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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
2-200 분
-
연령
2+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Alexander Brady
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Setup
모든 크기와 토폴로지의 육각형 보드를 사용합니다. 4 사이즈의 육각 보드가 권장됩니다. 또한 두 가지 색상의 스톤을 많이 보유하고 있습니다.
Pie
Player 1은 임의의 배열로 보드에 임의의 개수의 스톤을 배치합니다. 적어도 하나의 돌은 검은색이어야 합니다. 두 번째 플레이어는 자신이 플레이하고 싶은 색상을 선택합니다. 그러면 게임이 시작됩니다.
게임 플레이
턴이 없어요. 플레이어는 언제든지 자신만의 색깔을 가진 돌을 빈 공간에 놓을 수 있다: 새로 배치된 돌은 아군의 돌보다 적의 돌에 더 많은 시야를 가져야 한다. 다른 돌을 볼 수 없는 돌을 놓는 것은 불법이다(비교가 엄격한 다수가 아닌 0 대 0이기 때문이다).
시각선
완전성을 위해 두 돌 사이에 빈 공간의 직선이 있거나 두 돌이 직접 인접한 경우 돌은 다른 돌과 "시각선"을 가진다. 따라서, 하나의 돌은 최대 6개의 시선을 가질 수 있다.
게임 종료 및 득점
게임은 두 선수 모두 더 이상 스톤을 플레이하고 싶어하지 않을 때 종료됩니다. 가장 큰 연결된 돌 그룹을 가진 플레이어가 이긴다. 동점일 경우 선수별로 두 번째로 큰 그룹을 비교하는 등의 방법을 사용합니다. 만약 어떤 선수가 이 비교를 위해 그룹이 부족할 경우, 그들은 무한히 많은 "0 크기" 그룹을 가진 것으로 간주된다.
레드 플레이어는 득점을 목적으로 가상의 "1/2-스톤" 그룹을 추가로 가지고 있는 것으로 간주된다. 다른 말로 하면 무승부일 경우 레드 플레이어가 승리하는 것이다.
—디자이너의 desc 설명
모든 크기와 토폴로지의 육각형 보드를 사용합니다. 4 사이즈의 육각 보드가 권장됩니다. 또한 두 가지 색상의 스톤을 많이 보유하고 있습니다.
Pie
Player 1은 임의의 배열로 보드에 임의의 개수의 스톤을 배치합니다. 적어도 하나의 돌은 검은색이어야 합니다. 두 번째 플레이어는 자신이 플레이하고 싶은 색상을 선택합니다. 그러면 게임이 시작됩니다.
게임 플레이
턴이 없어요. 플레이어는 언제든지 자신만의 색깔을 가진 돌을 빈 공간에 놓을 수 있다: 새로 배치된 돌은 아군의 돌보다 적의 돌에 더 많은 시야를 가져야 한다. 다른 돌을 볼 수 없는 돌을 놓는 것은 불법이다(비교가 엄격한 다수가 아닌 0 대 0이기 때문이다).
시각선
완전성을 위해 두 돌 사이에 빈 공간의 직선이 있거나 두 돌이 직접 인접한 경우 돌은 다른 돌과 "시각선"을 가진다. 따라서, 하나의 돌은 최대 6개의 시선을 가질 수 있다.
게임 종료 및 득점
게임은 두 선수 모두 더 이상 스톤을 플레이하고 싶어하지 않을 때 종료됩니다. 가장 큰 연결된 돌 그룹을 가진 플레이어가 이긴다. 동점일 경우 선수별로 두 번째로 큰 그룹을 비교하는 등의 방법을 사용합니다. 만약 어떤 선수가 이 비교를 위해 그룹이 부족할 경우, 그들은 무한히 많은 "0 크기" 그룹을 가진 것으로 간주된다.
레드 플레이어는 득점을 목적으로 가상의 "1/2-스톤" 그룹을 추가로 가지고 있는 것으로 간주된다. 다른 말로 하면 무승부일 경우 레드 플레이어가 승리하는 것이다.
—디자이너의 desc 설명
Setup
Use a hexagonal board of any size and topology. A hexhex board of size 4 is recommended. Also have on hand plenty of stones in two colors.
The Pie
Player one places any number of stones on the board in any arrangement. At least one stone placed must be black. Player two selects the color they would like to play. Then the game begins.
Gameplay
There are no turns. At any time a player may place a stone of their own color on an empty space subject to the following restriction: the newly placed stones must have strictly more sight-lines to enemy stones than to friendly stones. It is illegal to place a stone which cannot see any other stones (as the comparison is zero versus zero, which is not a strict majority).
A Sightline
For completeness, a stone has a “sightline” to another stone if there is a straight line of empty spaces between the two stones or if the two stones are directly adjacent. Thus, a stone may have up to six sightlines.
Game End and Scoring
The game ends when neither player wishes to play any more stones. The player with the largest connected group of stones wins. If there is a tie, compare the second largest groups for each player, and so on. If a player runs out of groups for this comparison, they are considered to have an infinite number of "0-size" groups.
The red player is considered to have an additional, imaginary, "1/2-stone" group for the purposes of scoring. In other words, if the game is otherwise a draw, the red player wins.
—description from the designer
Use a hexagonal board of any size and topology. A hexhex board of size 4 is recommended. Also have on hand plenty of stones in two colors.
The Pie
Player one places any number of stones on the board in any arrangement. At least one stone placed must be black. Player two selects the color they would like to play. Then the game begins.
Gameplay
There are no turns. At any time a player may place a stone of their own color on an empty space subject to the following restriction: the newly placed stones must have strictly more sight-lines to enemy stones than to friendly stones. It is illegal to place a stone which cannot see any other stones (as the comparison is zero versus zero, which is not a strict majority).
A Sightline
For completeness, a stone has a “sightline” to another stone if there is a straight line of empty spaces between the two stones or if the two stones are directly adjacent. Thus, a stone may have up to six sightlines.
Game End and Scoring
The game ends when neither player wishes to play any more stones. The player with the largest connected group of stones wins. If there is a tie, compare the second largest groups for each player, and so on. If a player runs out of groups for this comparison, they are considered to have an infinite number of "0-size" groups.
The red player is considered to have an additional, imaginary, "1/2-stone" group for the purposes of scoring. In other words, if the game is otherwise a draw, the red player wins.
—description from the designer
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