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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Saïd Galdseid
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아티스트
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인원
게임 소개
소개:드록치(Droched)는 두 명의 플레이어를 위한 보드 게임이다. 이것은 처음에 빈 육각형 판의 육각형 (셀) 위에서 연주된다. 기본 보드 크기는 한 면당 9점이지만, 더 긴 게임을 위해 11사이즈 보드에서 플레이하거나 더 짧은 게임을 위해 7사이즈 보드에서 플레이할 수 있다. 판 밖에 감옥이라는 곳도 있어요. 각 플레이어는 자신만의 색상의 스톤을 충분히 공급받을 수 있습니다.
정의:– 집단은 같은 색깔의 돌들이 서로 연결된 집합이다. 돌 하나도 집단이다.
– 어떤 돌이 적어도 두 개의 판 가장자리, 두 개의 모서리, 또는 하나의 판 가장자리와 하나의 모서리에 연결된 빈 칸을 통과하는 경로를 가지고 있다면 그 집단은 다리 위에 있다고 합니다. 한 그룹의 돌들 중 어느 것도 그러한 경로를 가지고 있지 않다면, 그 그룹은 부서진 다리 위에 있다. 모서리는 모서리의 일부가 아닙니다.
회전:검은색이 먼저 재생되고 그 다음에 번갈아 회전합니다. 차례가 되면 다음 동작 중 하나를 수행합니다.
– 빈 칸에 자신의 색깔을 가진 돌을 놓습니다. 그리고 다음 순서로 (i) 부서진 다리 위의 모든 적군 집단과 (ii) 부서진 다리 위의 모든 우군 집단으로 교도소로 이동한다.
– 감옥에서 적석을 제거합니다.
차례가 끝날 때, 당신이 놓은 돌이 유일하게 죽은 돌이 되어서는 안 되며, 이전의 모든 차례가 끝날 때의 보드 위치와 보드 위치가 달라져야 합니다.
게임 종료:게임은 플레이어가 마지막 행동을 취할 때 종료되며, 이 경우 승자로 선언됩니다.
게임을 공정하게 하기 위해, 게임이 시작되기 전에, 첫 번째 플레이어는 감옥에 몇 개의 검은 돌을 놓은 다음, 두 번째 플레이어는 편을 선택한다. 이 균형을 맞추는 방법을 코미파이라고 합니다. 핸디캡 게임의 경우 약체인 선수가 검은색을 취하고, 선수들 간의 실력 차이에 비례하는 검은 돌을 보드판에 다수 배치하는 것으로 시작한다.
참고:감옥 메커니즘은 데이비드 울프와 엘윈 벌레캄프에 의해 그들의 책 수학적 고: 칠링은 마지막 포인트를 얻는다에서 소개되었다.
—디자이너의 desc 설명
Introduction:Droched (from Irish: Droichead, meaning "bridge") is a board game for two players: Black and White. It is played on the hexes (cells) of an initially empty hexagonal board. The default board size is 9 points per side, but it can be played on a 11–sized board for longer games or on a 7–sized board for shorter games. There is also a location outside the board called the prison. Each player has access to a sufficient supply of stones of their own color.
Definitions:– A group is a set of stones of the same color connected to each other. A single stone is also a group.
– It is said that a group is on a bridge if any of its stones have paths through empty cells connecting it to at least two board edges, two corners, or one board edge and one corner. If none of the stones in a group have those paths, the group is on a broken bridge. The corners are not part of the edges.
Turns:Black plays first, then turns alternate. On your turn, perform one of the following actions:
– Place a stone of your color on an empty cell. Then, in the following order, move to the prison (i) all enemy groups on broken bridges and (ii) all friendly groups on broken bridges.
– Remove an enemy stone from the prison.
At the end of your turn, the stone you placed must not be the only dead stone, and the board position must be different from the board positions at the end of all your previous turns.
End of game:The game ends when a player takes the last action, in which case they are declared the winner.
To make the game fair, before it begins, the first player places several black stones in the prison and then the second player chooses a side. This method of balance is called the komi pie. For handicap games, the weaker player takes black and starts by placing on the board a number of black stones proportional to the difference in skills between the players.
Notes:The prison mechanism was introduced by David Wolfe and Elwyn Berlekamp in their book Mathematical Go: Chilling Gets the Last Point.
—description from the designer
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