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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-120 분

  • 연령

    7+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개



소개:프라스벨(프라스벨어: 프로게르마어: 프라스웰건 ą(Fraswelgan ą)는 흑과 백의 두 선수를 위한 무승부 없는 게임이다. 삼각형이 있는 초기에 비어있는 육각형 보드의 육각형(셀) 위에서 연주된다. 권장 크기는 한 면당 5셀이지만, 더 긴 게임을 위해 6사이즈 보드, 더 짧은 게임을 위해 4사이즈 보드에서 플레이할 수 있습니다. 각 플레이어는 자신의 색상으로 해당되는 조각의 충분한 공급에 액세스할 수 있습니다.




정의:– 스택은 동일한 셀에 위치한 조각들의 집합이며, 하나는 서로 위에 있습니다. 한 조각도 쌓입니다.
– 스택의 높이는 스택에 포함된 조각의 수이다.
– 데드 스택은 상위 적 스택에 인접한 스택이고, 그렇지 않으면 라이브 스택이다.
– 통제 셀은 적 스택보다 더 높은 높이의 더 우호적인 스택에 인접한 셀입니다.
– 그룹은 서로 연결된 높이가 같은 스택의 집합입니다. 단일 스택도 그룹입니다.
– 흡수하기 위해서는 이동할 때 아군 스택과 높이가 같거나 낮은 적 그룹의 상단 조각을 제거하고 빈 셀을 통해 해당 그룹을 터치하는 것을 포함한다. 따라서 적 그룹은 높이가 1씩 감소하는 반면 새로 이동한 스택(또는 그 그룹이 속한 그룹)은 접촉하는 적 그룹마다 높이가 1씩 증가한다. 이러한 과정은 다른 적 집단으로 이동할 때에도 반복될 수 있다.



회전:검은색이 먼저 재생되고 그 다음에 번갈아 회전합니다. 차례가 되면 다음 작업 중 하나를 수행합니다.

1. 우호적인 스택에 인접하지 않은 빈 칸에 키가 1인 색상의 스택을 놓습니다.
2. 높이가 더 높은 적 그룹에 닿지 않는 한 색상의 스택을 높이와 동일한 거리로 직선으로 이동하여 그 과정에서 적어도 하나의 적 그룹을 흡수한다. 또한 스택은 친근한 스택을 뛰어넘을 수 있습니다.
3. 차례를 넘겨라.



경기 종료:두 선수가 연속해서 차례를 넘기면 경기가 끝난다. 게임이 끝나면 먼저 차례를 넘긴 플레이어에게 추가 하프 포인트를 부여하는 것 외에 통제 포인트, 라이브 아군 스택, 죽은 적 스택을 합산해 포인트를 집계한다.

게임이 시작되기 전에 첫 번째 플레이어는 빈 셀에 검은 스택을 놓고, 두 번째 플레이어는 사이드를 선택한다. 이 균형 맞추기 방법을 파이 규칙이라고 합니다.

—디자이너의 desc 설명



Introduction:Frasvel (from Proto-Germanic: Fraswelganą, meaning "to absorb, devour") is a drawless game for two players: Black and White. It is played on the hexes (cells) of an initially empty hexagonal board with triangles. The recommended size is 5 cells per side, but it can be played on a 6-sized board for longer games or a 4-sized board for shorter games. Each player has access to a sufficient supply of applicable pieces in their own color.



Definitions:– A stack is a set of pieces located at the same cell, one on top of each other. A single piece is also a stack.
– The height of a stack is the number of pieces it contains.
– A dead stack is a stack adjacent to a higher enemy stack, otherwise it is a live stack.
– A controlled cell is a cell adjacent to more friendly stacks of higher height than enemy stacks.
– A group is a set of stacks with the same height connected to each other. A single stack is also a group.
– To absorb involves removing the top piece of an enemy group that has equal or lower height than a friendly stack when moving and touching that group through an empty cell. As a result, the enemy group decreases its height by 1 while the newly moved stack (or the group it is part of) increases its height by 1 for each enemy group it touches. This process can be repeated when moving towards other enemy groups.



Turns:Black plays first, then turns alternate. On your turn, perform one of the following actions:

1. Place a stack of your color with height 1 on an empty cell not adjacent to friendly stacks.
2. Move a stack of your color a distance equal to its height in a straight line, absorbing at least one enemy group in the process, provided it does not touch any enemy group of greater height. Additionally, a stack can jump over friendly stacks.
3. Pass your turn.



End of the Game:The game ends when both players pass their turn consecutively. At the end of the game, points will be tallied by adding together the controlled points, the live friendly stacks, and the dead enemy stacks, in addition to awarding an extra half point to the player who passed their turn first.

To ensure fairness, before the game begins, the first player places a black stack on an empty cell, and the second player chooses a side. This balancing method is called the pie rule.

—description from the designer

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