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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Saïd Galdseid
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아티스트
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인원
게임 소개
소개:백산디스(Vaxandis)는 흑과 백의 두 선수를 위한 무승부 없는 게임이다. 삼각형이 있는 초기 빈 육각형 판의 교차점(점)에서 연주된다. 각 플레이어는 자신의 색상으로 적층 가능한 조각의 충분한 공급에 액세스할 수 있습니다.
정의:– 스택은 동일한 지점에 위치한 조각들의 집합이며, 하나는 다른 하나의 위에 있습니다. 한 조각도 쌓입니다.
– 스택의 높이는 스택에 포함된 조각의 수이다.
– 그룹은 동일한 높이의 스택들이 서로 연결된 집합입니다. 단일 스택도 그룹입니다.
– 그룹의 크기는 그룹에 포함된 스택의 수이다.
– 동결 스택은 상위 적 그룹에 인접하여 이동할 수 없는 스택입니다.
회전:검은색이 먼저 재생되고 그 다음에 번갈아 회전합니다. 차례가 되면 다음 작업 중 하나를 수행합니다.
1. 높이가 1인 색의 스택을 다른 스택과 인접하지 않은 빈 점에 놓습니다.
2. 빈 점 사이로 미끄러지거나 높이가 같거나 낮은 스택 위로 점프하면서 색상 스택을 직선으로 이동합니다. 이동 후, 스택은 우호적인 그룹으로부터 적어도 하나의 스택을 터치하거나 뛰어넘어야 한다. 이동된 스택은 턴이 끝날 때까지 어떤 그룹에도 속하지 않을 것이고 그 높이는 1만큼 증가할 것이다. 이동 중에 스킨십을 한 친근한 그룹도 1개씩 크기가 증가합니다. 같은 높이의 두 개 이상의 그룹이 합병하면 이미 합병에 의해 성장한 것처럼 더 이상 성장하지 않는다.
경기 종료:이 게임은 한 선수가 상대를 움직이지 않고 떠날 수 있을 때 끝이 난다.
게임이 시작되기 전에 첫 번째 플레이어는 빈 곳에 검은 스택을 놓고, 두 번째 플레이어는 사이드를 선택한다. 이 균형 맞추기 방법을 파이 규칙이라고 합니다.
—디자이너의 desc 설명
Introduction:Vaxandis (from Old Norse: Vaxandi ís, meaning "growing ice") is a drawless game for two players: Black and White. It is played on the intersections (points) of an initially empty hexagonal board with triangles. Each player has access to a sufficient supply of stackable pieces in their own color.
Definitions:– A stack is a set of pieces located at the same point, one on top of another. A single piece is also a stack.
– The height of a stack is the number of pieces it contains.
– A group is a set of stacks of the same height connected to each other. A single stack is also a group.
– The size of a group is the number of stacks it contains.
– A frozen stack is a stack that cannot be moved because it is adjacent to a higher enemy group.
Turns:Black plays first, then turns alternate. On your turn, perform one of the following actions:
1. Place a stack of your color with height 1 on an empty point not adjacent to any other stack.
2. Move a stack of your color any distance in a straight line, sliding through empty points or jumping over stacks of equal or lesser height. After moving, the stack must touch or jump over at least one stack from a friendly group. The moved stack will not be part of any group until the end of the turn and its height will increase by 1. Friendly groups touched during the movement will also increase their size by 1. If two or more groups of the same height merge, they will not grow further, as they have already grown by merging.
End of the Game:The game ends when a player manages to leave his opponent without moves, in which case he is the winner.
To ensure fairness, before the game begins, the first player places a black stack on an empty point, and the second player chooses a side. This balancing method is called the pie rule.
—description from the designer
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