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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Saïd Galdseid
-
아티스트
-
인원
게임 소개
소개:
Dendria(그리스어: "나무"라는 뜻의 Dendron, 많은 지명에서 사용되는 접미사 –ria와 결합됨)는 Light와 Dark, 두 명의 플레이어를 위한 보드 게임이다. 이것은 초기에 빈 육각형 판의 세포에서 재생되며, 여기서 세포는 토양이라고 불린다. 권장 크기는 한 면당 7개의 토양이지만 더 긴 게임을 위해 9–크기의 보드에서 플레이하거나 더 짧은 게임을 위해 5–크기의 보드에서 플레이할 수 있습니다. 각 플레이어는 자신만의 색깔로 충분한 스톤 공급을 받을 수 있으며, 다음 세 가지 카테고리로 나뉜다: 씨앗, 나무, 덴드리드.
신체 게임을 쉽게 하기 위해 밝은 갈색과 어두운 갈색의 스톤을 사용할 수 있습니다. 옅은 갈색과 어두운 갈색의 돌은 씨앗과 나무를 상징하며, 앞면에는 씨앗이, 뒷면에는 나무가 그려져 있다. 또한, 밝은 갈색과 어두운 갈색의 졸은 덴드리드를 나타내기 위해 사용될 수 있다.
정의:
–씨를 빈 흙 위에 놓아 심는다.
– 종자의 뿌리는 그 종자에서 보드의 가장자리에 이르기까지 연속적으로 연결된 하나 이상의 연결된 빈 토양의 집합이며, 어떤 색상의 종자, 덴드리드 또는 나무는 그 뿌리 중 하나에 놓여 있는 한 N개의 중단되지 않은 빈 토양(N은 0일 수 있음)을 통해 해당 종자에 영양분을 제공한다고 한다.
– 자양종자는 모든 뿌리에 자양분이 있는 종자로, 어느 한 뿌리에 위치한 종자, 수지 또는 나무 등에 의해 자양분이 이루어진다고 한다.
– 영양이 풍부한 종자에서 반대색이 아닌 더 많은 종자, 덴드리드 또는 같은 색의 나무에 의해 덴드리드가 싹을 틔운다.
– 덴드리드는 연결된 모든 빈 토양을 중단 없이 직선으로 수정합니다.
– 모판은 동일한 색상의 하나 이상의 씨앗이 서로 연결된 집합이다.
– 숲은 같은 색의 나무들이 하나 또는 둘 이상 연결된 집합이다.비옥한 토양은 모판이나 숲에 인접한 빈 토양이다.
– 숲은 비옥한 토양이 같은 색의 덴드리드에 의해 수정된 모판에서 자란다.
– 모든 비옥한 토양이 우호적인 덴드리드에 의해 수정되고 그 비옥한 토양 중 적어도 하나가 적의 덴드리드에 의해 수정되지 않는다면, 적의 숲은 선택적으로 우호적인 숲이 될 수 있다.
턴:
다크 플레이를 먼저 하고 나서 번갈아 플레이합니다. 차례가 되면 다음 동작 중 하나를 수행하십시오.
– 적어도 하나의 영양이 없는 뿌리가 있는 빈 토양에 씨앗을 심으세요. 그 다음, 선택적으로, 전술한 규칙에 따라, 상응하는 색상의 하나 이상의 덴드리드를 그로부터 싹트게 한다. 텅 빈 토양에 씨앗을 심고 그 비옥한 토양을 모두 같은 색의 수지상으로 수정시키면 바로 그 색의 나무로 자랄 수 있다.
– 연결된 빈 토양을 직선으로 통과하여 다른 빈 토양으로 덴드리드를 이동시켜 아군이나 적 종자는 물론 아군 덴드리드를 뛰어넘을 수 있지만 나무를 넘지는 않습니다. 그런 다음, 선택적으로 전술한 규칙에 따라 아군이든 적군이든 하나 이상의 숲이 자라도록 한다. 덴드리드는 빈 토양에서 멈춰 씨앗에 영양을 공급하거나 나무로 자라게 한 다음 직선으로 움직이는 한 다른 사람들과 함께 반복적으로 이동할 수 있다.
– 차례를 넘겨라.
이전 게임 상태를 정확히 반복하는 결과를 초래하는 동작을 하는 것은 허용되지 않는다는 점에 유의할 필요가 있다. 같은 움직임을 무한정 반복할 수 없다는 뜻이다.
게임 종료:
두 선수가 차례대로 차례를 넘기면 게임이 종료됩니다. 게임이 끝나면 각 플레이어의 포인트가 계산됩니다. 이들은 반복을 세지 않고 크기가 다른 숲의 총 나무 수를 합산하여 얻어진다. 또한 가장 큰 숲을 가진 플레이어에게 절반의 포인트를 부여하며, 각 플레이어는 상대보다 더 많은 숲을 가진 숲의 크기별로 1점을 부여한다.
