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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-120 분

  • 연령

    7+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개



소개:Hedu (옛 영어에서): H ēahþu, "을 의미합니다;높이(High "quot;)는 블랙과 화이트 두 명의 플레이어를 위한 유한 게임이다. 이것은 처음에 빈 육각형 판의 육각형(공간)에서 연주된다. 권장 보드 크기는 한 면당 7칸입니다. 각 플레이어는 자신만의 색상의 적층 가능한 조각의 충분한 공급에 액세스할 수 있습니다.



정의:– 스택은 같은 공간에 위치한 조각들의 집합이고, 하나는 다른 하나의 위에 있다. 하나의 조각도 스택입니다.
– 스택의 높이는 해당 스택이 포함하는 조각의 수이다.
– 군은 서로 연결된 같은 색과 높이의 스택들의 집합이다.
– 그룹의 크기는 그룹이 포함하는 스택의 수입니다.
– 영역은 높이 0 스택들의 그룹이고, 즉, 모든 인접한 위치들을 채우는 임의의 색상의 돌들에 의해 경계지어지는 하나 이상의 중단되지 않은 빈 공간들의 세트이다.
– 상대보다 높은 우호적인 그룹이 있으면 지역을 통제할 수 있다. 대등한 경우에는 그 높이의 크기를 비교하여 같은 높이를 가진 다른 우호적인 그룹이 있으면 다음과 같은 높이를 가진 그룹을 사용한다.
– 하나 이상의 스택 위에 조각을 추가하는 것입니다.
– 하나 이상의 스택에서 조각을 제거하고 보드에서 제거하는 것입니다.
– 죄수는 겹겹이 쌓일 때 떼어낸 조각으로, 판을 떼어내어 반대 색의 플레이어 옆에 둔다.



돌림:검은색이 먼저 경기를 한 다음 번갈아 경기를 합니다. 차례가 되면 차례를 넘기거나 다음 순서로 이 동작을 수행할 수 있습니다.

1. 빈 공간에 자신의 색깔을 한 겹 쌓아 두세요. 스택의 높이는 인접한 영역의 수와 같다.
2. 각 지역이 가진 인접 지역의 수에 따라 모든 적 스택을 축소한 다음 아군 스택을 축소합니다.
3. 각 영역이 갖는 인접 영역의 수에 따라 아군과 적군 모두 모든 스택을 늘린다.

스택을 배치하지 않는 것과 동일하므로 높이 0 스택을 배치할 수 없다는 점에 유의해야 한다.



게임 종료:선수들이 자리를 잡을 수 없을 때 경기는 끝난다. 게임이 끝나면 각 플레이어는 자신이 통제하는 지역의 값에 포로의 수를 더한 값에 가장 큰 크기의 그룹을 가진 플레이어의 절반 포인트를 더한 값으로 자신의 포인트를 계산한다(평등한 경우에는 높이 0에 도달할 때까지 지역 통제와 유사한 방식으로 과정이 계속된다). 한 지역의 값은 그 지역에 인접한 가장 높은 우호적인 집단의 높이와 같다.

최종 포지션에서 가장 높은 점수를 얻은 선수가 우승한다.

공정성을 확보하기 위해 게임이 시작되기 전에 첫 번째 플레이어는 빈 공간에 검은 스택을 놓고 두 번째 플레이어는 한 쪽을 선택한다. 이 균형 방법을 파이 규칙이라고 합니다.

–디자이너의 desc 설명



Introduction:Hedu (from Old English: Hēahþu, meaning "Height") is a finite game for two players: Black and White. It is played on the hexes (spaces) of a initially empty hexagonal board. The recommended board size is 7 spaces per side. Each player has access to a sufficient supply of stackable pieces of their own color.



Definitions:– A stack is a set of pieces located at the same space, one on top of the other. A single piece is also a stack.
– The height of a stack is the number of pieces it contains.
– A group is a set of stacks of the same color and height that are connected to each other.
– The size of a group is the number of stacks it contains.
– A region is a group of height 0 stacks, in other words, it is a set of one or more uninterrupted empty spaces bounded by stones of any color that fill all adjacent places.
– You control a region if you have a friendly group higher than your opponent\'s adjacent to it. In case of equality, the size of that height is compared and other friendly groups with that same height are used if there are any, and so on with the following heights.
– Increase is adding pieces on top of one or more stacks.
– Reduce is removing pieces from one or more stacks and taking them off the board.
– A prisoner is a piece that is removed when reducing a stack and is taken off the board to be placed next to the player of the opposite color.



Turns:Black plays first and then turns alternate. On your turn, you can either pass your turn or take these actions in the following order:

1. Place a stack of your color on an empty space. The height of a stack is equal to the number of adjacent regions.
2. Reduce all enemy stacks, and then friendly stacks, according to the number of adjacent regions each has.
3. Increase all stacks, both friendly and enemy, according to the number of adjacent regions each has.

It is important to note that you cannot make a placement of a height 0 stack, as it is equivalent to not placing any stack.



End of the Game:The game ends when players cannot make any placements. At the end of the game, each player counts his points by adding the value of the regions he controls, plus the number of captured prisoners, plus half a point for the player with the highest group of largest size (in case of equality, the process continues in a similar way to region control until reaching height 0). The value of a region is equal to the height of the highest friendly group adjacent to that region.

The player with the highest score at the final position wins.

To ensure fairness, before the game begins, the first player places a black stack on an empty space, and the second player chooses a side. This balancing method is called the pie rule.

–description from designer

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