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BGG랭킹
BGG전체 : 9382
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
35-35 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.80 / 5
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디자이너
Ken Gruhl, Eric M. Lang
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아티스트
Hugo Cuellar
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인원
게임 소개
얼마 지나지 않아 우리가 알고 있는 세상은 지나치게 커진 기억이다. 그리고 세상은 변했지만, 우리는 새로운 삶의 방식을 만들기 위해 찾을 수 있는 모든 것을 사용하여 그것과 함께 변화했다.
Life in Reterra는 (재)구축 게임이며, 자신만의 커뮤니티를 구축하는 것은\ 각 플레이어에게 달려 있습니다. 셋업을 하려면 세 가지 즉석 테마의 건물 세트 중 하나를 선택하거나 자신만의 세트를 구성하십시오. 각 세트는 5개의 건물 카드로 구성되며 각 카드에 관련 건물 타일이 있습니다.
각 플레이어는 하나의 정사각형 랜드 타일로 시작합니다. 각 토지 타일은 2x2 격자로 나뉘며, 각 격자 공간에 5가지 유형의 지형 중 하나가 있고, 공간에는 기어 아이콘 또는 4가지 유형의 유물 중 하나가 있을 수 있다. 플레이어는 또한 손에 3개의 랜드 타일을 가지고 있으며 5개의 랜드 타일이 위를 향해 표시됩니다.
차례로, 손이나 디스플레이에서 랜드 타일을 선택한 다음 각 면에 최대 4개의 타일이 있을 수 있는 커뮤니티에 추가합니다. 타일에 장비가 있으면 보호구역에서 온 주민을 이 장비에 배치하거나 커뮤니티에 건물 타일을 배치할 수 있습니다...그러나 건물의 각 부분은 기어에 의해 지지되어야 하며 이 모든 기어는 동일한 유형의 지형에 있어야 합니다.
놀이 중인 건물이 생긴 후 건물 카드의 힘을 얻어 이후 차례마다 한 번씩 사용할 수 있다. 아마도 당신은 추가 포인트를 위한 유물 토큰을 배치하거나, 추가 거주자를 배치하거나, 상대편\의 유물을 정크(junk)하거나, 지형의 넓은 구역을 짓거나, 누구보다 건물이 많은 점수를 얻을 수 있을 것이다.
모든 사람이 자신의 커뮤니티에 16개의 타일을 갖게 되면 플레이어는 자신이 만든 것에 점수를 매겨 적어도 7개의 공간의 지형 블록, 주변 에너지원(특수한 타일 유형인), 거주자, 유물 및 건물에 점수를 획득한다.
Life in Reterra는 (재)구축 게임이며, 자신만의 커뮤니티를 구축하는 것은\ 각 플레이어에게 달려 있습니다. 셋업을 하려면 세 가지 즉석 테마의 건물 세트 중 하나를 선택하거나 자신만의 세트를 구성하십시오. 각 세트는 5개의 건물 카드로 구성되며 각 카드에 관련 건물 타일이 있습니다.
각 플레이어는 하나의 정사각형 랜드 타일로 시작합니다. 각 토지 타일은 2x2 격자로 나뉘며, 각 격자 공간에 5가지 유형의 지형 중 하나가 있고, 공간에는 기어 아이콘 또는 4가지 유형의 유물 중 하나가 있을 수 있다. 플레이어는 또한 손에 3개의 랜드 타일을 가지고 있으며 5개의 랜드 타일이 위를 향해 표시됩니다.
차례로, 손이나 디스플레이에서 랜드 타일을 선택한 다음 각 면에 최대 4개의 타일이 있을 수 있는 커뮤니티에 추가합니다. 타일에 장비가 있으면 보호구역에서 온 주민을 이 장비에 배치하거나 커뮤니티에 건물 타일을 배치할 수 있습니다...그러나 건물의 각 부분은 기어에 의해 지지되어야 하며 이 모든 기어는 동일한 유형의 지형에 있어야 합니다.
놀이 중인 건물이 생긴 후 건물 카드의 힘을 얻어 이후 차례마다 한 번씩 사용할 수 있다. 아마도 당신은 추가 포인트를 위한 유물 토큰을 배치하거나, 추가 거주자를 배치하거나, 상대편\의 유물을 정크(junk)하거나, 지형의 넓은 구역을 짓거나, 누구보다 건물이 많은 점수를 얻을 수 있을 것이다.
모든 사람이 자신의 커뮤니티에 16개의 타일을 갖게 되면 플레이어는 자신이 만든 것에 점수를 매겨 적어도 7개의 공간의 지형 블록, 주변 에너지원(특수한 타일 유형인), 거주자, 유물 및 건물에 점수를 획득한다.
Not long from now, the world as we know it is an overgrown memory — and though the world has changed, we\'ve changed with it, using anything we can find to build a new way of living.
Life in Reterra is a (re)building game, and it\'s up to each player to build a community of their own. To set up, choose one of three ready-to-play themed building sets, or put together a set of your own. Each set consists of five building cards, with associated building tiles for each card.
Each player starts with one square land tile in play. Each land tile is divided into a 2x2 grid, with one of five types of terrain in each grid space; a space might also hold a gear icon or one of four types of relics. Players also have three land tiles in hand, and five land tiles are displayed face up.
On a turn, choose a land tile from your hand or the display, then add it to your community, which can be at most four tiles on each side. When the tile has a gear, you can either place an inhabitant from the reserve on this gear or place a building tile in your community...but each part of the building must be supported by a gear and all of these gears must be on the same type of terrain.
After you have a building in play, you gain the power of the building card and can use it once on each of your subsequent turns. Maybe you can place relic tokens for additional points, place additional inhabitants, junk an opponent\'s relics, or score for building large sections of a terrain or having more of a building than anyone else.
Once everyone has sixteen tiles in their community, players score for what they\'ve built, earning points for blocks of terrain of at least seven spaces, surrounded energy sources (which are a special type of tile), inhabitants, relics, and buildings.
Life in Reterra is a (re)building game, and it\'s up to each player to build a community of their own. To set up, choose one of three ready-to-play themed building sets, or put together a set of your own. Each set consists of five building cards, with associated building tiles for each card.
Each player starts with one square land tile in play. Each land tile is divided into a 2x2 grid, with one of five types of terrain in each grid space; a space might also hold a gear icon or one of four types of relics. Players also have three land tiles in hand, and five land tiles are displayed face up.
On a turn, choose a land tile from your hand or the display, then add it to your community, which can be at most four tiles on each side. When the tile has a gear, you can either place an inhabitant from the reserve on this gear or place a building tile in your community...but each part of the building must be supported by a gear and all of these gears must be on the same type of terrain.
After you have a building in play, you gain the power of the building card and can use it once on each of your subsequent turns. Maybe you can place relic tokens for additional points, place additional inhabitants, junk an opponent\'s relics, or score for building large sections of a terrain or having more of a building than anyone else.
Once everyone has sixteen tiles in their community, players score for what they\'ve built, earning points for blocks of terrain of at least seven spaces, surrounded energy sources (which are a special type of tile), inhabitants, relics, and buildings.
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