 권장 보드 크기는 한 면당 19점이지만, 더 작은 보드는 더 짧은 게임에도 사용할 수 있다. 보드의 상단과 하단 가장자리는 검은색이고, 왼쪽과 오른쪽 가장자리는 흰색입니다. 각 플레이어는 자신만의 색깔을 가진 스톤을 충분히 공급받을 수 있다.
정의:
– 사슬은 같은 색의 직각으로 연결된 돌들의 집합이다.
– 뒤집는 것은 돌을 반대색의 돌로 대체하는 것이다.
– 플레이어는 아군의 돌에 대각선으로 인접하게 배치된 돌과 아군의 돌을 대각선으로 인접하게 배치한 두 개의 아군의 돌을 모두 대각선으로 인접하게 배치하여 하나의 아군의 돌을 뒤집을 수 있다. 만약 같은 배열에 다른 적석이 있다면, 그들은 같은 방식으로 그들 중 하나를 뒤집는 작업을 진행할 수 있고, 이러한 구성에 더 이상 적석이 없을 때까지 이 과정을 반복할 수 있다.
회전:
검은색이 먼저 재생된 다음 교대합니다. 차례가 되면 다음 동작 중 하나를 수행합니다.
– 빈 곳에 자신의 색깔을 담은 돌을 놓은 다음 적석을 뒤집습니다.차례를 넘겨라.
게임 종료:
게임은 플레이어가 자신의 색의 반대쪽 가장자리를 자신의 색의 완전한 체인으로 연결하면 종료되며, 이 경우 자신이 승자가 된다.
게임이 공평하게 진행되기 위해서 게임이 시작되기 전에 첫 번째 플레이어는 빈 지점에 검은 돌을 놓고 두 번째 플레이어는 측면을 선택한다. 이 균형을 맞추는 방법을 파이 규칙이라고 합니다.
—디자이너에게 desc 설명
Introduction:
Vinver (from Old English: Twigrap in andweard, meaning "diagonal duel") is a drawless game for two players: White and Black. It is played on the intersections (points) of an initially empty square board. The recommended board size is 19 points per side, but smaller boards can be used for shorter games. The top and bottom edges of the board are colored black; the left and right edges are colored white. Each player has access to a sufficient supply of stones of their own color.
Definitions:
– A chain is a set of orthogonally connected stones of the same color.
– To flip is to replace a stone with a stone of the opposite color.
– A stone that is placed diagonally adjacent to a friendly stone, and both, the newly placed and the friendly one, are orthogonally adjacent to two enemy stones that are diagonally adjacent, allows the player to flip one of those enemy stones. If there are other enemy stones in the same arrangement, they can proceed to flip one of them in the same way, repeating this process until there are no more enemy stones in such a configuration.
Turns:
Black plays first and then alternates. On your turn, perform one of the following actions:
– Place a stone of your color on an empty point, then flip enemy stones.
– Pass your turn.
End of the Game:
The game ends when a player has connected the opposite edges of their color with a complete chain of their color, in which case they are the winner.
For the game to be fair, before the game begins, the first player places a black stone on an empty point and the second player chooses the sides. This balancing method is called the pie rule.
—description from the designer
Vinver (from Old English: Twigrap in andweard, meaning "diagonal duel") is a drawless game for two players: White and Black. It is played on the intersections (points) of an initially empty square board. The recommended board size is 19 points per side, but smaller boards can be used for shorter games. The top and bottom edges of the board are colored black; the left and right edges are colored white. Each player has access to a sufficient supply of stones of their own color.
Definitions:
– A chain is a set of orthogonally connected stones of the same color.
– To flip is to replace a stone with a stone of the opposite color.
– A stone that is placed diagonally adjacent to a friendly stone, and both, the newly placed and the friendly one, are orthogonally adjacent to two enemy stones that are diagonally adjacent, allows the player to flip one of those enemy stones. If there are other enemy stones in the same arrangement, they can proceed to flip one of them in the same way, repeating this process until there are no more enemy stones in such a configuration.
Turns:
Black plays first and then alternates. On your turn, perform one of the following actions:
– Place a stone of your color on an empty point, then flip enemy stones.
– Pass your turn.
End of the Game:
The game ends when a player has connected the opposite edges of their color with a complete chain of their color, in which case they are the winner.
For the game to be fair, before the game begins, the first player places a black stone on an empty point and the second player chooses the sides. This balancing method is called the pie rule.
—description from the designer
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