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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Saïd Galdseid
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아티스트
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인원
게임 소개
소개:라도(Lado)는 흑과 백의 두 명이 함께 하는 보드 게임이다. 삼각형이 있는 초기 빈 육각형 판의 교차점(점)에서 연주된다. 기본 보드 크기는 한 면당 9점이지만, 더 긴 게임을 위해 11사이즈 보드에서 플레이하거나 더 짧은 게임을 위해 7사이즈 보드에서 플레이할 수 있다. 각 플레이어는 자신의 색상으로 스톤을 충분히 공급받을 수 있습니다.
이 게임은 바두스를 기반으로 합니다.
정의:– 군의 연결 부분은 두 개의 간선 돌을 포함하는 최소로 연결된 부분군이다. 그룹에 두 개의 에지 스톤이 포함되지 않으면 연결 부분이 비어 있습니다.
– 군의 잉여 부분은 연결 부분에 없는 돌들이다. 이 부분도 비어 있을 수 있습니다.
– 군의 값은 (i) 연결 부분의 돌의 수와 (ii) 잉여 부분의 돌의 수 사이의 차이(첫 번째에서 두 번째를 뺀 값)이다.
회전:검은색이 먼저 재생되고 그 다음에 번갈아 회전합니다. 차례가 되면 정확히 다음 동작 중 하나를 수행하십시오.
– 빈 곳에 자신의 색깔을 가진 돌을 놓습니다.
– 차례를 넘겨라.
경기 종료:두 선수가 차례로 차례를 넘겨 가장 높은 값의 그룹을 가진 선수가 승리하면 경기는 종료되며, 동점일 경우 두 번째로 높은 값의 그룹을 비교하는 등 서로 다른 값을 가진 페어에 도달할 때까지 진행된다. 모든 그룹을 비교한 후에도 동점이 남아 있으면 먼저 차례를 넘긴 선수에게 추가 반점을 부여해 승자를 가린다.
경기가 시작되기 전 첫 번째 플레이어는 빈 곳에 검은 돌을 놓고 두 번째 플레이어는 편을 선택한다. 이 균형 맞추기 방법을 파이 규칙이라고 합니다.
—디자이너의 desc 설명
Introduction:Laido (from Proto-Germanic: Laidō, meaning "way, path") is a board game for two players: Black and White. It is played on the intersections (points) of an initially empty hexagonal board with triangles. The default board size is 9 points per side, but it can be played on an 11–sized board for longer games or on a 7–sized board for shorter games. Each player has access to a sufficient supply of stones in their own color.
This game is based on Vadus.
Definitions:– The connection part of a group is a minimally connected subgroup that contains two edge stones. If the group does not contain two edge stones, its connection part is empty.
– The surplus part of a group is the stones that are not in its connection part. This part can also be empty.
– The value of a group is the difference between (i) the number of stones in its connection part and (ii) the number of stones in its surplus part (the first minus the second).
Turns:Black plays first, then turns alternate. On your turn, do exactly one of these actions:
– Place a stone of your color on an empty point.
– Pass your turn.
End of the game:The game ends when both players pass their turns consecutively and the player with the highest value group wins; in case of a tie, their second highest value groups are compared, and so on, until reaching a pair with different values. If there is still a tie after comparing all groups, the winner is determined by an extra half-point for the player who passed their turn first.
To ensure fairness, before the game starts, the first player places a black stone on an empty point and the second player chooses a side. This balancing method is called the pie rule.
—description from the designer
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