-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Elwyn R. Berlekamp, John Conway, Richard K. Guy
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Hackenbush는 각 선분(빨간색, 파란색, 녹색)에서 지면까지의 경로가 있는 선분(그림 하단에 수평선)으로 구성된 이미지에서 재생됩니다. 각 선 세그먼트는 끝점의 지면 또는 다른 선 세그먼트에 연결됩니다.
두 선수에게 각각 빨간색과 파란색이 할당된다. 차례가 되면 플레이어는 자신의 색상의 선분(녹색 선분)을 제거한 다음 더 이상 지면에 연결되지 않은 모든 선분을 제거한다. 만약 선수가 움직일 수 없다면, 그녀는 지는 것입니다.
해켄부시는 1981년 베를레캄프, 콘웨이, 가이의 책 "위닝 웨이즈 for Your Mathemical Plays"에서 소개되었으며, 파티잔 게임(님과는 달리 각 플레이어가 다른 플레이어를 허용하지 않는 게임)의 동기 부여 사례로 사용된다.
두 선수에게 각각 빨간색과 파란색이 할당된다. 차례가 되면 플레이어는 자신의 색상의 선분(녹색 선분)을 제거한 다음 더 이상 지면에 연결되지 않은 모든 선분을 제거한다. 만약 선수가 움직일 수 없다면, 그녀는 지는 것입니다.
해켄부시는 1981년 베를레캄프, 콘웨이, 가이의 책 "위닝 웨이즈 for Your Mathemical Plays"에서 소개되었으며, 파티잔 게임(님과는 달리 각 플레이어가 다른 플레이어를 허용하지 않는 게임)의 동기 부여 사례로 사용된다.
Hackenbush is played on an image consisting of line segments (either red, blue, or green) where there is a path from each line segment to the ground (a horizontal line at the bottom of the picture). Each line segment is connected to either the ground or other line segments at the endpoints.
Each of the two players is assigned a color (either red or blue). On their turn, a player removes one line segment of their color (or a green line segment) and then all line segments that are no longer connected to the ground. If a player cannot make a move, she loses.
Hackenbush was introduced in the 1981 book set Winning Ways for Your Mathematical Plays (by Berlekamp, Conway, and Guy), and is used as a motivating example of partizan games (that is, games in which, unlike nim, each player has moves not allowed the other player).
Each of the two players is assigned a color (either red or blue). On their turn, a player removes one line segment of their color (or a green line segment) and then all line segments that are no longer connected to the ground. If a player cannot make a move, she loses.
Hackenbush was introduced in the 1981 book set Winning Ways for Your Mathematical Plays (by Berlekamp, Conway, and Guy), and is used as a motivating example of partizan games (that is, games in which, unlike nim, each player has moves not allowed the other player).
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
593
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
452
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
389
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
360
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18