최종 포지션에서 가장 높은 점수를 얻은 선수가 이긴다.
공정성을 확보하기 위해 게임이 시작되기 전에 첫 번째 플레이어는 빈 보드의 아무 곳에나 초기 다크 시드를 놓고 두 번째 플레이어는 한 쪽을 선택합니다. 이 균형 방법을 파이 규칙이라고 합니다.마지막으로 선수들이 중요한 전략적 결정을 내리지 않고 단순히 덴드리드를 움직이는 교착전술을 방지하기 위해 경기 초반에 선수들은 경기 종료를 고려하기 전에 연속 교대로(둘 다 같은 턴수로) 덴드리드 이동 횟수에 제한을 두기로 합의한다, 게임이 너무 오래 연장되지 않도록 보장합니다.
참고: 스페인어로 "déndride"라는 단어를 제가 만든 영어 버전인 dendrid에 사용합니다.
—디자이너의 desc 설명
Dendria(그리스어: "나무"라는 뜻의 Dendron, 많은 지명에서 사용되는 접미사 –ria와 결합됨)는 Light와 Dark, 두 명의 플레이어를 위한 보드 게임이다. 이것은 초기에 빈 육각형 판의 세포에서 재생되며, 여기서 세포는 토양이라고 불린다. 권장 크기는 한 면당 7개의 토양이지만 더 긴 게임을 위해 9–크기의 보드에서 플레이하거나 더 짧은 게임을 위해 5–크기의 보드에서 플레이할 수 있습니다. 각 플레이어는 자신만의 색깔로 충분한 스톤 공급을 받을 수 있으며, 다음 세 가지 카테고리로 나뉜다: 씨앗, 나무, 덴드리드.
신체 게임을 쉽게 하기 위해 밝은 갈색과 어두운 갈색의 스톤을 사용할 수 있습니다. 옅은 갈색과 어두운 갈색의 돌은 씨앗과 나무를 상징하며, 앞면에는 씨앗이, 뒷면에는 나무가 그려져 있다. 또한, 밝은 갈색과 어두운 갈색의 졸은 덴드리드를 나타내기 위해 사용될 수 있다.
정의:
–씨를 빈 흙 위에 놓아 심는다.
– 종자의 뿌리는 그 종자에서 보드의 가장자리에 이르기까지 연속적으로 연결된 하나 이상의 연결된 빈 토양의 집합이며, 어떤 색상의 종자, 덴드리드 또는 나무는 그 뿌리 중 하나에 놓여 있는 한 N개의 중단되지 않은 빈 토양(N은 0일 수 있음)을 통해 해당 종자에 영양분을 제공한다고 한다.
– 자양종자는 모든 뿌리에 자양분이 있는 종자로, 어느 한 뿌리에 위치한 종자, 수지 또는 나무 등에 의해 자양분이 이루어진다고 한다.
– 영양이 풍부한 종자에서 반대색이 아닌 더 많은 종자, 덴드리드 또는 같은 색의 나무에 의해 덴드리드가 싹을 틔운다.
– 덴드리드는 연결된 모든 빈 토양을 중단 없이 직선으로 수정합니다.
– 모판은 동일한 색상의 하나 이상의 씨앗이 서로 연결된 집합이다.
– 숲은 같은 색의 나무들이 하나 또는 둘 이상 연결된 집합이다.비옥한 토양은 모판이나 숲에 인접한 빈 토양이다.
– 숲은 비옥한 토양이 같은 색의 덴드리드에 의해 수정된 모판에서 자란다.
– 모든 비옥한 토양이 우호적인 덴드리드에 의해 수정되고 그 비옥한 토양 중 적어도 하나가 적의 덴드리드에 의해 수정되지 않는다면, 적의 숲은 선택적으로 우호적인 숲이 될 수 있다.
턴:
다크 플레이를 먼저 하고 나서 번갈아 플레이합니다. 차례가 되면 다음 동작 중 하나를 수행하십시오.
– 적어도 하나의 영양이 없는 뿌리가 있는 빈 토양에 씨앗을 심으세요. 그 다음, 선택적으로, 전술한 규칙에 따라, 상응하는 색상의 하나 이상의 덴드리드를 그로부터 싹트게 한다. 텅 빈 토양에 씨앗을 심고 그 비옥한 토양을 모두 같은 색의 수지상으로 수정시키면 바로 그 색의 나무로 자랄 수 있다.
