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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-40 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

피라미드는 매우 살아있다! 하지만 유감스럽게도 주민들도 마찬가지입니다. 당신들은 파라오 페필의 피라미드에 박혀있는 탐험가들이며 이 전술적 긴장감 넘치는 게임에서 탈출하기 위해 비밀 탈출구를 드러내기 위해 4명의 앙크를 발견해야 합니다.

피라미드가 살아있다고?
네, 탐험가를 주로 조종하는 동안, 침입에 불만을 품고 있는 주민 중 한 명을 조종할 책임도 있고, 당신을 잃어버린 영혼(죽은 탐험대의 부활된 시체)으로 바꾸려고 합니다. 최대 2개의 벽을 이동할 수 있는 벽 이동 공간 덕분에 피라미드도 살아 있고 항상 변화하는 배치를 가지고 있습니다.

어떻게 긴장감이 넘치고 전술적이지?
당신의 오른쪽에 있는 탐색기는 지도에서 당신의 앙크와 비밀 출구가 어디에 있는지 적극적으로 알 수 있는 유일한 사람입니다. 피라미드를 순찰하는 주민들과 잃어버린 영혼들을 피하면서 그들을 찾아야 합니다. 모든 사람이 어디에 있는지 적극적으로 볼 수 있습니다. 즉, 사냥당할 때를 알 수 있습니다. 네가 앵크들을 다 잡고 탈출하기 전에 그들이 너를 잡을까? 벽 이동 사각형으로 엔톰베드는 다양한 전략으로 플레이할 수 있으며, 동일한 두 게임은 없다. 방어적으로 가서 동료 탐험가들을 살려주나요? 당신의 안전을 손상시킬 수도 있지만, 당신을 사냥하는 잃어버린 영혼(및 거주자)이 적다는 것을 의미합니다. 당신은 공격적으로 나설 것인가요? 그리고 당신의 동료 탐험가를 제거하기 위한 길을 열려고 노력할 것인가요, 아니면 적극적으로 자신을 잃어버린 영혼으로 전환하고 탐험가가 탈출하지 않는 2차 승리 조건을 활성화하려고 할 것인가요, 가장 많은 탐험가를 전환시키는 책임이 있는 잃어버린 영혼이 승자로 선언됩니다. 벽 이동 공간을 밟으면 벽 2개를 이동할 수 있어 피라미드 레이아웃을 변경하고 상대방에게 전략을 조정하도록 강요할 수 있다.

밸런싱 메카니즘
뒤에 1 앙크가 떨어지면 차례를 건너뛰어 나침반을 활성화하면 지도의 4분의 1 내에서 정확한 위치를 좁힐 수 있다. 데미지를 입히고 특전 카드를 그릴 수 있어 일시적인 이점을 얻을 수 있습니다. 잃어버린 영혼이 되어 새로운 승리 조건이 있지만 여전히 캐릭터로 플레이할 수 있습니다.

—디자이너의 desc 설명

The Pyramid is very much alive! But unfortunately for you, so are its Inhabitants. You are Explorers entombed within the pyramid of Pharaoh Pepi l and need to discover your 4 Ankhs to reveal the secret exit in order to escape in this tactical suspenseful game.

The Pyramid Is Alive?
Yes; whilst you primarily control an Explorer, you are also responsible for controlling one of the Inhabitants, who are unhappy about your intrusion, and are trying to convert you into Lost Souls (the reanimated corpses of your fallen expedition team). The pyramid is also alive too and has an ever changing layout, thanks to the Wall Movement Spaces, which allow you to move up to 2 pieces of walls.

How Is It Suspenseful And Tactical?
The Explorer on your right is the only person to actively know where your Ankhs and secret exit are located on the map. You have to find them whilst avoiding the Inhabitants and any Lost Souls patrolling the pyramid. You can actively see where everyone is, meaning you know when you are being hunted down. Will they catch you before you get all your Ankhs and escape? With the wall movement squares, Entombed can be played with many different strategies, and no two games are ever the same. Do you go defensive and help keep your fellow Explorers alive? Possibly compromising your safety, but meaning there are less Lost Souls (and Inhabitants) hunting you down; do you go offensive? and try to open up paths to eliminate your fellow Explorers or do you actively convert yourself into a Lost Soul and try to activate the secondary win condition, where if no Explorer escapes, the Lost Soul(s) responsible for converting the most Explorers is declared the winner. Treading on a Wall Movement Space allows you to move 2 pieces of wall, allowing you to alter the pyramid layout and force your opponents to adjust their strategy.

Balancing Mechanics
Fall 1 Ankh behind and you can skip your turn to activate the Compass, which helps narrow down the exact location within your quarter of the map. Take damage and you can draw a Privilege card, which gives you a temporary advantage. Become a Lost Soul and you are still able to play as your character, albeit with a new win condition.

—description from the designer

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