– 연결된 빈 토양을 직선으로 통과하여 다른 빈 토양으로 덴드리드를 이동시켜 아군이나 적 종자는 물론 아군 덴드리드를 뛰어넘을 수 있지만 나무를 넘지는 않습니다. 그런 다음, 선택적으로 전술한 규칙에 따라 아군이든 적군이든 하나 이상의 숲이 자라도록 한다. 덴드리드는 빈 토양에서 멈춰 씨앗에 영양을 공급하거나 나무로 자라게 한 다음 직선으로 움직이는 한 다른 사람들과 함께 반복적으로 이동할 수 있다.
– 차례를 넘겨라.
이전 게임 상태를 정확히 반복하는 결과를 초래하는 동작을 하는 것은 허용되지 않는다는 점에 유의할 필요가 있다. 같은 움직임을 무한정 반복할 수 없다는 뜻이다.
게임 종료:
두 선수가 차례대로 차례를 넘기면 게임이 종료됩니다. 게임이 끝나면 각 플레이어의 포인트가 계산됩니다. 이들은 반복을 세지 않고 크기가 다른 숲의 총 나무 수를 합산하여 얻어진다. 또한 가장 큰 숲을 가진 플레이어에게 절반의 포인트를 부여하며, 각 플레이어는 상대보다 더 많은 숲을 가진 숲의 크기별로 1점을 부여한다.
최종 포지션에서 가장 높은 점수를 얻은 선수가 이긴다.
공정성을 확보하기 위해 게임이 시작되기 전에 첫 번째 플레이어는 빈 보드의 아무 곳에나 초기 다크 시드를 놓고 두 번째 플레이어는 한 쪽을 선택합니다. 이 균형 방법을 파이 규칙이라고 합니다.마지막으로 선수들이 중요한 전략적 결정을 내리지 않고 단순히 덴드리드를 움직이는 교착전술을 방지하기 위해 경기 초반에 선수들은 경기 종료를 고려하기 전에 연속 교대로(둘 다 같은 턴수로) 덴드리드 이동 횟수에 제한을 두기로 합의한다, 게임이 너무 오래 연장되지 않도록 보장합니다.
참고: 스페인어로 "déndride"라는 단어를 제가 만든 영어 버전인 dendrid에 사용합니다.
—디자이너의 desc 설명
Introduction:
Dendria (from Greek: Dendron, meaning "tree", combined with the suffix –ria used in many geographical names) is a board game for two players: Light and Dark. It is played on the cells of an initially empty hexagonal board, where the cells are called soils. The recommended size is 7 soils per side, but it can be played on a 9–sized board for longer games or a 5–sized board for shorter games. Each player has access to a sufficient supply of stones in their own color, divided into three categories: Seeds, trees, and dendrids.
To facilitate the physical game, light brown and dark brown stones can be used. Light and dark brown stones would represent seeds and trees, with seeds on the front and trees on the reverse. In addition, light brown and dark brown pawns can be used to represent dendrids.
Definitions:
– A seed is planted by placing it on an empty soil.
– The root of a seed is a set of one or more connected empty soils in a straight line without interruption from that seed to the edge of the board, and a seed, dendrid, or tree of any color is said to provide nutrients to that seed through N uninterrupted empty soils (where N can be zero), as long as it is placed on one of its roots.
– A nourished seed is a seed that has all its roots with nutrients, and it is said to be nourished by a seed, dendrid, or tree of any color located on one of its roots.
– A dendrid sprouts from a nourished seed by more seeds, dendrids, or trees of the same color rather than the opposite color.
– A dendrid fertilizes all connected empty soils in a straight line without interruption.
– A seedbed is a set of one or more seeds of the same color connected together.
– A forest is a set of one or more trees of the same color connected together.
– A fertile soil is an empty soil adjacent to a seedbed or a forest.
– A forest grows from a seedbed whose fertile soils have been fertilized by dendrids of the same color.
– An enemy forest can optionally become a friendly forest if all its fertile soils are fertilized by friendly dendrids and at least one of those fertile soils is not fertilized by enemy dendrids.
Turns:
Dark plays first and then alternate. On your turn, perform one of the following actions:
– Plant a seed on an empty soil with at least one nutrientless root. Then, optionally, let one or more dendrids of the corresponding color sprout from it, according to the aforementioned rules. If a seed is planted on an empty soil and all its fertile soils are fertilized by dendrids of the same color, it can immediately grow into a tree of that color.
– Move a dendrid through connected empty soils in a straight line to another empty soil, being able to jump over friendly or enemy seeds, as well as friendly dendrids, but never over trees. Then, optionally, let one or more forests, whether friendly or enemy, grow according to the aforementioned rules. A dendrid can stop at an empty soil to nourish the seeds or make them grow into trees and then move to continue doing so with others during its journey repeatedly, as long as it moves in a straight line.
– Pass your turn.
It is important to note that it is not allowed to make a move that results in an exact repetition of a previous game state. This means that the same moves cannot be repeated in a loop indefinitely.
End of the Game:
The game ends when both players pass their turn consecutively. At the end of the game, each player\'s points are calculated. These are obtained by adding up the total number of trees in forests of different sizes, without counting repetitions. Additionally, half a point is awarded to the player with the largest forest, plus each player is awarded one point for each forest size in which they have more forests than their opponent.
The player with the highest score in the final position wins.
To ensure fairness, before the game starts, the first player places an initial dark seed anywhere on the empty board, and the second player chooses a side. This balancing method is called the pie rule.
Finally, to prevent possible stalemate tactics where players simply move their dendrids without making significant strategic decisions, at the beginning of the game, players agree to set a limit on the number of dendrid moves in consecutive alternating turns (both with the same number of turns) before considering the game over, which ensures that the game does not extend too long.
Note: In Spanish, I use the word "déndride" for the English version I made: dendrid.
—description from the designer
Dendria (from Greek: Dendron, meaning "tree", combined with the suffix –ria used in many geographical names) is a board game for two players: Light and Dark. It is played on the cells of an initially empty hexagonal board, where the cells are called soils. The recommended size is 7 soils per side, but it can be played on a 9–sized board for longer games or a 5–sized board for shorter games. Each player has access to a sufficient supply of stones in their own color, divided into three categories: Seeds, trees, and dendrids.
To facilitate the physical game, light brown and dark brown stones can be used. Light and dark brown stones would represent seeds and trees, with seeds on the front and trees on the reverse. In addition, light brown and dark brown pawns can be used to represent dendrids.
Definitions:
– A seed is planted by placing it on an empty soil.
– The root of a seed is a set of one or more connected empty soils in a straight line without interruption from that seed to the edge of the board, and a seed, dendrid, or tree of any color is said to provide nutrients to that seed through N uninterrupted empty soils (where N can be zero), as long as it is placed on one of its roots.
– A nourished seed is a seed that has all its roots with nutrients, and it is said to be nourished by a seed, dendrid, or tree of any color located on one of its roots.
– A dendrid sprouts from a nourished seed by more seeds, dendrids, or trees of the same color rather than the opposite color.
– A dendrid fertilizes all connected empty soils in a straight line without interruption.
– A seedbed is a set of one or more seeds of the same color connected together.
– A forest is a set of one or more trees of the same color connected together.
– A fertile soil is an empty soil adjacent to a seedbed or a forest.
– A forest grows from a seedbed whose fertile soils have been fertilized by dendrids of the same color.
– An enemy forest can optionally become a friendly forest if all its fertile soils are fertilized by friendly dendrids and at least one of those fertile soils is not fertilized by enemy dendrids.
Turns:
Dark plays first and then alternate. On your turn, perform one of the following actions:
– Plant a seed on an empty soil with at least one nutrientless root. Then, optionally, let one or more dendrids of the corresponding color sprout from it, according to the aforementioned rules. If a seed is planted on an empty soil and all its fertile soils are fertilized by dendrids of the same color, it can immediately grow into a tree of that color.
– Move a dendrid through connected empty soils in a straight line to another empty soil, being able to jump over friendly or enemy seeds, as well as friendly dendrids, but never over trees. Then, optionally, let one or more forests, whether friendly or enemy, grow according to the aforementioned rules. A dendrid can stop at an empty soil to nourish the seeds or make them grow into trees and then move to continue doing so with others during its journey repeatedly, as long as it moves in a straight line.
– Pass your turn.
It is important to note that it is not allowed to make a move that results in an exact repetition of a previous game state. This means that the same moves cannot be repeated in a loop indefinitely.
End of the Game:
The game ends when both players pass their turn consecutively. At the end of the game, each player\'s points are calculated. These are obtained by adding up the total number of trees in forests of different sizes, without counting repetitions. Additionally, half a point is awarded to the player with the largest forest, plus each player is awarded one point for each forest size in which they have more forests than their opponent.
The player with the highest score in the final position wins.
To ensure fairness, before the game starts, the first player places an initial dark seed anywhere on the empty board, and the second player chooses a side. This balancing method is called the pie rule.
Finally, to prevent possible stalemate tactics where players simply move their dendrids without making significant strategic decisions, at the beginning of the game, players agree to set a limit on the number of dendrid moves in consecutive alternating turns (both with the same number of turns) before considering the game over, which ensures that the game does not extend too long.
Note: In Spanish, I use the word "déndride" for the English version I made: dendrid.
—description from the designer
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